^Een tweedehands is zeker ook een goede optie, vooral als je nog niet 100% zeker weet of het je zal bevallen.
Mn eerste mac heb ik ook tweedehands gekocht en gebruik em nog steeds na meer dan 2 jaar. Zelf vorig jaar een 320Gb hdd erin gezet en gebruik hem nu als media/streamer naar mn xbox, zodat ik al mn muziek/films/foto's direct via mn xbox kan bekijken en werkt super.
En om WOW goed te draaien heb je niet de laatste Macbook pro nodig, maar kan ook bv een latere generatie macbook zijn. Een 2,2 of 2,4GHz Macbook pro, 15" of zelfs 17" kan dat allemaal met gemak draaien en kan je voor een leuke prijs wel op de kop tikken. Hou er wel rekening mee dat Apple's behoorlijk waardevast zijn en je ze niet zo goedkoop zal aantreffen als bv een tweedehands Acer.
En als je niet veel mobiel bent, is een iMac ook zeker een goede optie. Een nieuwe of de vorige generatie. Op marktplaats zie je heel veel bijna nieuwe iMacs staan omdat veel mensen de nieuwste iMac wilden hebben. Kan je voor mooie prijs bv een 24" iMac kopen die weinig gebruikt is.
En ik zou inderdaad niet aan de instap macbook en macbook pro denken. Macbook heeft klein scherm en de instap macbook pro, is eigenlijk geen macbook pro, maar heeft die naam gekregen maar is in feite gewoon een veredelde macbook. Kleiner dan 15" zou ik je niet aanraden.
Laatst bewerkt: 21 jan 2010