De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat is niet zo best. Maar dan heeft hij waarschijnlijk weinig gedaan om de motor te ontdoen van pekel?

    Heb zelf de afgelopen winter elke dag gereden. Heb er niks aan over gehouden, behalve een klein plashulpstuk na elke rit. Maar ik spoot dan ook na elke rit de motor goed af en bijna elke week een grondige wasbeurt.

    Deze winter zal ik wel iets minder rijden, heb nu ook een auto en heb geen goed motorpak voor de winter. Ik zou eigenlijk is een modderwarm motorpak moeten kopen maar telkens stel ik toch weer andere prioriteiten. Achja, we gaan zien hoe het deze winter verloopt. Van mij mag het alweer 24 grade met blauwe lucht worden.
     
  2. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Hij spoelde de motor inderdaad nooit af, hij reed er elke dag mee op en neer naar zijn werk dus hij dacht morgen is die toch weer vies. Ik heb zelf geen buiten kraan dus ik ga ook nooit rijden met pekel. Volgend jaar maar even een Honda NX250 halen voor 400 euro ofzo :')
     
  3. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja precies, zonde. Het is ook wel discipline dat je moet hebben haha. Net m'n Duc ook weer is gewassen, en er valt echt nog weinig op aan te merken. Het blok is wat donkerder dan vroeger maar goed daar valt weinig aan te doen. Verder is het gewoon nog een stralende machine.


    Maar wat nu volgend jaar te kopen... Hypermotard... Streetfighter... Multistrada?
     
  4. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Vind zelf de Hyper wat tegenvallen kwa ontwerp, de KTM 990 SMR ziet er veel meer "echt" supermoto uit en zal die dan ook zeker eerder kopen dan de Hyper.

    De Streetfighter is gewoon een zieke machine maar zeer onhandig door de keiharde vering, 0 windbescherming en fel blok. Niet iets om elke dag op te rijden maar wanneer je er op rijd heb je ook de tijd van je leven.

    Met de Multristrada bedoel je de nieuwe 1200? Die machine is geweldig, een tourmotor met het blok en gewicht van een supersport. De ride-by-wire met verschillende mappings, traction control en electronisch instelbare vering maken het nog helemaal af. Je kan er perfect mee touren en denk dat hij op een circuit nog genoeg kan meekomen met de 600cc sportmotoren door het krachtige blok met 150pk.
     
  5. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2

    En je haalt de woorden uit m'n mond. Wil d'r alleen nog aan toevoegen dat ik de Streetfighter een beetje prijzig vind. Multi is hetzelfde geprijst en daar krijg je een hoop meer voor.

    Maar ben ik nou op m'n 20e (dan) al zo'n oude lul als ik op een Multi ga rijden?

    En ja ik bedoel de nieuwe 1200, de oude vind ik verschrikkelijk lelijk. En ja ik zit me nu een beetje te verdiepen in die multi, en wat ik lees is gewoon helemaal geweldig. In combinatie met een goed all-season motorpak heb ik geen auto meer nodig...

    De keuzes in het leven.. :+ Gelukkig heb ik nog alle tijd.
     
  6. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Vriend van me is 22 en heeft laatst een V-strom 1000 gekocht (die zelfde van de GSX-F650) omdat hij ook elke dag op de motor zit. Leeftijd heeft er dan niks mee te maken, zolang je maar geen BMW GS koopt ofzo :+ Als ik het geld had bestelde ik ook een Multristrada 1200, dacht eerst dat de nieuwe Honda VFR 1200 wel wat zou worden maar dat ding weegt 270 kilo....

    Vind zelf de Triumph Tiger ook wel een leuk apparaat, superbike stuurtje erop en andere spiegels en je hebt een relaxte motor met 136pk :cool:

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2009
  7. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Hey Pimmy,

    Jij had ook een zumo 660 toch?
    Heb jij een beetje makkelijk die kabels kunnen wegwerken?
     
  8. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Yes. Ik heb de kabel met tierips aan het stuur naar de hoofdkabelboom geleid, van daar uit mee laten lopen onder de tank door naar de accu. Je ziet er dus niks van.
     
  9. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    De eerste 100 km zitten erop en het is geweldig! Moet wel bekennen dat ik moeite heb met de maximum snelheid, maar daar zal ik niet de enige in zijn :+.

    Heb trouwens we een "probleempje" met me motor. Als ik zo'n 70+ rijd en dan me koppeling in knijp, wil hij nog wel is afslaan. Komt dit omdat de motor dan nog koud is of is er iets noet goed of doe ik gewoon iets niet goed? Hoop niet dat het aan de motor ligt want daar heb ik nou ff geen zin in.
     
  10. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Mooie uitvinding die tie-rips :+
    Dank je,zal er morgen ook is mee gaan stuntelen.
    Dacht namelijk dat je bij de triple ook de tank omhoog kon liften op 1 of andere manier.
     
  11. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Zadel eraf, en twee inbus boutjes bij het balhoofd los draaien.
     
  12. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Motor zou toch niet mogen afslaan. Ik weet niet of je een choke hebt die je er misschien te lang/kort op laat zitten? Maar dan zou hij nog niet moeten afslaan. Is de idle toerental wel goed? Hoeveel toeren loopt hij in zijn neutraal als hij warm is?

    Wat gebeurd er precies als je de koppeling in knijpt? Neem aan gas los. Valt de toerental gewoon snel terug totdat hij afslaat? Of slaat hij af wanneer je de koppeling weer loslaat in een nieuwe versnelling?
     
  13. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Met een koude motor gebeurt dit nog weleens, zelfs mijn motor uit 2008 met injectie heeft dit weleens. Dan rij ik op een stoplicht af in bijv 2de versnelling en zet ik hem alvast in neutraal en laat ik de motor uitrollen, op dat moment wil die nog weleens afslaan maar vaak alleen in de eerste 5kilometer, daarna is die warm en loopt ie als een zonnetje!

    Waarschijnlijk heb je wel een stelschroef aan de linker kant van de motor waarmee je het stationair toerental iets mee omhoog kan zetten, doe dit alleen met een warme motor. Vaak wil een motordealer dit ook wel gratis voor je doen.
     
    Laatst bewerkt: 13 dec 2009
  14. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Zo'n stationair stelschroef klinkt als mijn oude citta en mijn peugeot fox :+
     
  15. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb het in het begin ook gehad met m'n duc, vooral toen het koud was (vriespunt) sloeg ie regelmatig af alsie nog koud was. Was erg vervelend en vooral gevaarlijk. Maar sinds z'n 12kkm beurt looptie veel beter dus ik denk dat het een kwestie van synchronisatie etc. was.

    Kga zo maar is de motor ontvetten en kettingspannen, hoog tijd weer.
     
  16. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Het is weer zover, overal zout vandaag. Het zag er wit van.


    En mijn god, wat zijn dat voor nare verhalen dahouseman? Word ik niet echt blij van :p.
     
    Laatst bewerkt: 13 dec 2009
  17. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Laat hem eerst maar eens het toerental controleren voordat hij iets verhoogt :b:

    Hoeft niet aan het toerental te liggen. Ik weet niet 100% wat het probleem is, maar als het bij schakelen gebeurt kan het ook gewoon gewenning zijn aan zijn motor.

    Daarnaast zijn er nog genoeg dingen waarin je het kan zoeken ;)


    @ Fallout: Welke van mijn onzin verhalen vind je niet leuk :+ Ik heb hier in Brabant trouwens nog geen zout gezien \o/
     
  18. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Oh geen onzin verhalen, maar die man wiens benen geamputeerd moesten worden. Echt vreselijk :mad:.

    Dan ga je toch weer twijfelen over je hobby.
     
  19. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Niet doen. Zijn wel meer dingen die vreselijke gevolgen kunnen hebben. Als je daar bij stil blijft staan, dan schiet het niet op.



    Ennnn ik ben bang dat ik verliefd ben op de Multistrada 1200 :eek: Als ik nu al vol vermogen mocht wask heel snel de auto gaan verkopen en naar Biggelaar gegaan :+

    8-10-2010 mag ik vol... Echt zo net na al het lekkere weer. Schijt.
     
  20. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Je hebt gelijk. Maar moet zeggen dat ik wel vaker dergelijke twijfels heb moeten onderdrukken. Bottom line is echter dat motor rijden veels te leuk is.

    Maareh een multistrada dus? Je weet het zeker? Zo'n streetfighter is esthetisch wel wat interessanter. Al moet ik wel zeggen dat de nieuwe MS een vooruitgang is op de vorige.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina