Het School & Opleidingen Topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Syn3rgy, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Pff, vandaag dus achtergekomen dat ik toch echt iets met ICT wilt doen. Bijv grafisch designer. Daar kan ik dus niks mee als ik NG ga doen, ik bedoel.. Biologie met PC's ?:+

    Dus misschien EM of CM gaan doen. Denk toch echt EM alleen interesseert Economie mij weinig.
     
  2. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Ik kies ook EM maar alleen omdat ik geen Frans of duits wil en geen Natuurkunde kan:+
     
  3. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Mag hopen dat morgen treinen rijden.. Moet vanuit Arnhem naar Tilburg voor een tentamen namelijk. En nu is het een grote bende.
     
  4. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik ga ook voor EM + Informatica heb ik besloten.
    Zit niet echt een vak bij die ik heel moeilijk vind, dus dan moet dat jaar toch wel makkelijker worden dan dit jaar. Ik bedoel: Geen Frans, Duits, Natuurkunde, Scheikunde = _O_

    Oke, wiskunde, maar daar ben ik nou ook niet zo super super slecht in. :+
     
  5. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Vrees het ergste, gaat vannacht denk ook nog wel even te keer.
    M'n vader is al hele dag bezig met strooien/sneeuwschuiven etc bij diverse bedrijven. Is nu even thuis en is dan hele nacht weer weg. Tja, leuk werk als hovenier. +)
    Zelf blij dat ik vakantie heb. Drama met die treinen zou ik niet vrolijk van worden. Had er vandeweek gelukkig niet zo extreem veel last van.

    Zou gewoon bij diverse opleidingen kijken of ze toelatingseisen van een bepaald profiel hebben. Bij een hoop opleidingen maakt het niet uit welk profiel je hebt, tenzij je echt iets gericht gaat doen (iets met talen, chemie, natuurkunde ed). Bij ICT opleidingen kun je vrijwel altijd wel terecht. In dat geval kun je ook kiezen welke vakken je het meeste liggen of het leukste vindt.
     
    Laatst bewerkt: 20 dec 2009
  6. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Het allerliefst heb ik nog dat ze tentamens aflasten (á la groningen) maar dat zal niet zo snel gebeuren (immers in zuiden wat minder heftig). Zonde :9 (nu moet ik nog gaan leren ook).
     
  7. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Pff.. ik dacht laatst dat ik eruit was. Animation op de HKU. Beetje op Google gezeten, en zie dat die opleiding facking moeilijk is, + ze zoeken niet veel mensen met animation. Dus een vervolg zal moeilijk zijn.

    Kok opleiding lijkt me ook té vet gewoon. Alleen zit ik dan met werktijden, en vrije dagen. Ik bedoel.. Van 4 tot 12 weken vind ik niet zo leuk, doe dan maar 9-5.

    3D Computer Animation and Visual Effects, Animation,Digital Media Design. Dit soort dingen. Dan zou ik ook best bij de montage van Gamekings werken of iets dergelijks.
     
  8. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Als het echt je droom is, moet je niet stoppen omdat je wellicht moeilijk een baan vindt. Je moet al helemaal niet afhaken, omdat een paar beweren dat de opleiding zogenaamd moeilijk is. De opleiding heeft een bepaalde gradatie en moet dus te doen zijn als je de benodigde vooropleiding hebt. Of het dan nog te moeilijk is, kun je alleen zelf ontdekken. Daarnaast is nog niemand ooit dood gegaan van een beetje uitdaging.
     
  9. Viper62

    Viper62 Feyenoord Rotterdam

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    De moeilijkheidsgraad moet je niet op letten nee, dat is allemaal subjectief anyway.

    IMO is het wel belangrijk om te letten op het banenaanbod met die opleiding, als je kijkt hoe veel mensen tegenwoordig opleidingen doen waar maar een beperkt aantal banen in zijn (HALO, Sport en Bewegen, theaterschool, podiumtechniek en de mooiste: Sport Management). Beter is gewoon om iets breed te kiezen waar je meerdere kanten mee uit kan of goed mee door kan leren.
     
