[Muziek] Metal algemeen [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door WinterBase, 12 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vittra

Vittra Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hing al een tijdje in de lucht dat de grote vier van de US Thrash eens zouden touren. Mooi dat het gebeurt, zou vet zijn als het ook naar NL komt. Dat Behemoth en Mastodon erbij staan heeft denk ik te maken met het feit dat 2 packages samen komen. maar als band zijnde, wie wil er niet met Slayer en Metallica op toer? En dan niet eens zozeer vanwege het heden, maar absoluut wel vanwege het verleden.

en dan nog mijn jaarlijst. Even snel gemaakt dus ik ga mezelf nog ongetwijfeld bedenken, maar goed. Ik heb voor het gemak er maar 20 neergezet, en dat was al lastig genoeg:

1. Urgehal- Ikonoklast
    2. Griftegård- Solemn - Sacred - Severe
    3. Candlemass- Death Magic Doom
    4. Mournful Congregation- The June Frost
    5. Livsnekad- Den Sociala Vanförheten
    6. Absu- Absu
    7. Isole- Silent Ruins
    8. Behemoth- Evangelion
    9. Razor Of Occam- Homage To Martyrs
    10. Necrophobic- Death To All
    11. Marduk- Wormwood
    12. Goatwhore- Carving Out The Eyes Of God
    13. Suffocation- Blood Oath
    14. Dark Funeral- Angelus Exuro Pro Eternus
    15. While Heaven Wept- Vast Oceans Lachrymose
    16. Ignivomous- Death Transmutation
    17. Nile- Those Whom The Gods Detest
    18. Swallow The Sun- New Moon
    19. Katatonia- Night Is The New Day
    20. Svarttjern- Misanthropic Path Of Madness

@ Willem: als je Shining teleurstellend vond, check livsnekad dan maar eens

Laatst bewerkt: 15 dec 2009
  2. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Dave Mustaine en/of Lars Ulrich thuislaten denk ik8)

3. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Best idea ever! \o/

4. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Nee juist niet, laat al die oldschool thrashers hun muziek maar eer aan doen en het lekker bont maken. :cool:

5. cfreak24

cfreak24 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Net terug van BlessTheFall, het begon al goed toen we in de rij stonden en er een briefje hing met "wegens voedselvergiftiging speelt Bury Tomorrow vanavond niet, om diezelfde reden is het nog onbekend of Marionette speelt". Dat was wel een klein beetje jammer aangezien ik Bury Tomorrow vandaag voor het eerst geluisterd had en ze echt super vet vond. Maarja je kan niet alles hebben.

Top van de Melkweg dat ze trouwens ook melden of Marionette uberhaupt nog speelt of niet zodat we niet eerst tot kwart over 8 wachten op de hoop dat er nog wat komt. Naja toen kwam dus Marionette, ze zagen er best wel een beetje raar uit maar ze speelde echt super vet. Alleen door die voedselvergifting shit speelde ze maar 3 nummers, maarja beter iets dan niets.

Eindelijk was het zo ver en kwam BlessTheFall en damn wat zijn die uber vetjes zeg, samen met 36 Crazyfists zijn ze nu me favo band live. Ze speelde niet zo heel lang en de zanger ging ff chill naar achteren om te kotsen tijdens 2 nummers dus toen namen de twee gitaristen de zang over, wat zeker niet verkeerd klonk. Maar over het algemeen was het echt super vet en for sure dat ik er de volgende keer ook weer ben.

Bury Tomorrow check ik wel bij Alesana volgend jaar^^

Nog meer mensen die zijn gegaan?

6. Nugget Leg

Nugget Leg Goedendag!

Leuk Bevonden:
    0
    [yt]Sfucwu6yiWc[/yt]
    The Sorrow - My Immortal Guardian

Iemand bekend met deze band? Ik ken ze al een paar maanden maar luister het niet echt vaak. Moet ik wel vaker gaan doen.

Die Intro _O_

7. cfreak24

cfreak24 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    The Sorrow is zeker een erg strakke band. Hun eerste plaat neigt erg veel naar Killswitch Engage maar op hun 2e, en meest recente, plaat hebben ze veel meer een eigen geluid. Erg hippe band iig.

8. Nugget Leg

Nugget Leg Goedendag!

Leuk Bevonden:
    0
    Niet dat ik Avenged Sevenfold zo goed vind, maar die kerel kon toch wel goed drummen. R.I.P.

9. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    Was juist de afgelopen dagen weer best veel A7x aan het luisteren:eek:

10. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Altijd triest nieuws inderdaad.

11. Viper62

Viper62 Feyenoord Rotterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Ouch, jammer voor de muziek, ze hebben een paar erg goede nummers uitgebracht.

12. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    ^Ja las het ook!

Ik vind het echt vreselijk :mad:

Hij was echt een retegoede drummer en A7X gaat me aan het hart.

13. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Waat. :D Fox News interviewt de zanger van black metal band Cobalt, die één van mijn favo 2009 CDs gemaakt hebben.

http://www.youtube.com/watch?v=2jzrTKbEhDE

[yt]2jzrTKbEhDE[/yt]

Wat een figuur die zanger, dat hij zulke geniale muziek kan maken. _O_ Niet voor iedereen though, onze Matthijs zal er wel weer van gruwelen. Fag! :mad:

14. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Van dat begin stukje loop ik nou ook niet echt warm eerlijk gezegd :x 8)

15. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Gast, die plaat is GOUD. Heeft veel awards gewonnen, staat ook in verscheidene Zwaremetalen toplijsten. Luister de hele plaat eens, het is zoveel meer dan het stukje dat je hoort op Fox News. En daarbij, Fox News? 8) Die laten natuurlijk een stukje horen waarvan je denkt: WTF? Dat is dan weer de ironie.
    De plaat heeft rustige, bijna trance (in het nederlands) achtige stukken, voelt middeleeuws aan, soms modern en de emoties zitten zo goed in de plaat. Eén van mijn 10 favo platen van het jaar, seriously! :eek:

16. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Hoe is het mogelijk, Motörhead komt naar Graspop! :eek: Dan sla ik waarschijnlijk Wâldrock over dit jaar, tenzij ze nu weer twee oldschool bands hebben die feestelijk en iets meer easy de dag kunnen afsluiten (afgelopen jaar: Motörhead + Heaven & Hell).

17. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Doe komst mar nei fryslan! ;)

Dat zou wel jammer zijn Willempie.

18. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ja, ff kijken wat de line-up doet.

19. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Oooo boy, ReVamp (met o.a. Floor Jansen/Ex After Forever lid) is eindelijk aan de opnamens begonnen. Deze "preview" klinkt al veelbelovend: http://www.revampmusic.com/data/downloads/11bd9a606835a95.mp3

Ben echt benieuwd naar de rest. Vind het namelijk nog altijd eeuwig zonde dat After Forever er destijds mee is gestopt.

En het nieuwe Nightwish album laat nog zeker tot de herfst van 2011 op zich wachten...

20. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er hier mensen die naar Mutiny Within luisteren? Hun debuut album komt op 23 februari officieel uit, maar is al te beluisteren op YouTube en minder legale wegen. Neemt niet weg dat ik het erg sterk debuut album vind. Komt ook omdat ik een fan ben van clean vocals.

Hun eerste single, niet echt mijn favoriete nummer van de cd:
    [yt]LvWDFGuBD_Y[/yt]

Aantal andere nummers van het album die in mijn ogen goed te doen zijn:

[yt]dfEvNdKqlNQ[/yt]
    [yt]yOfu8His8mg[/yt]

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina