Dan ben ik blijkbaar geen voetbalfan, want ik heb er niet zo'n last van. En ik ben toch echt een Ajax fan. Ik zit ook niet klagen als Ajax geen penalty krijgt. Tuurlijk, op het moment zelf zit ik te schreeuwen over die kutscheids, maar blijkbaar kan ik beter relativeren dan dat anderen dat kunnen.
Je kunt wel zeggen, pot verwijt de ketel, maar ik ben niet zo bezig met andere clubs en zit geen theorietjes te bedenken waarom mijn club er slecht voor staat. En dan vooral wijzen naar anderen ipv naar je eigen club te kijken. Ik ging vroeger regelmatig naar het stadion, maar dat zingen over de tegenstander is nooit aan mij besteed geweest. Ook het rellen sprak me niet zo aan, daarom ga ik al een hele tijd niet meer naar het stadion. Ik wi lekker genieten van mijn club (het is lastig de laatste tijd, maar ach, het blijft toch je cluppie), dat onderlinge haat tussen clubs is niets voor mij.
Daarbij roep ik niet dat Feyenoord fans oogkleppen voor hebben. Ik denk wat dat betreft nu eenmaal niet zo in hokjes. Ik zie wel dat in de discussie waar ik aan mee doe het vooral gaat over de voordelen van Ajax, de schwalbes van Suarez, de NOS is voor Ajax, de Paus slaapt in een Ajaxtenue, iedereen is voor Ajax en tegen alle andere clubs.
Dat is een wezenlijk verschil tussen mij en sommige anderen hier die een erg duidelijk mening hebben over Ajax. Dus niet alle voetbalfans hebben dat, ik in elk geval niet.
Ajax is de meest succesvolle en grootste club in Nederland, de club waar ik toevallig wat mee heb. Als Ajacied is het daarom vrij lastig om een Calimerocomplex (het is niet eerlijk, want zij zijn groot en ik ben klein) hebben. We hebben hoogstens last van hoogmoedswaanzin
Laatst bewerkt: 5 feb 2010