  10. WOUW5

    WOUW5 Cpt. Censorshades!

    Berichten:
    2.588
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik denk dat het dodental vanwege 'uitdagingen' je zwaar zou tegenvallen dan :+.

    Maar je moet inderdaad niet ene opleiding laten varen omdat 'een paar mensjes op google zeiden dat het te moeilijk is'. Als je je gewoon met aandacht voor de opleiding in zet, dan valt het allemaal wel mee.
    Maar Synergi, je bent pas 15 en je moet nu al je opleiding kiezen?8)
     
  11. Meowth

    Meowth Guest

    Dat is toch mogelijk WOUW, moest ik ook. ;)
     
  12. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Daar heb je zeker gelijk in, maar tot op een zekere hoogte. Ik zou mensen namelijk niet willen ontmoedigen hun dromen achterna te gaan, omdat het een moeilijk te bereiken doel is. Je moet bij jezelf nagaan of je het echt genoeg wil om het risico te nemen.
     
  13. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee WOUW5 maar het interesseert mij gewoon.
     
  14. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    idd als je 1 ding niet moet doen is het naar andere mensen luisteren die gaan zeggen dat je een opleiding niet aan zou kunnen of dat die opleiding weinig perspectief bied etc, gewoon doen wat je zelf leuk lijkt. Zelf doe ik nu econometrie en werd eerst uitgelachen door me halve familie omdat ze d8en dat ik het niet aan zou kunnen omdat ik op middelbare school 2 keer was blijven zitten (deed eerst 4 vwo toen 4 havo en toen blijven zitten:emo:), dat kwam echter niet door gebrek aan hersenen maar aan het feit dat ik geen ene fuck uitvoerde maar dan ook echt niks, ging niet naar lessen en leerde niet voor toetsen dan kan je nog zo slim zijn maar dan haal je het gewoon niet. Nu zijn ze allemaal wel stil gezien ik de ene na de andere 7+ haal op uni:p motivatie en discipline is wat je nodig hebt, genoeg niet al te slimme mensen die moeilijke studies halen puur met doorzettingsvermogen.
     
  15. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    HKU is een aparte "school", sowieso hebben ze een vrij strenge selectie procedure (motivatie brief, daarna een opdracht en daarna een gesprek) dus je komt niet gegarandeerd binnen. Daarnaast is het soort onderwijs ook iets wat je moet liggen. Je wordt namelijk erg vrij gelaten en het is allemaal ook behoorlijk zweverig.

    CMD is misschien ook wel wat voor jou. Wordt op veel HBPO's onderwezen.
     
  16. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    CMD ?

    Het probleem is ook dat ik het niet zeker weet. Denk zowiezo wel iets in de ICT. En dan iets met montage, design, of animation ( Pixar _O_ ). Bij Pixar werken lijkt me echt fantastisch, alleen is het wel een probleem dat ze weinig/amper mensen zoeken.
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.533
    Leuk Bevonden:
    8.581
    Wat mensen van mijn opleiding zijn anders niet echt te spreken over HKU'ers. Wij doen (ik in het volgende semester) een project samen met wat HKU'ers en ik hoorde van wat andere studenten dat het verschil in werken tussen de TU'ers en HKU'ers enorm is. Ik snap dan niet waarvoor die strenge selectieprocedure is.
     
  18. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    HKU is een kunstschool, hun zoeken dus talentvolle en creatieve leerlingen die de school iets kunnen bijbrengen. De uni is gewoon voor nerdjes, makkelijk zat toch? :D
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.533
    Leuk Bevonden:
    8.581
    Zo talentvol zijn ze dan niet. Als school ben je in mijn ogen sowieso al gefaald als je leerlingen niks leren over succesvol samenwerken in een projectomgeving. Dat is net zo belangrijk als het leren van vakinhoudelijke informatie.
     
  20. The Redman FTW

    The Redman FTW ^_^

    Berichten:
    596
    Leuk Bevonden:
    0
    Damn. In de bovenbouw moet je alsnog verplicht Frans en/of Duits doen. Echt misselijk dat er geen een profiel is waarbij die allebei weg kunnen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina