[Discussie] Bestaat er Buitenaards leven? [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 3 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
  2. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    't Zou wat zijn.

    Nog wat leuks gespot online, Dulle??
     
  3. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    [yt]RUki-07sp2E[/yt]

    hoop niet dat dit waar is...
     
  4. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Allemaal verzonnen.. het is haast overduidelijk dat die gast in zijn jeugd iets traumatisch heeft meegemaakt.. misbruik o.i.d.
     
  5. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik heb geen verstand van psychologie dus ik kan het verkeerd hebben, maar mij is verteld dat wanneer mensen iets verschrikkelijks hebben meegemaakt dat hun hersenen die informatie vervangen met iets anders. Wat je zegt zou goed kunnen kloppen. Ik vind het wel grof om je mening("allemaal verzonnen") hier op te baseren, ik zou het wat subtieler aanpakken. :eek:

    Opvallend blijft wel de glasscherf in z'n been. Als ik het verhaal goed heb begrepen had ie dat ding in z'n been tijdens z'n eerste ontvoering en sinds de scherf is verwijderd is ie niet meer ontvoerd.
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    @Ebrithil: Een ontvoering lijkt me anders ook traumatisch genoeg. :+

    Heb ik ook gehoord, maar in dit geval wordt toch niet 1 gebeurtenis vervangen door andere info, maar een hele reeks gebeurtenissen tot op een behoorlijk late leeftijd. Geen idee of dat ook 'normaal' is?

    Het vervelende is dat je dit soort dingen nooit kunt bewijzen. Het is dus gewoon een kwestie van 'geloof je de man of niet'.
    Sure als je het niet gelooft kan je idd zeggen dat er vroeger iets anders traumatisch is gebeurd, en dat ie die gebeurtenis heeft vervangen met alien ontvoeringen. Maar daar is net zo goed geen bewijs voor.

    Ik geloof iig dat die man de waarheid verteld. Dat hij zelf 100% gelooft wat ie zegt. (geen bewuste hoaxer dus)


    Hm, genoeg. Alleen moeilijk in te schatten wat de moeite waard is om ook hier te posten. :p

    Dit filmpje kwam ik gisteren toevallig tegen. Dit onderwerp vind ik ook altijd interessant, misschien anderen ook:




    Ik vind de voice-over niet echt fijn om naar te luisteren, maar goed...that's the way it is... ;)
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    van die plaatjes word ik erg vrolijk!

    Mijn vrouw kijkt alle avonden een serie genaamd 'Universe', daar worden al die fenomenen van die plaatjes uitgelegd :)
     
  8. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Wat mij doet denken dat hij dit verzonnen heeft is dat ongeveer rond zijn jeugd (afgaand op hoe oud hij lijkt) het hele "space invaders" gebeuren erg groot was. Allemaal van die typische films kwamen in die tijd uit. Als je dan kijkt naar wat voor verhalen hij vertelt dan zijn het eigenlijk heel erg cliché ontvoeringen zoals ze in die oude films voorkomen. Alleen hij verteld er nog bij dat ze hem hebben verkracht.

    Dan lijkt het me op zich duidelijk, al zal er vast meer achter zitten.. ben ook geen psycholoog :+
     
  9. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Hypnose is berucht om het gegeven dat het erg suggestiegevoelig is.

    Hij zal het verhaal sowieso niet bewust verzonnen hebben, maar het kan best het gevolg zijn van een traumatische ervaring of een anderszins psychische stoornis (vorm van schizofrenie bijvoorbeeld).

    Jammer dat dat soort filmpjes vaak zo sensatiebelust en weinig informatief zijn. Dat constant inzoomende camerawerk, ferme uitspraken over gevaar en samenzweringen om ons te koloniseren en weet ik wat, zeggen dat dat ding uit z'n scheen 'een zeer vreemde structuur' heeft (HOE DAN?? LEG UIT!!).

    Zo jammer en het maakt het zo ongeloofwaardig.
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2010
  10. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Ontvoerings verhalen bestaan al heel lang. Maar vroeger hadden we geen aliens die de boogeyman speelde maar demons. Het is maar net in welk tijd je leeft en voor welk verhaal je op dat moment gevoelig voor bent.

    De meeste ontvoerings verhalen berusten op dromen. Deze dromen however spelen zich niet in de rem-slaap af zoals gewoonlijk maar daarvoor al. In de fase waar je nog een lichte bewustzijn hebt van de wereld om je heen, hoewel dit heel ongewoon is komt het toch voor.

    Ja maar je weet toch wel wanneer je droomt?! Ja en nee, inprincipe slaap je nog niet want je hebt nog een lichte bewustzijn je staat op het punt in slaap te vallen, maar je begint al wel te dromen. Hierdoor onthoud je je droom ook beter en lijkt het net echt wat er gebeurd omdat je er zelf bij bent.

    En zoals we weten kunnen we onszelf niet bewegen in ons slaap zoals we kunnen als we wakker zijn. Hierdoor lijkt het dus alsof je verlamt bent je niks kan doen behalve toekijken terwijl de aliens je ontvoeren.

    Voila 90% van de ontvoerings verhalen opgelost. :cool:
     
  11. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ja klopt ook, vroeger in de tijd van de heksen hadden mensen ook dromen dat een heks op hun zat. Met als vervolg dat elk verdachte vrouw in het dorp werd verbrand. Dit onderwerp werd een keer op Discovery of een ander educatief kanaal behandeld. Helaas vertrouw ik de tv-zenders niet meer zoals ik vroeger deed. Of mensen de waarheid spreken, verward zijn of gewoon liegen. We weten het niet en zullen het ook nooit zeker weten. En tv-docu's komen altijd met een conclusie alsof het heel simpel is.

    Het gaat me ook niet om die mensen eigenlijk, maar meer om het idee dat het ons ook zou kunnen overkomen. Stel je voor, je zit om 9 pm je homework te maken. Na 2 uur neem je ff een pauze ga je buiten een frisse neus halen. Kom je thuis terug is het opeens 3 uur in de ochtend 8) Ik denk dat iedereen wel eens z'n tijd heeft voorbij zien vliegen alsof het een ufo is waardoor dit fenomeen zoveel mensen aanspreekt. Het is gewoon creepy, thats all! 8)
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Daar is ie dan, een spaceship!

    [​IMG]

    check link voor meer foto's

    http://hubblesite.org/newscenter/archive/releases/2010/07/
     
  13. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Is gewoon de verloren duif van Josh die weer de dampkring in komt. Omdat ie zo klein is lijkt het dat het van heel ver weg komt en dan heel groot is.
     
  14. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik stem ook voor buitenaards leven, gewoon omdat het wel spannend is.
     
  15. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Oh shit, Reapers!
     
  16. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Klingons! :eek:
     
  17. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Minder Geenstijl lezen, kopiëren is lame. :+
     
  18. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Shhhh Willem, het lijkt er toch gewoon op? :+
     
  19. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    :lol:
     
  20. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    The Millenium Falcon met een jonge Harrison Ford die eindelijk bekend dat hij een kloon is en eigenlijk een pion was in de strijd tussen de Sith en de Jedi.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina