[XOne] Xbox Live Vragen [Deel 5 - Korte vragen/Connectie problemen? ‎

Discussie in 'Games' gestart door Fardo, 29 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. l095

    l095 Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    hij doet het@@@ bedankt.
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Veel game plezier op XBL :thumbs:
     
  3. jermain

    jermain

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    18
    Ok, ik heb iets raars.

    Bij bepaalde games heb ik soms problemen met online dingen doen.
    M'n NAT staat altijd op Open, maar als ik bij Guitar Hero iets vanuit het menu wil downloaden (dus niet dat hij de guide opent en je een marketplace popup hebt) dan geeft hij aan dat de servers niet beschikbaar zijn.

    Hetzelfde heb ik met fotos uploaden in Midnight Club: LA en online gamen met bijna iedere EA titel.
    Die 2 zijn simpelweg op te lossen door uPnP uit te schakelen, hierdoor gaat m'n NAT wel op Strict staan, maar dit heeft met de vrienden waar ik online mee speel nooit problemen opgeleverd. Geen reden tot paniek dus.

    Onlangs heb ik Forza 3 gekocht en ook deze game geeft problemen met verbinden. Als ik op storefront, auction, gift of upload* druk krijg ik de melding "The Forza Motorsport 3 server is not available at this time. Please try again later"

    Ik dacht, dan zet ik uPnP wel even uit en dan zal het wel werken. Dit was min of meer ook wel het geval. Ik kan dan alles bekijken in de storefront, ik kan m'n message centre openen en fotos en replays uploaden werkt.

    Zodra ik echter iets uit de storefront wil kopen, krijg ik the melding "This feature has temporarily been disabled. Check ForzaMotorsport.net for more info."
    Website gechecked, maar daar is niks te vinden. M'n vrienden hebben ook nergens last van.

    Normaliter zou ik zoiets hebben van "pech hebben dan", maar omdat ik een beginner ben hebben wat vrienden mij een paar van hun betere autos geleend. Deze zitten nu vast in m'n message center, omdat ik deze niet kan downloaden. Teruggeven lukt dus ook niet.

    Iemand een idee hoe dit te verhelpen valt?

    Ik heb een Speedtouch 716WL met ADSL van KPN en maak draadloos verbinding met een Microsoft Wifi adapter.
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2010
  4. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Er zijn echt meerdere mensen die problemen hebben met EA servers, bij sommige blijkt het probleem opgelost als je een extra poort openzet voor de EA service maar UPnP zou dat gewoon moeten verwerken dus daar ligt het probleem alvast bij jou niet waarschijnlijk.

    Iemand op de EA forums zei dit, het klinkt vind ik niet erg aannemelijk maar je kan het maar proberen, en eventueel iets laten weten of het al dan niet werkt.
     
  5. jermain

    jermain

    Berichten:
    873
    Leuk Bevonden:
    18
    nope.. werkt helaas niet..
     
  6. Schil1

    Schil1 GT : Schil1

    Berichten:
    1.298
    Leuk Bevonden:
    73
    dat heeft bij mij dus gewerkt , bij deel 1 toendertijd en nog steeds staat er bij mij een verschil van een uur.

    maar het werkt nog steeds niet, nieuwe Netgear router net aangesloten , test met de connectie gedaan en geen probs dus mag er vanuit gaan dat NAT nu OPEN is ?

    maar bij BF:BC1 + 2 (demo) en 1943 kan ik niet connecten met de EA server ??
     
  7. SysanApse

    SysanApse Guest

    Yep.

    Het probleem is dus nu dat ik nergens de optie kan vinden om DHCP uit te zetten.
    Ik ga naar 192.168.1.100 en log in met admin:admin, maar zie er geen optie.
     
  8. vvh

    vvh Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    heey,

    ik wil graag via mijn Speedtouch 716 v5 WL modem een ethernet kabel (meegeleverd met xbox360) in mijn xbox360 stoppen en dan mijn xbox aansluiten op de tv moet dit kunnen voor xbox live??
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat is de manier :thumbs:
     
  10. UltiMat3 Hero

    UltiMat3 Hero Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey ik heb een vraag. Ik heb toen ik een nieuw account aanmaakte een oud email adres gebruikt. En ik heb net de demo van BC2 gedownload alleen als ik dan probeer te spelen zegt ie dat mijn gamer profile niet goed is. Omdat ik dus onder 18 ben op mijn email ook. En nu heb ik email verandert en nu doet ie het nog niet. Komt dat doordat er ouder control erop zit? En hoe kan die eraf?
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Verander even de leeftijd op jouw Hotmail/Live account ;)
     
  12. UltiMat3 Hero

    UltiMat3 Hero Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar doe je dat?
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ga er vanuit dat je voor de Xbox360 een Hotmail- of Live-Account gebruikt.
    Je gaat naar www.hotmail.com en logt daar vervolgens in.
    Dan ga je naar Opties > Meer Opties.
    Bij Persoonlijke gegevens kan je vervolgens de leeftijd veranderen.
     
  14. UltiMat3 Hero

    UltiMat3 Hero Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja klopt. Bedankt leeftijd heb ik aangepast. Alleen hij blijft nog steeds een parent control hebben en kan de demo niet spelen. Of duurt dat een tijdje?
     
  15. LittlePriest

    LittlePriest Transform

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (Meestal disconnected hij als ik gta game wil joinen)?:
    Welke provider?: Ziggo
    Wat voor soort (kabel)?:
    Wat zijn je up en download snelheden (idunno snelste van ziggo) ?:

    Modem

    Welk merk modem heb je?: -
    Modem type?: -
    USB/ Ethernet?: ethernet

    Internet Delen / ICS

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?: nee
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: geen

    Router

    Welk merk router heb je?: sitecom
    Welk router type?: dunno
    Welke firmware?: dunno
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: ethernet

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: disconnected heel vaak als ik gta game wil joinen
    Wat heb je geprobeerd?: upnp aangezet
    Waar stopt de test?: nergens hij kan alles vinden etc
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): geen

    Wat ik dus graag wil is gewoon een game kunnen joinen
    thnx

    IK WEET NIET OF DIT NUT HEEFT MAAR OP DIE STEKKERTJES ZITTEN TOCH ALTIJD PINNENTJES DIE KLIK MOETEN ZEGGEN.
    Die is bij mij boven wel afgebroken, weet niet of dit iets uitmaakt?
    Maar op de pc werkt ie wel dus XD
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2010
  16. LOLninja

    LOLninja Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Het Probleem

    Wat is het probleem (korte omschrijving)?: Geen verbinding met Xbox Live mogelijk - DNS problemen
    Welke provider?: TU campus netwerk.
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: kabel I guess
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?: minstens 1 a 2 Mb/s

    Internet Delen / ICS

    Werk je met ICS (Ja/Nee)?: Ja
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Windows

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: "Your DNS server can't resolve the names of the xbox live servers or xbox.com"
    Wat heb je geprobeerd?:
    DNS invoeren via ipconfig/all
    Bridge, maar dat ging niet zo goed met de registratie (zie onder). Kwam toen tot Internet en Xbox Live, maar ook zonder dat de PC internet had. Hoezo verbinding met het internet >.>

    Waar stopt de test?: Nu tussen Network en Internet
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): Voer handmatig DNS in.


    Ik gebruik dus een pc met 2 netwerkkaarten, 1 verbonden met campus netwerk/internet en 1 met de xbox 360 via crossover kabel. Issue hierbij is dat het netwerk waar in internet van krijg mijn IP eerst moet registreren en daarnaast verkondigt dat als ik DHCP op de betreffende netwerkkaart gebruik het hun eigen netwerk ontregelt en dus mij zal blokkeren. ICS op de andere netwerkkaart kan weer wel, en dat doe ik nu: connection sharing met de netwerkkaart naar mijn xbox 360 toe. Als network noob zijnde ben ik daarom een beetje huiverig over het lukraak proberen van allerlei instellingen.

    Internet werkt op de PC, en mijn xbox 360 kan wel de PC vinden (music sharing werkt ook).

    Ik las ergens op een forum dat het ertussen zetten van een hub ofzo ineens de problemen kan oplossen tussen PC en xbox. Als er iets is wat ik er tussen kan zetten wat ook echt mijn kansen aanzienlijk vergroot hoor ik t graag.

    Pls help.
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als je een Switch gaat plaatsen dan hebben de pc en Xbox360 elk een eigen ip-adress nodig.
    Wat je wel kan proberen is het plaatsen van een router.
    De router moet je dan wel eerst handmatig instellen ( ip-adress , dns-servers).
    De router maak dan voor intern gebruik nieuwe ip-adressen aan voor de pc en xbox360.
     
  18. LOLninja

    LOLninja Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Een router tussen PC en xbox? Dat de internet poort van de router het internet van de PC ontvangt, en vervolgens doorstuurt naar de xbox? En ip/dns instellen... dus eigenlijk hetzelfde als wat de xbox zelf hoort te doen, dan toch? En dit werkt meestal wel?

    Een router is niet geprijsd in de categorie 'impuls-aankoop', dus dan wil ik wel zeker weten dat ik t begrijp.
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik vraag me af of je campus netwerk de xbox live poorten heeft open staan. Het beste kan je een switch kopen als je hebt gecontrolleerd of je je xbox wel aan de praat krijgt als je deze direct op het campus lan hebt aangesloten (netwerk kabel van de pc in je xbox doen)

    Hmmm .. ik las net je problem... probeer eens je connectie te bridgen... (zie startpost voor filmpje)
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2010
  20. LOLninja

    LOLninja Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoh, nvm. Ik bekeek net het forum van het lokale netwerk en ik vond per toeval twee 'centrale service' dns adressen. Hij deed het meteen. Zo te zien heb ik nu live.

    Bridgen had ik al geprobeerd, toen gaf ie problemen met de mtu... en wat ik me afvraag: als ik dat doe, gebeurt er dan niet iets wat kan interfereren met de dhcp van het netwerk waar ik internet van krijg? Ik brug immers de LAN die ermee in contact staat...

    In ieder geval bedankt voor de snelle reacties :) ik zat toch al 2 dagen ermee te emmeren, en da's toch een beetje eng als netwerk-leek zijnde met een internet ban boven je hoofd.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina