Ik begin steeds positiever over Risen te worden. Zojuist twee speldagen (ongeveer 5 uur spelen totaal denk ik) in Harbour City bezig geweest. Leuke sfeer en mooi ingericht! Niet te groot en vol met quests. Ik heb nu in principe alles opgelost, maar nog niet de spoils naar de eisende partijen teruggebracht. Je kunt namelijk steeds een keuze maken, voor de Order of de Don te kiezen. Ik denk dat ik het mooi ga verdelen, om zolang mogelijk neutraal te blijven.
Inmiddels heb ik ook een mooie plek gevonden over de muur te springen. Zo kan ik altijd nog ontsnappen uit de stad en het eiland verder verkennen, zonder een alliantie met een factie en met (hopelijk) de meeste exp voor mijn karakter als ik iedereen zolang mogelijk tevreden kan houden. Ik heb ook nog een geheime gang uit Harbour City ontdekt. Je komt dan via een grottenstelsel buiten bij de kust. De sleutels kan ik desnoods nog pickpocketen, maar daar wacht ik nog even mee.
Er is voor een dief behoorlijk veel te doen in die stad. Overdag quests oplossen en 's nachts bij iedereen inbreken.
En het moet gezegd worden: de zonsondergang en opkomst boven de zee zien er prachtig uit.
Laatst bewerkt: 27 dec 2009