[PS3] Hardware/Algemeen [Deel 4]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door Pegas, 12 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    De geluidsproductie van de PS3 is inderdaad een verademing t.o.v. de 360. Natuurlijk hoor je de 360 een stuk minder zodra je het volume van je versterker flink opendraait, maar dat is imo geen echte oplossing. Als ik 's avonds laat nog een spelletje speel staat het volume een stuk zachter, en dan is de 360 gewoon een stoorzender. Het voedingsblok kan er btw ook wat van, irritant hoogtonig gezoem.
     
  2. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    5.1 Headset ?
     
  3. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    jammer genoeg heb ik geen 360 als vergelijkingsmateriaal. Het is me wel opgevallen dat als de ps3 in mijn tv-kast staat het geluid harder is dan als deze op de kast staat. In de kast krijgt het wel voldoende koeling, maar ik denk dat het dan een soort klankkast wordt.
    Qua vergelijking maakt de ps3 ongeveer net zoveel geluid als mijn pc met 2 fans in de kast en 1 op de processor.

    Ik denk dat ik vooral in gedachten had dat de ps3 "muisstil" zou zijn en dat mijn definitie van muistil anders is dan van anderen. De ps3 staat aangesloten op een 5.1 set en tijdens het spelen heb ik er geen last van. bij films zou het anders kunnen worden, maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd.
    Voor de rest is het fantastisch apparaat en ben ik er erg tevreden over.
     
  4. Dee0342

    Dee0342 Active Member

    Berichten:
    2.234
    Leuk Bevonden:
    0
    Vriend van mij heeft een Ps3 die geen games meer kan afdraaien, maar nog wel dvd's.
    Het is een 40gb model, en hij kocht hem in maart 2008.
    Hij heeft geen bonnetje meer van de winkel, maar is er een datum van productie op de ps3 zodat hij mischien alsnog garantie heeft van Sony?

    En heeft iemand anders hier ervaring mee anders en/of een idee wat hij zou moeten doen?
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2009
  5. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Die zijn blu-ray lens is stuk.

    Zonder kasbon heb je al weinig kans denk ik en bij Sony heb je maar 1 jaar garantie dus heeft die met heel wat geluk nog garantie (productie van 40GB is in augustus 2008 stop gezet). Best eens bellen naar de helpdesk en nog een garantie er uit onderhandelen lijkt me de beste oplossing.
     
  6. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    De ps3 heeft weer een flink aantal uren gedraaid, inmiddelsook een paar flims bekeken. Het lawaai valt gelukkig erg mee en is niet storend.

    wat wel storend is en misschien hebben jullie een oplossing is het volgende:

    Ik heb de ps3 via een hdmi kabel in mijn tv (samsung led 6000 32") en met een optische kabel in mijn surround set (pioneer dv222, oudje). Nu kun je in het ps3 menu instellen dat zowel hdmi en optisch aanstaat qua geluid. Als ik dat doe zit er bij 1 van de twee een lag, klinkt bijna als een echo.
    Als ik alleen hdmi of optisch kies dan is het wel gewoon geluid. Ik zou graag allebei aan willen hebben.
     
  7. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Dat is altijd denk ik, ik heb hier thuis ook al is het niet zo erg als een echo maar eeder storend. De vertraging zit omdat het optisch signaal een langere weg moet afleggen (nog helemaal door de receiver) en dus iets later aankomt.

    Dat is toch mijn gok :+.
     
  8. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit er zelf aan te denken een PS3 te kopen (zit nog eerst te kijken of het 't waard is).
    ANYWAYZ Ik zou dus graag een paar meningen willen van mensen die een PS3 en X360 bezitten.
    De reden om een PS3 te kopen zou toch echt zijn een aantal goede exclusives, de Blue-Ray speler, een alternatief voor als de xdoos kapot is / verveelt.
    (Aan de andere kant is en blijft het toch nog best duur, en is de controller simpelweg über kut)

    De reden dat ik er aan zit te denken is toch echt vanwege een aantal exclusives. God of War, Uncharted 2 enzo lijken me best tof. Maar iig ik had dus wat vragen
    1. Wat zijn nou exclusives die het echt waard zijn? (Ik ben iemand die vooral van Shooters en RPGs houdt, maar God of War lijkt me bvb ook erg tof). Aankomende titles mogen ook genoemt worden. Titles die ik al heb gezien die me wel wat leken God of War trilogy, Uncharted 1 en 2, Ratchet and Clank, Demon Soul's, Little Big Planet, MAG.
    2. Is de de PS3 het ook een beetje waard voor de Blue-Ray speler? Een Blue-Ray speler lijkt me best tof alhoewel ik niet weet of ik hem überhaupt wel ga gebruiken (DVDs zijn op Blue-Ray ontzettend duur zag ik). Of werkt streamen ook prima (hint: Nieuwsgroepen :) )
    3. Vinden julie de PS3 het simpelweg waard voor als je al een X360 hebt?
    4. Kan de PS3 ook films streamen MET ondertiteling?
    5. Kent iemand toevallig een goedkope aanbieding? :p Ik wil namelijk het liefst zo goedkoop mogelijk (mits ik hem koop) een PS3 met een redelijke hardeschijf.
     
    Laatst bewerkt: 31 dec 2009
  9. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    1. Metal Gear Solid IV, God of War trilogy, Ratchet & Clank, Gran Turismo etc. Je noemt de meeste zelf al.

    2. Ja. Goede speler, die dus ook direct een Live verbinding heeft. Goed ding.

    3. Ja. Heb zelf nu ruim 2 jaar beide consoles, en ik ben helemaal tevreden.

    4. Absoluut. PS3 Media Server werkt perfect. 720p + srtfiles is geen enkel probleem.

    5. Check je lokale MM. Of hou Bart Smit online in de gaten. Die hebben recent wat 'oude' types in de uitverkoop gedaan.
    Gewoon garantie en alles, dus geen problemen.

    Standaard zit er geloof ik al een 250 GB schijf in je PS3, moet dus wel voldoende zijn.

    Succes ermee!
     
  10. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    1. Killzone 2 mis je hierbij nog... Die moet je ook echt gespeeld hebben... Daarnaast zijn de titels die je al noemt echt super!

    2. Jep, werkt echt prima!

    3. Jep, heb beide. Sinds ik mijn PS3 heb, heb ik echter nog maar weinig tijd op mijn 360 gezeten. Dat zegt genoeg lijkt me...

    4. Zoals hierboven heb ik hier ook geen problemen mee. Speelt alles soepel af... Moet eventjes laden en daarna werkt het prima.

    5. Heb hem zelf bij de Bart Smit besteld, eind november. 80 GB + twee spellen voor 225 euro. Leek me wel een mooie prijs!
     
  11. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks voor de antwoorden.
    Maar die PS3 die je hebt besteld. Is de oude? En wat is het verschil tussen de oude en de Slim?
    Owja, en moet je nog een apart apperaatje kopen net als de Xbox360 voor draadloos internet?
     
  12. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Nouja het is maar wat je oud noemt he... Het model van de Slim is, zoals de naam al doet vermoeden, wat dunner en anders. Mijn 80 GB is nog wat dikker en verbruikt wat meer stroom geloof ik. De Slim is wat zuiniger. Ook heeft de Slim natuurlijk 250 GB. Maar dit kan ik in mijn 80 GB zelf ook vervangen...

    Nee dat hoeft niet. De PS3 heeft zelf al een draadloze internet adapter. Wel zo makkelijk gelukkig!:thumbs:
     
  13. Frangster

    Frangster Active Member

    Berichten:
    1.892
    Leuk Bevonden:
    28
    Een vraag van mijn kant,

    Ik wil graag Batman Arkham Asylum en Guitar Hero Metallica voor de PS3 aan schaffen. Nu heb ik gezien dat Zavvi.com deze spellen voor een mooie prijs heeft liggen. Ik zou ze daar willen bestellen, maar werkt de DLC (zoals de Joker die je uit de PSN store moet halen) van deze games dan ook met de Nederlandse Playstation Store?

    Ik weet dat in het verleden mijn Amerikaanse Rock Band niet met de Nederlandse Store kon samenwerken en dat ik een Amerikaans account nodig had, maar dit wil ik dus niet meer. Kan ik gerust bij Zavvi.com deze spellen kopen zodat ik weet dat ze regio 2 zijn? Mensen met ervaringen hiermee?
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De games van Zavvi.com zijn bedoelt door de EU markt ;)

    © 2010 zavvi.com - The Hut Group Ltd., Meridian House, Gadbrook Park, Rudheath, Northwich, Cheshire, UK, CW9 7RA

    Als er niets vermeld staat ( regio code) dan mag je er vanuit gaan het een EU-game is.
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De Slim ondersteund.
    1. Bitstream ( FAT zet alles om naar PCM ).
    2. Theather ( Bravia-link).
    3. Verbruik minder Watt's

    Op het internet (Youtube) staan genoeg filmpjes van FAT vs Slim.
    Met sommige dingen is de FAT beter en bij andere weer de Slim.
    Algemene conclusie is , dat bij machines even goed zijn.

    De PS3 heeft standaard een UTP- , Wifi (G) en Bluetooth aansluiting.
    De PS3 kan met veel Bluetooth apparaten paren (headset , muis , keyboard en printer).
    De Apple Bluetooth keyboard werkt perfect op de PS3.
     
  16. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Jammer dat zavvi geen paypal accepteert
     
  17. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Is er een PS3 controller die veel op de Xbox360 controller lijkt?

    En dan vooral qua plaatsing van de linker analoge en het wat rondere geheel.
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ben nog geen PS3 controller tegen gekomen met de indeling van een Xbox360 controller.
     
  19. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Laatst bewerkt: 2 jan 2010
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Van de XCM zijn er nu 3 uitvoeringen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    De prijs van deze adapter ligt hier in Nederland rond de € 70
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina