1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Risen

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 11 dec 2008.

  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Oké dankje. Kevf probeert me Vagrant's Story aan te smeren (re-release zojuist op PSN), maar ik kan niet alle RPGs tegelijk doen. So little time!

    Anyway, ik denk dat ik maar eens richting de bandits ga verkennen. Hun factie spreekt mij het meeste aan. Inmiddels ben ik level 3, dus heb al een aantal learning points verzameld om te verdelen. Ik mik op een soort rogue/archer. De eerste punten gaan waarschijnlijk in stealth, pickpocketing en lockpicking. You know, the works. :cool:
     
  2. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689

    Ik heb het als een soort rogue/warrior gespeeld. Geen idee of de ranged combat ook een beetje lekker werkt ...
     
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ik heb begrepen dat, op het hoogste level, je boog een soort minigun wordt. Zo snel schiet dat ding pijlen af. :D
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    risen: middelmatige RPG, die niemand meer kent over een paar jaar

    Vagrant Story: beste RPG van de Ps One samen met FFVII......

    ik wist het wel :9
     
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Maar met deze ben ik al begonnen! :b:

    En hij bevalt me tot nu toe wel. Zou niet willen weten hoe bagger het draait op de 360.

    Nog een vraagje: Ik ben zojuist in het moeras aangekomen bij de bandieten. Je kunt daar ook dex trainen bij een jager. De kosten zijn als volgt:

    +1 dex: 1 AP, 11 goud.
    +5 dex: 5 AP, 65 goud.

    Waarom zou ik uberhaupt niet steeds voor +1 dex kiezen? Dat lijkt me de voordeligste keuze. Zit er een limiet op hoe vaak je bij één trainer kunt leren?

    EDIT: En zojuist de gut animals skills geleerd + tools gekocht. Let the money roll in.
     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2009
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Voor de mensen die nog steeds zich afvragen wat Risen is, heb ik onderstaande user revieuw geplakt. Ik vind hem best professioneel uitgevoerd. De PC versie wordt besproken en helaas heeft deze versie een stuk meer liefde ontvangen. Als Piranha Bytes / Deep Silver nou eens de 360 patch released, wordt de console versie tenminste ook beter speelbaar.

     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2009
  7. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    De PC versie is gewoon een erg leuke game met prachtige sfeervolle graphics en belichting. Ik vind de review wel goed gedaan inderdaad!

     
    Laatst bewerkt: 23 dec 2009
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Volgende vraag: hoe duidelijk is het als ik een faction join? Ik wil zo ver mogelijk bij de Don gaan, maar nog niet lid worden van de bandits. Ik wil van zoveel mogelijk partijen snoepen alvorens een keuze te maken. ;)
     
  9. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ik las de startpost maar die is blijkbaar niet helemaal meer up-to-date want deze game is blijkbaar al sinds 2 Oktober uit op de xbox 360. Heb er blijkbaar alle info voordien van gemist, de naam deed geen belletje rinkelen.

    Is er verder een reden waarom ie voor de pc nu beter is, veel bugs die daar (al) sneller op gepatcht zijn/worden? Want op zich lijkt het me wel een redelijk vermakelijke RPG, misschien niet een echte hoogvlieger maar toch wel degelijk. Even wat meer over opzoeken.
     
  10. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Had ik precies hetzelfde kan je veel meer experience halen, heb eerste keer Don geholpen tot ik naar de city toe moest en verder geen echte questen meer had in de wilderness.

    Daarna gewoon op de main-gate afgestormd en keihard gaan knokken. Nu overnieuw begonnen wil wel bij de Don blijven dit keer en dan Archer/Roque type character. Ben benieuwd hoe sterk archer kan zijn, gelukkig duels zijn makkelijker gedacht. Omdat tegenstanders je niet attack rushen, black wolves zijn nog echt mega killing voor mij en pack of wolves ook lastig.

    Edit: Kleine vraag weet iemand of je echt full mage kan worden of dat niet te doen is, heb met me andere character al lang mijn wisdom niet kunnen trainen dus heb niet het gevoel dat ik nog sterker qua magie kan worden.
     
    Laatst bewerkt: 24 dec 2009
  11. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ik ging het moeras in. Wilde de Don helpen. Toen ging ik verkennen en kwam een groep klooster mannetjes tegen. Ze versloegen mij en toen werd ik wakker in het klooster van the inquisition en moest hun shit doen om uit het klooster te komen. Volgens mij is er geen duidelijkheid welke factie je bij hoort. Kan heen en weer switchen wanneer je wilt.
     
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Nee, dat kan niet meer als je een factie gejoined bent. Word je gevangen genomen door de Inquisitie, dan heb je geen keuze meer dacht ik. Je wordt dan geindoctrineerd in hun order.
     
    Laatst bewerkt: 25 dec 2009
  13. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Wel luisteren wat Jan de gids zegt tegen je in het begin hé, watch out if they catch they bring you to the monastary. Nu lvl 10 en heerlijk elk huis leeg geroofd in harbour city alleen die hunter armor 1000 gold. Pfff en bij inqusition kreeg ik ten minste alles!

    Nu aan het hunten een beetje en boog bevalt goed, en heb een cutlass of saber ofzo als wapen. Volgens mij telt die ook dex als dam. dus als het moet kan ik altijd terug vallen op sword. Heb alleen te weinig learning points nog in fighting skills gestoken, lockpicking & pickpocketing full (geweldige skill!).
     
    Laatst bewerkt: 25 dec 2009
  14. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Je kunt bijna alle quest voor de don in de swamp doen. het moment dta je definitief moet kiezen komt pas later (niet in de swamp)
     
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ik zag het gisteren aan een counter. Toen ik één missie in Harbor Town had gehaald stond er mooi 1/4 Don quests of iets in die trant in de rechteronderhoek.

    Dat stelen is wel leuk gedaan; wat een onzin vertel je die NPCs allemaal om ze af te leiden. :D

    Ook het inbreken lukt (gelukkig) niet als mensen toekijken. Verademing vergeleken met andere RPGs, waar NPCs bijna lethargisch toekijken terwijl je soms letterlijk huis en haard voor hun ogen wegjat. In Risen maakt zelfs een voorbijganger al een synische opmerking als je al sluipend probeert een huis binnen te komen, waarna de huiseigenaar vaak binnen 5 seconden het pand met getrokken zwaard inrent.
     
    Laatst bewerkt: 25 dec 2009
  16. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ja, en als je betrapt bent zijn in het vervolg negatief van aard naar je toe, wat weer de nodige problemen kan opleveren bij quests die je moet doen!

    Maar volgens mij vermaak je je prima met Risen heb ik de indruk...
     
  17. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Gister gewoon tot 3u doorgehaald nu chapter 2 met me nieuwe character gehaald. Moet snel mijn Dex en Bow skill beetje omhoog halen zodat ik meer kan exploren. Had paar skeletons achter me aan vlak naast Swamp en toen weggerend, bleven ze altijd midden op het pad staan en 2 van de workers vermoord!

    Gelukkig heb ik nu wel wraak kunnen nemen!
     
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Zeker, ik vind de sfeer in het spel best goed. En de dialogen zijn lekker straight to the point. Weinig bla bla zoals in Dragon Age, wat ook wel lekker is. Het voelt allemaal wel ouderwets aan op een prettige manier. Heb het gisteren en vandaag nog niet zoveel kunnen spelen vanwege bezoek enzo (achh, is het weer kerst???), misschien vanavond nog een stuk.
     
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ik begin steeds positiever over Risen te worden. Zojuist twee speldagen (ongeveer 5 uur spelen totaal denk ik) in Harbour City bezig geweest. Leuke sfeer en mooi ingericht! Niet te groot en vol met quests. Ik heb nu in principe alles opgelost, maar nog niet de spoils naar de eisende partijen teruggebracht. Je kunt namelijk steeds een keuze maken, voor de Order of de Don te kiezen. Ik denk dat ik het mooi ga verdelen, om zolang mogelijk neutraal te blijven.

    Inmiddels heb ik ook een mooie plek gevonden over de muur te springen. Zo kan ik altijd nog ontsnappen uit de stad en het eiland verder verkennen, zonder een alliantie met een factie en met (hopelijk) de meeste exp voor mijn karakter als ik iedereen zolang mogelijk tevreden kan houden. Ik heb ook nog een geheime gang uit Harbour City ontdekt. Je komt dan via een grottenstelsel buiten bij de kust. De sleutels kan ik desnoods nog pickpocketen, maar daar wacht ik nog even mee.

    Er is voor een dief behoorlijk veel te doen in die stad. Overdag quests oplossen en 's nachts bij iedereen inbreken. :D

    En het moet gezegd worden: de zonsondergang en opkomst boven de zee zien er prachtig uit. :)
     
    Laatst bewerkt: 27 dec 2009
  20. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Thieving daar is echt geweldig elk huis leeggeroofd en gepickpocket die maar kan. Hele eiland bijna verkend denk ik, mis nog steeds een teleportation stone :mad:. En nu net begonnen aan chapter 3 vind het alleen balen dat ik brightness niet iets hoger kan zetten, zeker als archer is dat handig in de caves of in de nacht.

    Verder nu wel 200 Dex :D zelfs die gorilla's kunnen me niks meer maken! Valt me wel op dat ik alleen maar echt hele goede wapens van swords vind, beetje apart.
     

Deel Deze Pagina