Vuurwerk 2009/2010

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door killaz, 1 sep 2009.

1. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    Ga je via de snelweg of binnendoor 1var?

2. 1var

1var Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    via de snelweg. Je kan de kans dat je word aangehouden op de grens ook vergroten door met 2 mannen in een auto te gaan zitten. Dat wekt argwaan op bij de douane. Dus je zult minder snel worden aangehouden als je met man/vrouw en kinderen gaat.

Ik had in de krant ergens gelezen dat je 10 kg siervuurwerk uit duitsland mocht meenemen voor eigen gebruik. Maar er staat toch een duitse gebruiksaanwijzing op, en de kruitverhouding is anders dan in nederland. Even een betrouwbare bron op internet zoeken of dit klopt.

EDIT:

Kan nergens bevestiging hiervan vinden op internet. Ik weet toch zeker dat ik dit in de krant had gelezen 2 week geleden. Even bij oud papier kijken.

Laatst bewerkt: 28 dec 2009
  3. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    In Baarle zal veel gecontroleerd worden, populaire plaats voor vuurwerk nederland. Als je naar een andere plaats gaat om vuurwerk te halen heb je waarschijnlijk minder kans om een controle tegen te komen, maar het kan natuurlijk altijd gebeuren.

Als je gepakt wordt dan krijg je als je onder de 18 bent waarschijnlijk een taakstraf bij buro Halt en boven de 18 zal het een boete zijn, afhankelijk van het geen wat je bij hebt en hoeveel.

Edit:

Oei domper voor Alpeco volgend jaar:
    http://www.vrom.nl/pagina.html?id=45704&term=vuurwerk

Die zien hun omzet dan toch redelijk dalen lijkt me.

Laatst bewerkt: 28 dec 2009
  4. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Zo vroeg mogelijk gaan, dus zeg maar bij openingstijd van de winkel voor de deur staan. Daarnaast sowieso in je 1tje gaan en verder duimen dat je niet aangehouden word. :9

5. E-lite Victoria

E-lite Victoria Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja we gaan de 30e dan naar Duitsland met z'n 2, maar dan neem ik de Panda wel mee dat compenseert...

6. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    Oogt ouders + zusje ook onschuldig?:+

7. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Dus dat betekent meteen dat er geen controles zijn ? :emo:

Huiszoekingsbevel is 9 van de 10 keer een aanvraag tot binnentreden o.i.d.
    Mensen worden bang in de veronderstelling dat ze al gepakt zijn terwijl de agenten dan alleen open ruimtes mogen bekijken.
    Kasten en dergelijke mogen ze niet eens in kijken.

Verder gewoon gaan en verstand op 0. Doe je dat niet ga je dingen doen die opvallen.

Hebben jullie je ook zo geërgerd aan die alberto stegeman?
    "Ik sta hier met zwaar illegaal vuurwerk dat ik niet wil vervoeren, laat staan dat ik het mee naar huis neem"

Om even daarvoor wel vrolijk 3" salutes en Atomyc 6jes mee te nemen en te showen aan buurman en buurman van Schuurman vuurwerk o.i.d.
    =(

8. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Ik vind het alleen verontrustend dat dit soort vuurwerk voor het oprapen ligt in Nederland. Ik kan tot aan 5" shells komen, maar daar blijf ik lekker bij uit de buurt.

9. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
    Ook wel leip die ene gast op de parkeerplaats die daar aan kwam gefietst met een hele voetbaltas vol met illegaal vuurwerk. :9

Hij zei volgens mij ook in een eerder stukje dat zo'n Atomyc (?? zo leek het tenminste wel, zaten 3 Cobra/Atomyc achtige dingen in een plastic verpakking) kan ontploffen als je er mee schudt. Klopt dit?

10. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Ow het is een nieuwe aflevering over vuurwerk, ff kijken.

11. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
  12. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Was al aan het kijken ;), machtig spul zo'n atomyc 6.

13. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Lijkt me stug. Dat zou betekenen dat er ruimte is voor genoeg wrijving om zoveel hitte te creëren dat hij ontploft. Dan zou je er echt als een bezetene mee moeten gaan schudden, lijkt mij dan.

14. AntraXxX

Leuk Bevonden:
    214
  15. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Het is German Dark Flash.....maar er ontstaat amper wrijving bij schudden.

Denk je dat ze zo voorzichtig zijn met een karton?
    In een karton zitten 300 van die pakjes......

Er wordt wel meer van dat soort onzin gezegd in die aflevering.

"Ja deze atomycs zijn legaal in Italie"

Onzin, een explod een Italiaanse bom en ook cobra's en atomycs zijn zo illegaal in Italië als het maar kan.
    Probleem daar is dat de helft van het BNP daar in handen van de maffia is en wie is de grootste producent van vuurwerk in Italië? De maffia.....

16. Kapitein_Merijn

Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    Ik ga morgen ook even naar duitsland. Vorig jaar ook gedaan en is goed bevallen. Grenscontrolles zijn er niet echt omdat het duits vuurwerk veel minder zwaar is als bv, in belgie. Zware knallers ed. hoef je dan ook niet te verwachten in duitsland.
    Max. kruidgewicht voor cakes is ook 'maar' 200 gram.
    Overigens vind ik de cakes wel superveilig want bij nagenoeg alle potten zitten flappen onder die je uit kan klappen zodat ze niet omvallen.
    Dat het in nederland oplichters zijn is natuurlijk onzin. De cakes die je hier koopt van 25€ kunnen niet tippen aan de potten van 7€. Het is leuk vuurwerk daar maar niet meer dan dat, verwacht er niet te veel van.

17. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Mwoah Prozack ik zeg 1 pot: De Weco Aquila

Kost in Duitsland 3 euro ofzo, hier zou je er makkelijk 20 a 25 euro voor neer moeten tellen

18. The Redman FTW

The Redman FTW ^_^

Leuk Bevonden:
    0
    Bron? Eerste website die ik heb gezien was 8,50.

19. Kapitein_Merijn

Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    mooie pot maar de bouqetten blijven niet echt lang hangen en zijn niet echt vol. Evengoed mooi voor dat geld.

20. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    In Nederland betaal je een vermogen als je ook maar een beetje goed vuurwerk wilt, duitsland heb je voor 7 euro prima leuke potten, en als dat niet goed genoeg is steek je er 2 tegelijk aan. Het scheelt in ieder geval een hoop geld :)

Deel Deze Pagina