Wat ik zo indrukwekkend vind aan Bayonetta is dat bijna elk nieuw hoofdstuk het vorige overtreft. Dit spel is climax op climax. Grotere (sterkere) vijanden, uitdagendere battles, indrukwekkendere set pieces, you name it. 't Feest houdt maar niet op. Op dit moment ben ik in level 9 en van mij mag deze game zo nog heel lang doorgaan. Wat de reviewer zegt in bovenstaande post dat het een korte game zou zijn, daar ben ik het niet mee eens. Sowieso moet je Bayonetta niet op easy spelen, maar buiten dat heb ik er nu al 16 uur ofzo geinversteerd en ik ben net over de helft. Ik verwacht ongeveer 25 uur voordat ik er helemaal doorheen ben gespeeld. En dat lijkt mij behoorlijk lang voor een actie spel.
Heeft Bayonetta nog mindere punten? Toch wel een paar. Ik vind het lock on systeem soms niet helemaal duidelijk. Volgens mij is er geen mogelijk handmatig een bepaald doelwit uit te kiezen? Daarmee viel ik wel eens een heel ander doel aan dan ik zou willen. Verder is er veel screen tearing tijdens exploratie en zakt daar de framerate regelmatig wat weg. Het spel wordt dan langzamer, maar gaat dan gelukkig niet stotteren. Erg jammer, maar dit gebeurd niet in de gevechten en daar draait het om. Verder ziet de omgeving er niet altijd even mooi uit. Het doet me soms denken aan Ninja Gaiden, met kale backdrops die vooral dienen om in te vechten, dus weinig interactie met objecten. Sommige omgevingseffecten zijn niet al te hoogwaardig. Iemand vuur gezien in Bayonetta? Overduidelijk platte textures.
Maar nogmaals, het draait om de gevechten en daar is Bayonetta zoooo goed in. Zeker niet gemakkelijk op de normale moeilijkheidsgraad, maar daar hou ik wel van. De stijl is perfect en het spel neemt zichzelf niet al te serieus (ook een pluspunt). Het moet je zeker liggen, een spel spelen waarin je engelen met baby gezichen in elkaar schopt en vliegende roggen met een kettingzaag door het lichaam snijdt. Maar verder moet iedereen die op z'n minst een passerende interesse in dit genre heeft deze game in zijn collectie hebben. Zo goed is wat mij betreft Bayonetta.
Zif
Laatst bewerkt: 1 jan 2010