1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het huiswerk draadje

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door being-xboxed, 25 sep 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    [​IMG]

    Kut boek!
     
  2. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Leuk! :') Wij hebben Scheikunde + Natuurkunde in 1 boek. Maarja. Scheikunde is wel wat leuker.
     
  3. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Ik heb ook NOVA:+
    Maar kan me die vraag over de wielrenbaan niet herinneren of we hebben hem nog niet gehad.
     
  4. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Vraagje voor die mensen uit Delft. Mijn docent Digitale Signaalbewerking heeft veel oude tentamens beschikbaar gesteld, maar alleen met de antwoorden en niet de uitwerkingen. Erg vervelend, want ik loop op de eerste stappen vast. Het gaat om de relatie tussen autocorrelatie en PSD ( P(e^jtheta) ).

    [​IMG]
    Ik heb vraag en antwoord na elkaar gezet.

    1a snap ik nog wel, maar bij b kom ik er maar niet op uit. Bij 2 komt iets soortgelijks aan bod. Ik struikel over die (factor)^|tau|. Wat is de Z-transformatie van dat ding? Ik kan alleen maar voorbeelden vinden van functies zonder die absolute haken. Ik heb hem geprobeerd te splitsen, maar daar loop ik ook op vast.

    Bij 2a komt die autocorrelatie ook zo uit de lucht vallen. :/


    edit:
    1.a. opgelost! Na lang zoeken heb ik gevonden dat (a)^|tau| --> { 1/(1-az) + 1/(1-az^-1) -1} wordt. Hèhè... 2.a. is nog even een raadsel.
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2010
  5. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Dit klopt ja, heb het even na gekeken en het klopt.
     
  6. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb dit onderwerp niet gehad, maar er lijken onderdelen van differentiaalvergelijkingen in terug te komen, en dan met name La place.
    Het is maar een wilde gok hoor, want ik zie delta(tau) is geloof ik een fuctie die in laplace kan worden uitgedrukt.

    edit: het ziet er naar uit dat dat klopt, want bij opgave 1b is de dirac-delta functie gelijk aan 1 in de laplaceomgeving, zoals ook de 1 te zien is in het antwoord. Het antwoord gebruikt zo te zien s als z en t als tau.

    edit: o, ik zie dat je dat zelf ook toepast, en ik kan m ook nog niet oplossen.
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2010
  7. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Z-transformatie is de discrete tegenhanger van La Place. Maar ik hang nu nog vooral vast bij 2a. Van differentievergelijking naar autocorrelatie.
     
  8. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    ah ok, ik kon dat sommatieteken ook al niet echt thuisbrengen.

    Dan ben ik bang dat ik je niet verder kan helpen
     
  9. Hunt3r 410

    Hunt3r 410 Active Member

    Berichten:
    264
    Leuk Bevonden:
    45
    Omdat ik hier altijd snel en goed geholpen word vraag ik het hier :cool:.
    Ik heb voor maatschappijleer een kranten artikel nodig over een burger rechtszaak kan iemand mij ten eerste uitleggen wat een brugerrechtszaak is en mischien heeft iemand ook een voorbeeld.

    Alvast bedankt
     
  10. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Met een burgerrechtzaak wordt een civiele rechtzaak bedoeld. Hierbij leggen twee partijen burger - burger / burger - oganisatie / organisatie - organisatie hun conflict voor aan de rechter welke het conflict beslecht aan de hand de wet. Belangrijk onderscheid is hier dat de overheid niet als belanghebbende partij optreed. Elke strafzaak is bijvoorbeeld geen civiele rechtzaak omdat de overheid hierin als partij optreed in de vorm van het openbaar ministerie.

    Een voorbeeld van een civiele rechtzaak:
    http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/a...e-om-diepvrieshond-eindigt-voor-rechter.dhtml

    http://www.ad.nl/ad/nl/1005/Digitaa.../Ex-zet-naaktfoto-s-van-non-op-Facebook.dhtml

    Je kan er nog talloze van vinden 8).
     
  11. Angelus

    Angelus Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is correct?:

    Dit houd in (dat) , of dit houdt in (dat). Ik zou zelf zeggen dat het laatste voorbeeld correct is, maar ben er niet 100% zeker van.
     
  12. marieke

    marieke Brrrrrrrrrrrrr

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    0
    Als "dit" het onderwerp is van "houd" dan komen de twee woorden niet in persoon overeen.
    Het moet dus zijn "dit houdt in dat" .

    Je vermoeden is dus correct.
     
  13. WOUW5

    WOUW5 Cpt. Censorshades!

    Berichten:
    2.588
    Leuk Bevonden:
    13
    Van wie kreeg je nou nog geld? De debiteuren of de crediteuren? En weet iemand de engelse benamingen voor beide groepen mensen?

    Edit://

    En wie hoorde ookweer waar op de balans?:+ Ben al deze dingen helemaal vergeten na ze een hele tijd niet te hebben hoeven toepassen :9.
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2010
  14. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Iemand tips hoe ik snel en goed Beeldspraak en stijlfiguren in mn hoofd krijg?
    Samanvatting heb ik al.
     
  15. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Crediteuren = Schulden (dus moet je nog geld geven)
    Debiteuren = tegoed (mensen waar je nog geld van krijgt)

    Crediteuren rechts
    Debiteuren links volgens mij, maar dat weet ik niet zeker meer..;)
     
  16. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    Klopt. Je kan evt. ook denken aan een creditcard (daarmee betaal je dingen dus vooraf) en een debet card (je pinpas dus eigenlijk).
     
  17. WOUW5

    WOUW5 Cpt. Censorshades!

    Berichten:
    2.588
    Leuk Bevonden:
    13
    Thx.
     
  18. Angelus

    Angelus Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Crediteur = Creditor
    Debiteur = Debtor
     
  19. GoDz ViSioN

    GoDz ViSioN .

    Berichten:
    2.594
    Leuk Bevonden:
    7
    Kan iemand deze oplossen, kom er niet uit:

    [​IMG]
     
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    been
    sweared(?)
    eaten
    arrived
    fallen
    had

    Ik vind het trouwens wel enorme gayvormen die je toch nooit gebruikt. In het dagelijks gebruikt kan je dit veel makkelijker formuleren.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina