1. Wat je moet doen is gebruik maken van de kcal berekening die ik postte en een fatsoenlijk eetschema opzetten
2. Train hard en intensief. Maak gebruik van compound oefeningen waarbij je zoveel mogelijk spieren tegelijk aan het werk zet. Ga niet je tijd verspillen aan kleine spiertjes die bijna niks verbruiken zoals biceps, triceps, kuiten, buik....doe compounds. Wil je bij de mariniers? Koop een grote zware zak zand in plaats van een barbel en doe daar je oefeningen mee van tijd tot tijd als afwisseling. Ideaal voor grip en conditie als je met grote zware balken/kisten moet gaan rennen.
3. BMI is kut en klopt voor geen meter. Alleen mensen die ballen verstand van zaken hebben gebruik dat. Je moet je lichaamsvet% laten zakken en niet je BMI. Spieren zijn zwaarder en daardoor kan je BMI opeens heel hoog uitvallen en zeggen dat je obesitas hebt. Maar die spieren heb je wel nodig om te kunnen presteren in het veld. Iets in het leger hoor je tussen de 9-12% vet te zitten. Om te zorgen dat je niet TE gespierd wordt kun je je lichaams lengte in cm's aan houden en 100cm er af halen. Dan is het -5 en +5kg als ideaal gewicht.
Zo ben ik 178cm lang. Mijn ideaal gewicht zou in jouw geval tussen de 73-84kg liggen met een 9-12% vet.
Laatst bewerkt door een moderator: 9 jan 2010