Wat word er hier weinig gepraat over werk en dergelijken....
Ik ben dus vanmiddag bij het gesprek geweest, ik was echt een uur te vroeg. Maar ik kom gewoon graag op tijd, dus beter het zeker voor het onzekere nemen. Maar ik kon gelijk doorlopen, de persoon waar ik een afspraak mee had kon me dus gelijk spreken, goeie zaak dus .
Het gesprek was heel goed, een heel aardige vrouw met grapjes tijdens het gesprek, zeker niet iemand die zichzelf te serieus neemt, dat is echt cool. Eigenlijk voornamelijk over mij gepraat, mijn verleden qua van alles, en het komt erop neer dat ik van de opleiding zelf nog steeds heel weinig weet. Ze zei 'Ik kan je wel alles gaan uitleggen, maar dat is heel erg veel. Een veel beter idee is als je zelf alles gaat uitzoeken' .
Dus ze heeft op een papier geschreven wat belangrijke dingen zijn om te weten van de opleiding, wat houd het in? Wat zijn de verschillen tussen zorg en welzijn, etc. Hoe ik het ging uitzoeken maakte niks uit, al maakte ik er een videofilm van. Nou ik moet zeggen dat ik dit best nice vind, ik ga absoluut op pad. Zowel op internet veel kijken als natuurlijk zorgtehuizen langs gaan en ziekenhuizen, dingen vragen aan mensen daar en opschrijven.
Ze zei dat ze dit bij iedere kandidaat doen, zo kunnen de mensen zelf en hun ook zien of de opleiding echt geschikt voor je is. Ze legde me uit hoe er mensen zijn geweest die echt heel zeker van hun zaak leken, dat ze bijv. wilden werken in een ziekenhuis, en uit het gesprek bleek juist dat dit helemaal niet zo was, en dat deze persoon zich beter zou redden in een zorg-tehuis en dergelijken. Hoe dan ook, ze hebben me gezien, ze zien dat ik gemotiveerd en enthausiast ben. Dus wat het ook zal worden, ik denk niet dat ik uiteindelijk met 'lege handen' weer naar huis ga, om het maar zo te noemen.
Over 14 dagen weer een afspraak met die vrouw, en dan zal ik zorgen dat ik een heel verslag heb, eigenlijk een soort research kan je het noemen denk ik .
Oooh ja, wat ik wel weet van de opleiding is het 24 uur werken is, en 1 dag school. En een hoop verslagen maken.
Laatst bewerkt: 20 jan 2010