Tsja, als je zo generaliseert houdt een discussie al snel op. 'Wij' noteren ieder doelpunt tegen WHC? Ik niet hoor.
Zo stupide was die conclusie niet trouwens. Hij loopt er behoorlijk mee te pochen dat zijn club 'betere' supporters heeft dan Ajax. Veel meer is er momenteel niet om mee te pochen t.o.v. Ajax. En hij zei letterlijk dat ie amper voetbal volgt en wel staat te zingen de hele tijd. En hij zei ook dat ie liever zo'n geweldig publiek heeft dan ieder jaar kampioen wordt (of iets in die orde van grootte). Dat komt toch aardig overeen met m'n conclusie hoor.
Ajax is ook een club in opbouw, al jaren. So?
Men is doorgaans fan van Feyenoord omdat de ouders fan zijn van Feyenoord, net zoals dat bij Ajacieden gaat. Dat geleuter over sfeer als aanleiding om supporter te worden slaat nergens op. Feyenoord had nooit zoveel supporters gehad als ze niet zo'n rijk verleden hadden gehad, dus wat dat betreft ontlopen Ajax en Feyenoord elkaar ook niets.
En we doen denigrerend over Feyenoord (ik althans) omdat meneer Vriendloos zo'n grote bek heeft over Ajax. Als hij zo trots is op z'n geweldige supporterschap kan ik vol trots zeggen dat we Feyenoord ieder jaar slachten. Dat jij dat als denigrerend ervaart snap ik best, want het is ook vernederend om ieder jaar kansloos ten onder te gaan. Dan ga je je vanzelf minderwaardig voelen. En tsja, dan heb je alleen dat trouwe supporterschap nog hè
Ik heb overigens vrij weinig tegen de club Feyenoord hoor. Schitterende club met een prachttraditie. Ik heb wel wat tegen figuren als Vriendloos, die niet het vermogen hebben verder te denken dan 'wij' en 'jullie' en trots zijn op het feit dat ze bezopen en gedrogeerd staan te zingen en geen reet geven om het voetbal.
Laatst bewerkt: 23 dec 2009