[Boeken] Wat lezen jullie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lucca, 21 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    De Elfen:
    Kijk door zo een stukjes ga ik twijfelen. Geen probleem met liefde ed. in boeken, maar ik wil niet dat het de boventoon voert.
    Ik heb natuurlijk geen idee of dat hier ook zo is.

    Magiër:
    Damn, heb ik gelijk 25 boeken te lezen? 8)
    Is die schrijver helemaal doorgeslagen? Vind ik wat te ver gaan, en dat is de reden dat ik hier twijfel.

    Het Lied van IJs en Vuur
    @ Dat laatste stukje; er is toch niet te veel 'politiek' ed.?
    Ik houd juist van die avontuurlijke verhalen, zonder al te veel gedoe om politiek. Mag zo nu en dan aanwezig zijn, maar het moet net als wat ik bij liefdesverhalen zei niet de boventoon voeren. :D

    Die balans vond/vind ik allemaal erg goed bij oa. De Dwergen, Verboden en Verbannen, Erfgoed serie en de Godengebieder.
    Komt soms wel wat liefde en politiek in voor, maar nergens neemt het het verhaal over. Vind ik. :p
     
  2. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Dulle, van Feist moet je je niet gelijk laten afschrikken door dat grote aantal boeken. De chronologische volgorde gepubliceerd/te-lezen zijn er ook enkele mogelijkheden maar de begintrilogie; The magician, Silverthorn & A darkness at Sethanon, gebundeld in The Riftwar Saga is vind ik toch nog het beste.
    De andere Saga's zijn zeker goed, maar het begin is vind ik krachtiger, en die trilogie kan je perfect als een op zich staand deel zien. Het is dus niet zo dat er nog een heleboel verhalen blijven openliggen. En je ziet dan ook meteen of de stijl je aanspreekt.

    A song of Fire and Ice is vind ik echt meesterlijk! Ik zie het graag als 'volwassenen fantasy' ook al heeft leeftijd er niets mee te maken. Maar het is realistischer in het opzicht van niet 1 epic hero die de wereld of de grote 'evil horde' gaat tegenhouden. De hoofdstukken zijn telkens het volgen van een stuk van het verhaal uit het standpunt van een personage, er zijn er denk ik rond de 15 ofzo. Maar door hun oogpunt leer je natuurlijk veel meer andere personages kennen en kan je je perfect een beeld vormen van de hele wereld. Het is dus niet maar 1 verhaallijn, maar ze zijn natuurlijk wel met mekaar verbonden!
    Dat is ook leuk omdat ze zo kunnen overschakelen van actie in een veldslag, naar een quest, naar een persoonlijk verhaal zonder dat het geforceerd voelt.
    En die politieke intriges etc. is zeker niet overdreven, maar maakt het juist realistisch & leuk bij sommige personages omdat dat echt goed is uitgewerkt en uiteindelijk heb je dan een goeie kijk op hoe iedereen mekaar bespiedt en z'n eigen agenda heeft.
    Er is meer dan genoeg actie, daar moet je niet aan twijfelen! Sowieso een aanrader!
    (wall of text apology included)
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Sta ik net op het punt om het eerste deel van Het Lied van IJs en Vuur te bestellen bij de ECI is ie opeens uitverkocht. :'-(
    Laatste dagen was ie wel gewoon leverbaar. Te lang getwijfeld dus. |:-

    Ook bij Boek.net ; Bol.com ; Bruna.nl ; selexyz.nl niet te krijgen.

    Wilde het samen bestellen met De Elfen, maar door de recensies van het laatste deel (Elfenlied) ben ik daar ook weer over gaan twijfelen. :+
    edit:
    Volgens de Boekenplank is Elfenlied de 4e, maar volgens de schrijver zelf is dat niet zo: http://www.bernhard-hennen.de/werkuebersicht.html
    Hm, wat is Elfenlied dan? Een soort proloog? iig niet de moeite waard om te lezen als ik de recensies zo lees. Hopen dat het niet nodig is om die te lezen dus...
    Ik vond het aantal pagina's btw al verdacht! (280 vs steeds ~700, 4e deel zelfs 900+ pagina's)

    Stom eigenlijk hoe moeilijk ik doe over keuzes bij boeken, terwijl ik over games relatief gemakkelijk kan beslissen wat ik wil. Terwijl die zelfs duurder zijn.

    Ach; 1 zekerheidje is er wel: Bij Boek.net kun je de Alfen al reserveren. Geen twijfel over mogelijk. \o/
    http://www.boek.net/Boek/9789024531...htvaardigde-Toorn---1--Gerechtvaardigde-Toorn

    Iemand misschien nog tips voor webshops? Geen 2ehands.

    Dit is eigenlijk best triest. (ECI)
    [​IMG]

    En dat terwijl ze altijd zitten te patsen met het grootste assortiment.

    Probeer ook maar eens aan te vinken dat de site alleen maar bestelbare producten moet tonen; van 136 pagina's naar 56 8)
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2010
  4. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Weet iemand een Engels boekje van ongeveer 50 bladzijde? :+
     
  5. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Lees je ze altijd in het Nederlands, of is Engels ook goed?
    Ik lees ze zelf eigenlijk liever in het Engels, meestal de originele taal en er gaat toch wel heel wat verloren in de vertaling. Ach ja het is ook maar wat je gewoon bent waarschijnlijk.

    Boekbespreking?
    Of was je serieus? :+
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Toch liever Nederlands. Mijn Engels is prima, maar ik vind mijn moedertaal toch altijd nog nét even wat fijner lezen.
     
  7. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Bully:+
     
  8. Hermaniak

    Hermaniak Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    3
    Breakfast at Tiffany's (vind je leraar vast leuk ;))
     
  9. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik was serieus! :+
    Lerares zei minimaal 50 bladzijde, oké, dan maar het minimale nemen hè!

    @Flix

    Link is. 8)
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ferron, is dit niks voor jou?
    The Hitchhiker's Guide to the Galaxy

    Is niet al te dik, en als je de film leuk vond zal je ook hier snel doorheen gaan.

    Ik heb de link naar de boxset gegeven omdat ie maar €1 duurder is dan het eerste boek los.
     
  11. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.740
    Leuk Bevonden:
    4.959
    Dexter Omnibus. Lag voor twintig in de virtuele schappen van Bol en ben redelijke Dexter fan. Valt tot nu toe alles mee! Wisselende verhalen gehoord maar ik vind het zeer plezierig om te lezen.

    Het sinasappelmeisje. Van de schrijver van "de wereld van Sophie". Heerlijk vaag en lekker vlot geschreven.
     
  12. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Haha heb nog een Tom Clancy boek gevonden in een doos: Opcenter / Gevarenzone.

    Ben benieuwd of het pulp is of toch wel leuk.
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.243
    Leuk Bevonden:
    4.757
    Iemand nog een goede historische thriller voor me? Ik zoek iets dat het liefst met het geloof te maken heeft en veel details bevat.

    Lees op het moment het derde geheim van steve berry. Ben gek op die schrijver en dat soort boeken in het algemeen. Hoop dat jullie me aan meer kunnen helpen, maar ik heb ook al veel titels gelezen en in mijn bezit. Moet na mijn huidige boek nog 4 die staan te wachten.

    Een paar tips voor fans zoals ik:

    steve berry:

    de erfenis van de tempeliers.
    de allexandrie connectie.
    het venetiaans bedrog.
    het derde geheim

    michael byrnes:

    het volmaakte relikwie.
    heilig bloed.

    Deze twee zullen nooit verfilmd worden.

    gregg loomis:

    de pegasus connectie
    de julianus inscriptie
    het sinai geheim

    michael baigant, richard leigh en henry lincoln:

    het heilige bloed en de heilige graal.

    andere boeken:

    cornelius ryan:

    de langste dag
    een brug te ver
    de laatste slag

    stephen e ambrose:

    band of brothers
    van d-day tot berlijn

    Kan er nog wel meer noemen, maar deze post word te lang. Hoop dat jullie mij met mijn vraag kunnen helpen. ;)
     
  14. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Bully weet niet of het dezelfde versie is als die ik gelezen heb. Deze heeft igg een andere kaft.
    Ook issie 92 pagina's, maar hij leest wel goed door.

    Zelf ben ik momenteel Band of Brothers van Stephan E. Ambrose aan het lezen.
    http://www.bol.com/nl/p/engelse-boeken/band-of-brothers/1001004001474814/index.html
    Het is het boek waar de mini serie van is gemaakt. Toen ik begon met lezen dacht ik ds dat het andersom was maar al gauw werd duidelijk van niet.
    Ben nu net bij D-day en ben tot nu toe erg onder de indruk van het verhaal.
    Het gaat echt veel dieper in het verhaal dan de serie dat doet.
    De manier van schrijven is echter wel wat verwarrend aangezien ie steeds van personages wisselt. Soms moet je weer ff denken van wat gebeurde met die en die persoon ookalweer.
    Kan mensen die enigsinds interesse hebben in WWII verhalen echt aanraden dit boek te gaan lezen.

    ps. het is wel engelstalig, maar volgens de lokale boekenwinkel word er momenteel gewerkt aan een NL vertaling. Deze verwacht hij ergens in april.


    Edit: Lees nu pas de post van dulle: Ik kan je echt aanraden deze te gaan lezen. Is echt super gedetailleerd. Niet echt een thriller(tot nu toe) maar je leeft je wel verschrikkelijk in in het verhaal.
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2010
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.243
    Leuk Bevonden:
    4.757
    Ik heb Band of Brothers in het Nederlands gelezen. Echt een zalig boek en zeker een aanrader. Ik kan je de boeken van Cornelius Ryan ook van harte aanbevelen, met name Een Brug te Ver. ;)
     
  16. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Vind ik best knap dat je die in het Nederlands hebt gelezen gezien de Nederlandse druk pas in april uitkomt. Ook op internet is nergens een Nederlandse versie te krijgen, en ook de 3 boekwinkels waar ik ben geweest krijgen die pas in april binnen.
     
  17. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de Nederlandse versie ook gewoon in me kast staan. Heb hem alleen nog steeds niet gelezen, ben niet zon lezer. Wel groot fan van Band of Brothers.
     
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.243
    Leuk Bevonden:
    4.757
    Het is een herdruk, maar ik heb hem echt in het Nederlands gelezen. Dat boek is al jaren uit, maar kennelijk heb je het niet gevolgd. :cool:
     
  19. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Iemand nog een interessant boek??
    Mag Engels en/of Nederlands zijn.

    Is voor school (Havo) :+
     
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    1984, als je die nog niet hebt gelezen (voor Engels natuurlijk). ;)

    Maarja, de kans dat je die nog niet hebt gelezen is klein.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina