[Algemeen] Ik heb Rijles

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Danger, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cyfax

Cyfax Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Grats! :cool:

Nu nog examen 2 met je ouders naast je in de auto, mijn moeder schiet nog steeds naar de handvaten als je ook maar een klein beetje remt :+ (Edit: Nog steeds is inmiddels dus alweer 3 jaar :p)

Laatst bewerkt: 19 jan 2010
  2. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
  3. Jan WoWter

Jan WoWter Jungie!!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb bijna 3 jaar m'n rijbewijs, en heb gelukkig geen gezeur of spastische aanvallen van ouders! Vanaf het moment dat m'n rijbewijs in m'n portemonnee zit ben ik eigenlijk altijd de chauffeur wanneer ik met pa en/of ma ergens heen ga. Er wordt vanuit gegaan dat ik rij en dus de sleutels heb. Is m'n vriendin erbij is, gaan me ouders gewoon achterin haha.
    Pa zegt alleen altijd wanneer ik alleen weg ga, rijdt je rustig aan en niet drinken!

4. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Vooral dat niet drinken vind ik van belang. Ik heb echt een hekel aan mensen die gedronken hebben en achter het stuur kruipen. Van mij mogen deze mensen direct voor altijd hun rijbewijs kwijtraken.

Mijn vriendiin en ik rijden eigenlijk vaak om en om. We vinden beide autorijden leuk dus een compromis was nodig helaas.

5. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dinsdag Theorie examen, maar vind toch wel wat vreemds in de boeken.

In mijn theorieboek staat dat je maximum 80 mag met aanhangwagen/caravan op de snelweg en autoweg.

Maar in het vragenboek en op internet staat dit:

■Op een autoweg of een autosnelweg mag u (sinds 1 mei 2009) 90 kilometer per uur rijden (tenzij aangegeven is dat de maximum snelheid lager is). Deze nieuwe maatregel is bedoeld om de doorstroming van het verkeer te bevorderen en geldt voor alle aanhangers tot 3500 kg (incl. belading). Is de aanhangwagen zwaarder na 3500 kg dan geldt op auto(snel)wegen een maximum snelheid van 80 km/u.

Maar wat is het nu? ik neem toch aan 90 als het niet zwaarder is dan 3500kg?

Ohja, kan iemand mij vertellen wat je nu precies moet doen als je de snelweg opgaat en ingaat halen op de snelweg.

Bijv. binnen, buiten, zij, binnen, richting.

Ik houdt het niet meer uitelkaar 8)

Laatst bewerkt: 24 jan 2010
  6. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    Volges weegt een aanhanger al gauw boven e 3500kg. Dus ik zou 80 aanhouden zo heb ik het ook geleerd.

7. pgrferrari

pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Leuk Bevonden:
    0
    Maar hoe weet je dat het boven de 3500kg weegt?

Ik hoop dat de vraag niet gesteld wordt.

8. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Door hem te wegen. Als ze er een vraag over gaan stellen zal het zijn in de trend van : "Sjakie gaat met zijn aanhangwagen de snelweg op, de aanhangwagen weegt 3600kg, hoe hard mag sjakie rijden?"

Zoiets :+,

9. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Gewicht zetten ze erbij als het van toepassing is.
    En kijken bij het inhalen (of uitwijken): binnen, buiten, naast; richting (als het kan), buiten, naast; gaan (als het kan).

10. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    en weer terug:

Wachten tot je het voertuig in je binnen spiegel ziet, dan binnen, rechts, dooie hoek. en dan richtingaanwijzer, en gaan.

11. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    3500kg is enorm veel hoor (een standaard caravan ofzo weegt leeg nog geen 2000kg)! Mijn auto weegt maar 900kg ofzo..

12. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Morgen tussentijdse toets. Zou leuk zijn als ik het haal, moet ook wel gewoon lukken, maar het is vroeg dus je weet het nooit :+

13. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Even een vraag over die tussentijdse toets.

Zit nu op 25 lessen, en instructeur heeft het dus nu over die tussentijdse toets. Hoor alleen veel vrienden zeggen dat ik het niet moet doen.
    Twijfel nog enorm of het wel de moeite waard is.

14. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het kost toch een hoop extra geld en naar mijn idee moet je het niet doen voor die vrijstelling. Als je een bijzondere verrichting kan, kan je dat ook op je examen doen, het is zelfs een van de makkelijkere dingen en het neemt tijd in waar je geen fouten tijdens het rijden in kan maken.
    Daarnaast hoef je maar 1 of 2 bijzondere verrichtingen te doen op je examen, zonder TTT.

15. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Een aanhanger zwaarder dan 3500 kilo TMM moet je denken aan een piet patat aanhanger... daar heb je dan ook een bijzonder rbw voor nodig.

16. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Tja, de een vind het handig, de ander niet.
    Het is niet iets dat je kan halen of zakken. Het is als het ware gewoon een soort proef examen, en als je bijzondere verrichtingen goed gaan, krijg je daar vrijstelling voor op je eerste examen. Zak je, dan moet je die bijzondere verrichtingen erna weer doen. Maar goed, dat stelt ook geen bal voor. Keer parkeren of stoppen en keer omdraaien.
    Heb het zelf gedaan, ook om te kijken hoe zo een examen zou zijn. TTT ging best goed, maar 1ste examen had ik 'verkloot'. Tweede examen ging weer ok en toen slaagde ik. Zit je krap bij kas, dan kun je wat geld besparen door het niet te doen, want het is toch gauw 170 euro denk (weet niet meer precies hoeveel). Trek je wat meer geld uit voor je rijbewijs, dan kan het geen kwaad om het te doen. Bij mij liep kostenplaatje toch al flink op, dat dat er wel bij kon. :9
    Anderen hebben gewoon erg weinig lessen nodig en dan is zo een TTT ook minder snel interessant om te doen. Je zou ook kunnen zeggen dat met het geld dat je bespaart door geen TTT te doen, zou kunnen gebruiken voor een eventuele herexamen.

17. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Aanhanger boven de 3500 Kilo heb je een vrachtwagen voor nodig man.

Even vergelijking: Mercedes Vito kan maximaal 2500 kg trekken. (geremd)

In praktijk is er niet zo heel veel boven de 3500 kg als aanhanger.

Laatst bewerkt: 25 jan 2010
  18. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Na deze reacties van jullie besluit ik om 't niet te doen. 'T is veel geld, terwijl het in principe gewoon easy dingen zijn om ook op je examen te halen.

19. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ik heb het al gratis erbij zitten in mijn pakket dus waarom niet :+ Scheelt toch weer wat stress op je examen dat de examinator niet opeens stopopdracht blèrt. :+

20. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat dacht je :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina