Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 13]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 15 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Klopt inderdaad, was het nog vergeten aan te passen. Die Asrock kwam van een guide van Hardware.info geloof ik, maar die MSI P55 GR65 is inderdaad een betere keus, en past binnen het budget.
    Bij de processor zit een standaard koeler inderdaad. Zolang je je niet bezig gaat houden met overclocken is het niet nodig een andere koeler erop te zetten.

Trouwens, ik heb er nu Azerty assemblage bij dus zij zetten de kast in elkaar voor je, jij hoeft verder niet te letten op koeler of koelpasta.

Edit: nieuw linkje voor Azerty winkelwagen: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...ct[97217]=1&product[235982]=1&product[7517]=1

Laatst bewerkt: 18 jan 2010
  2. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    machtig mooi, ik denk dat ik daar voor wil gaan!
    Wat ik me af vroeg is; heeft die videokaart een dvi-d/hdmi/vga uitgang?
    Want me beeldscherm heeft alleen maar VGA 8)

Nu geengeld meer over voor monitor ^^
    THNX!

3. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Van Azerty productpagina:

Moet dus geen probleem zijn :).
    Oh en veel plezier alvast met je nieuwe PC. Als ik nu een nieuwe had willen kopen had ik net zoiets gekocht.

4. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    Oh super, ik zie het!

Bedankt! Duurt nog wel 2 weekjes denk ik, moet ff me salaris gestort krijgen en levertijd van sommige producten is wat langer.

Das goed om te horen, weet ik iig dat ik een goede keus maak!

Bedankt voor je hulp,
    gr:D

5. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Graag gedaan! :b:

Ik vind 900 euro anders best weinig voor zo'n PC. Als je het vergelijkt met mijn PC uit mei 2008 waar ik €1100 voor heb betaald dan is deze 2x zo snel voor minder geld :+. Maargoed het is natuurlijk maar net wat je ervoor over hebt.

6. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    Yes jongens ik heb het betaald! In totaal eur 856,31.
    voor het volgende:
    Alles wat Lenny-t in het laatste winkelmandje heeft gestopt - de Montage, en het moederboard is vervangen door de MSI P55-GD65.

Ben benieuwd hoelang het duurt voordat ik het thuis krijg. Maat van me gaat me helpen de pc in elkaar te zetten dus komt goed.
    Ik wil jullie en met name lenny heel erg bedanken voor de hulp!
    later!

7. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Die 2 weken gaan wel snel bij jou :+.

8. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    sssst... ik ben impulsief als hell. Als ik ik wil hebben moet het meteen gebeuren ^^

heb geld van mn 'spaarrekening' gehaalt :+ stort het maandag weer terug ^^

9. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hahaha hoe herkenbaar:9

Je gaat erg veel plezier hebben van dat systeem. Heb een week of 4 geleden bijna identiek hetzelfde gekocht(I5,HD5770,4GB RAM) alleen ik voor de ASUS P7P55D mobo gegaan.
    Heb er ook een mooi 24 inch full HD schermp bij gehaald en ben nog een enkele game tegen gekomen die ik niet full kan spelen!

10. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja uiteraard dat klopt, maar ik heb slechts een zaterdag baantje dus tja.. Dan is 900 euro niet zo snel binnen. Maar goed, er is licht aan het einde van de tunnel. \o/

11. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Beetje jammer Lenny, had van jou wel verwacht dat je echt een dikke pc had staan die constant geupdate word zodat ie nooit "out-of-date" raakt:+

12. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Is dit ook de juiste plek voor vragen met betrekking tot laptop upgrades ? (HDD, RAM, Enz.)

Zo ja,

Ik ben in bezit van deze laptop en wil daar een grotere hdd in zetten (Moet niet moeilijk zijn, instructies ervoor zijn op de site van HP te vinden, Evenals Windows XP drivers want Vista werkt niet optimaal)

Nu weet ik dat er momenteel een Hitachi 160 GB schijf inzit,

Maar die is mede dankzij de recovery partitie, Te klein voor mijn gebruik. (Plus de schijf is door de recovery partitie dus niet meer in 4'en te delen zoals ik dat ook op mijn desktop pc heb: Windows - Music - Files - Downloads, Als 4 los formateerbare partities)

Vandaar dat ik er een grotere in wil zetten van het liefst 320gb (500gb lijkt mij momenteel nog te duur?)

Nu is mijn vraag: Welk merk en type hdd de beste keuze is. (Vooral kijkend naar kwaliteit en betrouwbaarheid.)

Ik heb al in de pricewatch gekeken op tweakers.net, Maar kon me er geen wijs uit worden.
    Plus het ontbreekt daar aan productreviews bij de diverse schijven en dus hoop ik dat jullie mij hier op het forum uit eigen ervaring kunnen helpen.

5400RPM is wat mij betreft snel zat. (7200RPM produceerd voor zover ik weet meer warmte en de extra snelheid die het geeft is voor mijn laptop gebruik niet noodzakelijk.)

Budget is maximaal € 65,- Inclusief verzenden.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

13. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Eh ja is ook mijn bedoeling, maar ik krijg geen studiefinanciering meer en ik heb geen werk :+. Ik wacht sowieso nog even tot nVidia met haar nieuwe videokaarten aan komt zetten voor ik een nieuwe koop.
    Ikzelf vind Hitachi een van de mindere merken, je kan beter gaan voor een Western Digital, Samsung of Seagate. Tussen die merken zit echt heel weinig verschil, en heb je gewoon vette pech als het kapot mocht gaan.

Voor die €65 kan je het volgende kopen:
    320GB Seagate Momentus 5400.6 ST9320325AS € 41,59
    320GB Samsung Spinpoint M7 HM320II € 45,-
    320GB Western Digital Scorpio Blue WD3200BEVT € 45,28
    400GB Samsung Spinpoint M6 HM400LI € 54,95

Prijzen zijn exclusief verzending.

Voor €70 inclusief heb je een 500GB Samsung Spinpoint M7 HM500JI.

14. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    hey lenny vraagje:
    ik krijg dus die 1 tb hdd erbij.
    Moet ik deze ook nog in partities indelen? Ik weet dat het met de hdd's die nu in mn pc zitten wel is gebeurd.
    thnx

15. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Het moet niet, maar het is wel verstandig om te doen. Mocht je windows een keer volledig crashen ben je niet alles kwijt.

Ikzelf heb 2 HHD's erin zitten momenteel, één van 1TB en één van 320GB.
    Heb die van 1TB in 2 partities van 500GB opgedeeld. Windows staat op m'n C schijf(partitie 1) en op m'n D schijf(partitie 2) laat ik al mijn downloads komen.
    Al m'n belangrijke bestanden zet ik op m'n E schijf(2e HHD). Mocht m'n windows een keer fucked zijn en ik een clean instal moet doen heb ik m'n downloads nog én al die belangrijke bestanden.

16. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    Oke bedankt, en nu: hoe partitioneer (of hoe je dat schrijft 8)) ik die schijven?
    Is dat moeilijk?

17. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Bij het installen van windows 7 kan je dat doen en is het heel voor zichzelf sprekend.

18. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    super bedankt!

Zo wij posten btw ook telkens omstebeurt in het BFBC2 topic en hier :+

19. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Np, zie je in het BC thread:+

20. Fingon NL

Fingon NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Partitioneren kan ook vanuit Vista/Windows 7, dat is ook erg makkelijk te doen dus je kan dan later altijd nog partities toevoegen/verwijderen of groter/kleiner maken

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina