Apple / Mac [Deel 5]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 8 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Mhh, gebruik wel VLC werkt stuk beter.
     
  2. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Flip4Mac moet de WMV eerst 'bufferen'. Duurt altijd lang. Daarom kun je voor WMV het beste VLC pakken.
     
  3. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Gister begon m'n laptop vreemd te doen, en het scherm valt nu af en toe uit.
    Garantie kan ik wel vergeten, dus ik heb besloten me voor te bereiden op een kapotte laptop binnenkort.

    Nu heb ik ook al een beetje zitten kijken naar de Apple laptops.
    Ik betaal graag iets meer voor een degelijk apparaat, dus geen Dell of whatever voor mij.
    Ik wil overgens niet achteruit in groote van m'n scherm. Heb nu 15,4" ofzo.

    Wat ik doe, is vrij simpel werk.
    • internetten
    • Torrents downloaden
    • Films streamen naar m'n PS3
    • World of Warcraft

    Ik wil graag genoeg rekenkracht om 1080p te kunnen streamen naar m'n Full HD TV.
    ik wil fatsoenlijk WoW kunnen doen, dus geen 800 x 600 @ 25 fps.

    Moet ik naar een MacBook gaan kijken? Of naar de Pro's?
    Eventueel kan ik ook kijken naar een iMac, als ik daar meer aan zou hebben.
    Laptop staat eigenlijk alleen maar op tafel, en word niet vaak vervoerd.
     
  4. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Je wilt niet achteruit qua schermgrootte dus dan zit je sowieso al gebonden aan de MacBook Pro. Gezien het feit dat je fatsoenlijk 1080p wilt streamen en WoW op een degelijke resolutie wilt spelen, raadt ik je niet aan om het instapmodel Pro te nemen. Dit is eigenlijk een MacBook waar ze Pro hebben achtergezet. Hier zit namelijk een 9400M videochip in, wat dus geen dedicated kaart is.

    Ik raadt je dus het 2,66Ghz model aan. Die heeft naast de 9400M ook nog een 9600M GT (256MB) videokaart. Er is ook nog een versie met een 512MB 9600M GT. Deze is wel een stuk duurder.

    Als je niet veel op pad gaat is een iMac ook aan te raden. Maar als je dan wilt streamen naar de TV moet je zorgen voor een lange HDMI kabel, of de iMac telkens naast je TV zetten. :+

    /edit: Wat is je budget? Dat zoekt ook makkelijker. :)
    Overigens is er op 27 januari wederom een Apple Event. Mogelijk dat er een update van de MacBook/MacBook Pro komt.
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2010
  5. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik doe het liever in 1 keer goed, dan dat ik over 3 maanden spijt krijg, zegmaar.
    Ga uiteraard eerst nog wel even bij de MM in de buurt kijken en wat vragen stellen.

    Ik neem aan dat ik ook gewoon via netwerk kan streamen?
    Zoals dat bij PSM gebeurd?
     
  6. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Ja, er is gewoon een programma voor. PS3 Media Server
     
  7. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Daar zat ik al op te hopen. ;)

    Overgens, het hoeft niet direct nieuw te zijn.
    Gezien ik over zou kunnen stappen van Windows naar OSX, zou ik ook een tweedehands Mac kunnen nemen, om hiermee eerst te wennen etc.

    Waar zou ik op moeten letten bij aanschaf van een gebruikte?
     
  8. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Je kunt ook via netwerk streamen, doe dit dan wel via UTP. Ik raad je Medialink aan i.p.v. PS3 Media Server. Medialink is van de makers van Connect360 (Nullriver) en gaat vele malen beter om met je iLife structuur op je Mac.
    Ik zou overigens naar een Apple Premium Reseller gaan. De MM wil nog wel 's oudere modellen verkopen. In een APR heb je 99% garantie dat je zeker een nieuw model hebt.

    Bij een tweedehandse moet je vooral letten of alles nog correct werkt. Ga dus eerst proberen bij diegene waar je 'm van over wilt kopen. Speel er even mee, kijken of hij geen vreemde kuren vertoond.

    Tevens raadt ik je aan om je aan te melden op www.onemorething.nl
    Dit is de grootste Apple Community van de Benelux en daar vind je alle info die je nodig hebt.
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2010
  9. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548

    Thanks, daar ga ik even rondkijken.

    Appeltje kopen zou ik iig al niet bij de MM doen.
    Zoals ik al zei, ik wil wel waar voor m'n geld.

    Bij de MM haal ik m'n films en af en toe een game. Meer niet. :)
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2010
  10. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Verstandig. Maar omdat je zei dat je even naar de MM ging om vragen te stellen ging ik er van uit dat je 'm daar ook wilde kopen.
     
  11. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Absoluut niet. Al een aantal slechte ervaringen achter de rug bij de MM.
    Vandaar alleen films en games. Daar kan niet veel mis mee wezen.

    Ipv dat je een laptop koopt, die als demo gebruikt is. Ook voor een leuke korting meegekregen.
    Vervolgens wil ik 'm registreren, en blijkt ie dat al te wezen.
    Gewoon een gebruikte laptop gekocht, onder het mom van show modelletje.

    Nee, daarmee kunnen ze echt m'n rug op. :)
     
  12. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    ^Een tweedehands is zeker ook een goede optie, vooral als je nog niet 100% zeker weet of het je zal bevallen.

    Mn eerste mac heb ik ook tweedehands gekocht en gebruik em nog steeds na meer dan 2 jaar. Zelf vorig jaar een 320Gb hdd erin gezet en gebruik hem nu als media/streamer naar mn xbox, zodat ik al mn muziek/films/foto's direct via mn xbox kan bekijken en werkt super.

    En om WOW goed te draaien heb je niet de laatste Macbook pro nodig, maar kan ook bv een latere generatie macbook zijn. Een 2,2 of 2,4GHz Macbook pro, 15" of zelfs 17" kan dat allemaal met gemak draaien en kan je voor een leuke prijs wel op de kop tikken. Hou er wel rekening mee dat Apple's behoorlijk waardevast zijn en je ze niet zo goedkoop zal aantreffen als bv een tweedehands Acer.

    En als je niet veel mobiel bent, is een iMac ook zeker een goede optie. Een nieuwe of de vorige generatie. Op marktplaats zie je heel veel bijna nieuwe iMacs staan omdat veel mensen de nieuwste iMac wilden hebben. Kan je voor mooie prijs bv een 24" iMac kopen die weinig gebruikt is.

    En ik zou inderdaad niet aan de instap macbook en macbook pro denken. Macbook heeft klein scherm en de instap macbook pro, is eigenlijk geen macbook pro, maar heeft die naam gekregen maar is in feite gewoon een veredelde macbook. Kleiner dan 15" zou ik je niet aanraden.
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2010
  13. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Jij ook bedankt voor de tips. Ga hier zeker over de komende tijd werk van maken. :)
    (Beetje jammer dat Marktplaats niet fatsoenlijk werkt op m'n werk...)

    Edit ; Nu zit ik Speurders.nl een beetje door te bladeren, en zie toch best lage prijzen staan.
    linkje

    Zo'n laptop voor die prijs, dat kan toch bijna niet?

    Zie ook een Macbook Pro staan voor €590,-
    linkje

    If it sounds too good to be true, it usually is klinkt gelijk in m'n hoofd.
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2010
  14. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Uiteraard is dat toetsenbord net weer duurder geworden als ik hem wil bestellen. 8)
     
  15. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Zoals je al zegt, it's too good to be true. Kan je 100% verzekeren dat beide oplichters zijn.

    Dat zijn ook nog es de nieuwste macbook pro's en die gaan voor veel meer weg zelfs tweedehands, helemaal die 17" die nieuw meer dan 2000 euro kost.

    Goede prijs indicatie is kort. Voor een "oudere" macbook pro betaal je grofweg tussen de 700/1100 euro. Dat is dan de 15 en/of 17" macbook pro, volledig in zilver aluminium en niet met het zwarte scherm, dat zijn de nieuwsten.

    En voor de nieuwen moet je rekenen op ongeveer 75% van de nieuwwaarde van de macbook pro. Prijzen van 500/700 euro voor een gloednieuwe 15/17" macbook pro zijn idd oplichters.

    Vindt zowieso dat er op speurders heel veel oplichters zitten. Zouden ze meer moeten controleren. Kan ze bij marktplaats er ook zo uitpikken. Heb ze wel eens aangegeven bij marktplaats, maar voor elke oplichter die je aangeeft komen er 10 terug, dus dat schiet niet op.
     
  16. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Eigenwijs als dat ik ben, heb ik toch even de kerel van die Macbook Pro 15,4" gemailed.
    Wat kleine vraagjes, en de mogelijkheid tot testen ter plekke.

    Mocht ie reageren, dan post ik het hier wel even. :)
     
  17. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Waarschijnlijk krijg je korte mail in het gebrekkig Engels van 1 of andere Nigeriaan. Of van iemand die wil dat je eerst het geld overmaakt of andere leuke praktijken ;)

    Zowieso ook een tip om altijd te doen is te vragen naar de serial nummer van de Mac. Als het namelijk gestolen is ben je ook niet blij, en er is een database op internet met alle aangegeven macs met serial, dus kan je zo even serial intikken en zien of hij ooit aangegeven is als gestolen.
     
  18. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Top, hou ik in gedachten.
    Uiteraard ga ik geen cash overmaken zolang ik geen laptop in m'n handjes heb gehad. :cool:
     
  19. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    De laatste tijd crashed word 2008 heel de tijd. Start ik hem opnieuw op. Wil ik iet plakken, krijg ik weer echt zo'n windows melding van er is onvoelde geheugen beschikbaar. Hoe kan dit?
     
  20. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Lol, heb je linkje voor me? Deze mac waar ik nu opzit ook 2e hands gekocht, geen idee of 'ie eerlijk is 8)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina