Ok, ik heb iets raars.
Bij bepaalde games heb ik soms problemen met online dingen doen.
M'n NAT staat altijd op Open, maar als ik bij Guitar Hero iets vanuit het menu wil downloaden (dus niet dat hij de guide opent en je een marketplace popup hebt) dan geeft hij aan dat de servers niet beschikbaar zijn.
Hetzelfde heb ik met fotos uploaden in Midnight Club: LA en online gamen met bijna iedere EA titel.
Die 2 zijn simpelweg op te lossen door uPnP uit te schakelen, hierdoor gaat m'n NAT wel op Strict staan, maar dit heeft met de vrienden waar ik online mee speel nooit problemen opgeleverd. Geen reden tot paniek dus.
Onlangs heb ik Forza 3 gekocht en ook deze game geeft problemen met verbinden. Als ik op storefront, auction, gift of upload* druk krijg ik de melding "The Forza Motorsport 3 server is not available at this time. Please try again later"
Ik dacht, dan zet ik uPnP wel even uit en dan zal het wel werken. Dit was min of meer ook wel het geval. Ik kan dan alles bekijken in de storefront, ik kan m'n message centre openen en fotos en replays uploaden werkt.
Zodra ik echter iets uit de storefront wil kopen, krijg ik the melding "This feature has temporarily been disabled. Check ForzaMotorsport.net for more info."
Website gechecked, maar daar is niks te vinden. M'n vrienden hebben ook nergens last van.
Normaliter zou ik zoiets hebben van "pech hebben dan", maar omdat ik een beginner ben hebben wat vrienden mij een paar van hun betere autos geleend. Deze zitten nu vast in m'n message center, omdat ik deze niet kan downloaden. Teruggeven lukt dus ook niet.
Iemand een idee hoe dit te verhelpen valt?
Ik heb een Speedtouch 716WL met ADSL van KPN en maak draadloos verbinding met een Microsoft Wifi adapter.
Laatst bewerkt: 28 jan 2010