Bayonetta

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 16 mei 2008.

  1. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Bol.com heeft hem vandaag gewoon verstuurd, vraag me af of die gun er nu bij zit. (staat nergens meer)
     
  2. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Plus dat tegenstanders op een gegeven moment te sterk worden voor gewone combo's rammen. Eerst moet je een witch time dodge uitvoeren, om zo voor een opening te zorgen.

    Jezus, wat zijn die episodes heftig zeg. Heb zojuist level 5 uitgespeeld, maar kon het nog niet halen zonder dood te gaan. Bijna elk gevecht lijkt daar wel een boss gevecht. Dat zou het ook in andere games zijn, maar hier is het de gewoonste zaak in een level. Waanzinnige actie en mooie wapens. Al weet ik nog niet of die klauwen die ik zojuist heb gekregen (niet pickup, maar permanent) zo goed vind. Tenminste, ik kan er alleen maar een beetje mee slaan, vuuraanvallen, maar ik zou ook met electriciteit moeten kunnen uithalen? Anyway, de muziek en stijl... completely digging it! :cool:

    @Gakkie: Andere game, zelfde genre. Ik vind dat beide games veel gemeenschappelijk hebben (zelfs meer met DS als met Dante's Inferno denk ik), al verschilt de stijl en de sfeer enorm. Ik vraag me ook af of Bayonetta niet extremer is in de moeilijkheidsgraad, maar dat zie ik vanzelf wel als ik ook die game een keer gespeeld heb.
     
    Laatst bewerkt: 31 dec 2009
  3. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Overwegend positieve reacties, nice. Denk dat ik de game vanmiddag ook maar ff meeneem. Ben benieuwd..
     
  4. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Als je die klauwen aan hebt aan bijv je handen dan moet je de je stick 360 graden draaien en dan op Y drukken, voor voeten 360graden en op B, dan veranderen ze van vuur naar elektriciteit en andersom. Stroom klauwen zijn vooral handig bij bosses met veel armor, als je dan bijv Y, B, Y gebruikt en je houd de knoppen elke keer 2seconden ingedruk dan maak je soort bommen waardoor de armor van vijanden heel snel eraf gaat. Vooral handig bij de bonus levels waar je maar een beperkt aantal moves mag gebruiken.
     
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Nice. Ik heb al één zo'n bonus level gehaald door met het zwaard de ingedrukt Y move steeds uit te voeren. Dan zwaait ze met energie om haar heen. Werkte ook behoorlijk goed.
     
  6. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Met het zwaard Y B Y werkt wel goed tegen vijanden die branden (ze move een paar meter voor ze doen) en tegen grote groepen vijanden.
     
  7. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een paar vragen:

    Volgens mij was het Jorrit die zei dat je bonus maps of iets dergelijks kan unlocken. Vanaf wanneer kom je die tegen? Ik heb net het kleine kind in de kerk ontmoet, maar ik heb nog geen extra mode unlocked en ook geen bonus level. En wat is het nut van de onyx shotguns in de shop van Rodin? Ik heb ze al, maar ze staan er toch te koop. Heeft iemand enig idee wat het nut ervan is? Of moet ik die set kopen als ik shotguns op handen en voeten wil?
     
  8. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Wat ik wel irritant vind is dat je na elk gevecht zo,n menu in beeld krijgt met gold,bronze medal etc..

    Erg fijn die info,maar haalt me wel een beetje uit de flow van de game elke keer...
     
  9. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Ik zit ergens in Chapter 2, na die treinen zeg maar. En nu moet ik zo'n brug oversteken, je moet echter zo'n power activeren ervoor bij die statues. Zodra ik dat gedaan heb haast ik me naar die brug en zo snel mogelijk probeer ik die brug te laten vallen door moves te doen...maar wat ik ook doe, ik kom die brug niet over. Mijn power raakt volgens mij op en dan kom ik die brug niet meer over. Wel bullshit dit, want door te jumpen en dan naar voren te dodgen kom ik aan de overkant....toch val ik naar beneden :confused:
     
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Tip: je hoeft de power niet meteen te activeren; je hebt 10 seconden de tijd, dus eerst ren je naar die brug toe en daar activeer je hem pas. Dan sla je op die brug en je zou het met gemak moeten kunnen halen.

    @Powerlines: Alfheim guide, bij Gamefaqs. Je hebt er al eentje in chapter I; ze zijn gemakkelijk te missen.
     
    Laatst bewerkt: 31 dec 2009
  11. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Die extra shotguns kan je kopen zodat je ze aan je armen EN benen kan monteren, dit geld ook voor latere wapens die je krijgt. Die extra levels zijn best moeilijk te vinden, soms moet je een stuk backtracken en dan zie je ze wel. Staat wel een Guide op Gamefaqs.com. Wanneer je al die extra levels hebt gehaald komt er een nieuwe mode genaamd Angel Slayer waar je in 51 stages steeds moeilijkere vijanden krijgt.


    Beetje nadenken, die power heeft 10seconden dan pas gaat ie weg, in die 10seconden loop je naar het blok, activeer je het, blok slopen en hoppa je kan de brug over.
     
    Laatst bewerkt: 31 dec 2009
  12. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    Ik heb de game samen met broer Titan gespeeld, echt heel erg coole game. Het is dat ik Darksiders eerder heb besteld, anders had ik deze in huis gehaald. Maar de style van Darksiders doet me net even wat meer. Hoe dan ook, erg toffe game, speelt heerlijk weg,oogt prima en superbrute moves.

    Maar even over dit stukje, mijn broer is er met puur geluk overheen gekomen. Maar ik snap de uitleg van jullie echt niet. Het is aan het eind van Chapter 2 eigenlijk, nog het stuk VOOR die eindbaas....je hebt twee van die statues en een stuk verderop die brug. We gaan naar die statues toe en tillen het beeld op, dan dodge om die straal te ontwijken...de power is nu geactiveerd en we rennen gelijk naar dat blok toe, het is een aardig stukje en eenmaal bij het blok aangekomen, zijn die 10 secs bijna over...wanneer de brug eindelijk gevalllen is zeg maar...zijn de 10 seconden over en kunnen niet meer over de brug lopen.
     
  13. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Het is super simpel, doe Bayonetta aan en ga nu eens bij die beelden staat. Til het beeld op en er staat nu een timer, tijdens deze timer kan je ook lopen. Pas wanneer je op X drukt dodge je die straal, maar aangezien je ook kan lopen (Na het optillen van die beelden en voor het activeren van die straal) loop je naar het blok toe en druk je vlak voor het blok pas op X en dan komt pas die straal uit de lucht en dan dodge je, als het goed is sta je dan al direct voor het blok.

    Over Darksiders: Ik heb Darksiders gister gekocht en heb er ondertussen alweer aardig wat uurtjes in zitten, de combat is heel anders en een stuk simpeler, met button mashen kom je al een aardig eind. Maar ik vind de sfeer, powers, levels en de puzzels echt geweldig. Het is niet een game die je even aandoet om een half uurtje te spelen, wat ik bij Bayonetta nog weleens doe om Angel Slayer even kort te spelen (kom toch niet verder dan de helft xD).
     
    Laatst bewerkt: 1 jan 2010
  14. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    Het weekend maar ff aan de game beginnen.
    Heb er zin in;)
    Hoop dat die net zo tof is als DMC:b:

    Bayonetta - Review (UltimateChance)



    Bayonetta en Jeanne Figure


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 1 jan 2010
  15. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556


    Ooooooh kijk, dan moet ik in het begin daar overheen gelezen hebben. Ik druk inderdaad X om het beeld te tillen en dan gelijk X en vrij gauw dodge ik weg voor de straal. Dus je kunt gewoon X drukken als je helemaal bij het beeld staat? kijk kijk...my bad dan :)
     
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Wat ik zo indrukwekkend vind aan Bayonetta is dat bijna elk nieuw hoofdstuk het vorige overtreft. Dit spel is climax op climax. Grotere (sterkere) vijanden, uitdagendere battles, indrukwekkendere set pieces, you name it. 't Feest houdt maar niet op. Op dit moment ben ik in level 9 en van mij mag deze game zo nog heel lang doorgaan. Wat de reviewer zegt in bovenstaande post dat het een korte game zou zijn, daar ben ik het niet mee eens. Sowieso moet je Bayonetta niet op easy spelen, maar buiten dat heb ik er nu al 16 uur ofzo geinversteerd en ik ben net over de helft. Ik verwacht ongeveer 25 uur voordat ik er helemaal doorheen ben gespeeld. En dat lijkt mij behoorlijk lang voor een actie spel.

    Heeft Bayonetta nog mindere punten? Toch wel een paar. Ik vind het lock on systeem soms niet helemaal duidelijk. Volgens mij is er geen mogelijk handmatig een bepaald doelwit uit te kiezen? Daarmee viel ik wel eens een heel ander doel aan dan ik zou willen. Verder is er veel screen tearing tijdens exploratie en zakt daar de framerate regelmatig wat weg. Het spel wordt dan langzamer, maar gaat dan gelukkig niet stotteren. Erg jammer, maar dit gebeurd niet in de gevechten en daar draait het om. Verder ziet de omgeving er niet altijd even mooi uit. Het doet me soms denken aan Ninja Gaiden, met kale backdrops die vooral dienen om in te vechten, dus weinig interactie met objecten. Sommige omgevingseffecten zijn niet al te hoogwaardig. Iemand vuur gezien in Bayonetta? Overduidelijk platte textures.

    Maar nogmaals, het draait om de gevechten en daar is Bayonetta zoooo goed in. Zeker niet gemakkelijk op de normale moeilijkheidsgraad, maar daar hou ik wel van. De stijl is perfect en het spel neemt zichzelf niet al te serieus (ook een pluspunt). Het moet je zeker liggen, een spel spelen waarin je engelen met baby gezichen in elkaar schopt en vliegende roggen met een kettingzaag door het lichaam snijdt. Maar verder moet iedereen die op z'n minst een passerende interesse in dit genre heeft deze game in zijn collectie hebben. Zo goed is wat mij betreft Bayonetta.

    Zif
     
    Laatst bewerkt: 1 jan 2010
  17. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Helemaal eens met Zifnap.
    Zit nu zelf in Chapter VIII en heb ook erg veel moeite om de game weg te leggen.

    Hoeveel chapters heeft de game eigenlijk?
     
  18. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ik dacht dat iemand zei 14 of 15 stuks. Er zitten een paar verborgen achievements in.
     
  19. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.303
    Leuk Bevonden:
    363
    Toch las ik verschillende berichten waar mensen maar komen tot een speelduur van 10 á 13 uur. In meer reviews lees ik wel vaker dat de game aan de kortere kant zou zijn, toch vreemd dat hier dan wordt gesproken over speelduur verwachtingen tot 25 uur.
     
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Tja, voor mij is dat niet onverwacht. Volgens mij hangt het er ook helemaal vanaf of je er doorheen rushed of niet. Ik ga regelmatig terug naar eerdere levels om extra items en halo's te verzamelen; ook heb ik de levels overnieuw gespeeld om alle Alfheim portal challenges te halen. Dat kost veel tijd; er zit behoorlijk veel in Bayonetta verstopt als je goed zoekt.
     

Deel Deze Pagina