[Formule 1] Seizoen 2010

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door JeePee, 27 dec 2009.

?

Wie gaat dit spannend seizoen winnen?

  1. Alonso

    39,6%
  2. Webber

    18,8%
  3. Hamilton

    8,3%
  4. Vettel

    31,3%
  5. Button

    2,1%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    van telegraaf.nl
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2010
  2. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Tsja ik weet nooit echt wat ik van dit soort dingen moet verwachten. Een paar jaar terug had van der Garde ook zo'n opleiding in het Renault Drivers Developmentprogram of iets dergelijks. Hij zou op die manier zo de Formule 1 in komen en tot nu toe is dat hem ook nog steeds niet gelukt. Aan de andere kant zou het wel super vet zijn dat er over een paar jaar weer een Nederlander de Formule 1 in komt en als ze hem net zo goed kunnen krijgen als Hamilton zou dat helemaal geweldig zijn.
     
  3. JeePee

    JeePee Guest

    Wij Nederlanders komen er wel aan hoor :)
    Giedo heeft een mooie kans dit jaar GP2 kampioen te worden en zo te solliciteren naar de F1 (zeker als Petrov zich dit jaar gaat inkopen bij een team).
    En ik zie Max het ook wel ver schoppen. Even afwachten hoe hij het in echte auto's voor elkaar brengt, maar dat gastje is zo... tering... snel....
     
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Toch wel een mooie livery. :)
    [​IMG]
     
  5. AraXiS

    AraXiS ! Shinigami Shop !

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    4
    zijn er nog meer designs bekent?
     
  6. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
  7. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er mooi uit! In tegenstelling tot de nieuwe layout van Bahrein overigens;

    http://www.autosport.com/news/report.php/id/81055

    Schumi houdt (zo lijkt het) zijn rood/oranje helm gewoon aan. En Heidfeld is nog niet bevestigd btw.

    -Edit-
    Even high-res. :)

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2010
  8. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Even bezig geweest. ;)

    [​IMG]
     
  9. JeePee

    JeePee Guest

    Autosport.com

    Wel een aardige regel :)
     
  10. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind het juist jammer. Had gehoopt dat we weer een kwali zouden krijgen zonder beperkingen, en nu verzinnen ze dit ineens..
     
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Als ze het doen moet het hele veld het doen imo. Nu krijg je weer dat gezeur dat mensen niet 10e willen worden.
     
  12. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Mee eens maar in Q1 en Q2 wordt er dan toch alleen maar op de zachte band gereden, aangezien je het risico dan niet kan veroorloven.

    Maar met dat laatste ben ik het met je eens. Daarnaast kan strategie leuk zijn in F1 maar de laatste jaren is dat het allang niet meer, mede vanwege de verplichting om op beide type banden te racen.

    Vroeger was dat zoveel beter. Toen werden strategieën soms volledig omgegooid tijdens de race zelf. Schumacher bijvoorbeeld in Frankrijk (2002?) die daardoor won met 4 pitstops!
     
  13. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Schumacher won in 2002 vrijwel elke race.. Verder denk ik dat het wel een goede regel is, want het kan wel eens er voor zorgen dat er meerdere strategiën komen en dus meer plaats verandering ofwel inhaalacties. Ik kan nou niet echt zeggen dat vroeger nou daadwerkelijk alles beter was. De snelste auto kwam gewoon op pole te staan en mocht zijn eigen strategie hierna verzinnen. Dat strategien drastisch omwerden gegooid gebeurde verder ook zelden.

    Dit gebeurde vrijwel alleen wanneer er regen of iets dergelijks in het spel kwam.
     
  14. JeePee

    JeePee Guest

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ik vind 'm niet vet. En die neus is een 1 op 1 kopie van de Reb Bull. Het witte had zwart moeten zijn :'-(
     
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ah je was me net voor.
    Ik vind hem zo lelijk niet normaal. De Mercedes zag er vet uit dit lijkt maar op een Formula BMW. =(
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2010
  16. Mika Kimi

    Mika Kimi McLaren Mercedes

    Berichten:
    1.507
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind 'm juist mooi, met name door de neus. :)

    Dat hij toen bijna elke race won is verder niet van toepassing. Het gebeurde inderdaad zelden maar tegenwoordig is zelfs dat niet meer het geval. Vroeger bestonden er nog verrassende één-stoppers, dat gaat nu nooit lukken.

    Daarnaast was het ook wel eens mooi om te zien hoelang iemand nog kon doorrijden. Dan was Hakkinen bijvoorbeeld allang naar binnen geweest en was het iedere keer weer spannend om Schumacher bij de laatste bocht te zien, waarna hij nog steeds niet de pits binnen ging en wéér een ronde verder ging. Het commentaar van Olav Mol was toen ook mooi.

    Dit laatste kon de afgelopen jaren ook wel gebeuren maar het is er wel voorspelbaarder op geworden.

    -Edit-
    Nieuwe Williams? Iedereen lijkt voor de hoge neus te gaan.

    http://www.autosport.com/news/report.php/id/81104
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2010
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Laatst bewerkt: 28 jan 2010
  18. JeePee

    JeePee Guest

    [​IMG]

    ps. Raikkonen in zijn 1ste stage maar 5.5 sec. achter Sordo :eek:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jan 2010
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Echt wat is er met de neuzen aan de hand dit jaar?!
    Formula Limo Championship dit jaar?
     
  20. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Vind de McLaren de mooiste tot nog toe. Meestal blijkt de mooiste auto aan het einde van het jaar ook de snelste!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina