De Grote Voetbaldraad [Deel 25]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cookie, 2 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    2 benen en van achter is imo altijd rood.

2. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Behalve als de dader een Ajacied is natuurlijk :cool:

3. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Waar zeg ik dat :x Denk dat je de verkeerde voor je hebt. Als ik zie hoe Landzaat de speler raakt, vind ik het geel. Tuurlijk is het met 2 benen, maar daar wordt echt niet altijd rood voor getrokken.

4. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Je hebt gelijk... Ik heb de verkeerde voor me. Ik dacht dat jij had gezegd dat Ajaxfans oogkleppen voor hadden.. Maar dat was Xbox4life...

Excuses.... Dan heb ik niets gezegd...... Behalve dan dat je niet helemaal subjectief bent m.b.t. de overtreding van Landzaat 8). Je hebt overigens volkomen gelijk over de speler Landzaat. Jullie kunnen prima zonder hem.....

5. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Moet jij niet werken? 8)

6. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    Zekers rood. Gewoon veels te wild in gaan en dan van achteren ook nog. Die gast kan zo zijn benen breken hierdoor.

7. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1

Ik kan nooit 100% objectief naar Feyenoord kijken. Daarvoor ben ik te fanatiek supporter. Maar ik denk dat dat voor bijna iedereen hier geldt, en dat is nu eenmaal zo. Als je supporter bent van een club (fan, voorkeur, noem maar op) kan je denk ik nooit helemaal objectief naar een wedstrijd van die club kijken.

Over de kaart: Voor het inkomen met 2 benen kan je rood geven, maar als je puur kijkt naar hoe Landzaat de speler raakt, was geel ook voldoende geweest denk ik.

8. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Wat je hier nu verteld hebben alle voetbalfans. Op de tribunes wordt gezongen tegen de tegenstander in plaats van voor het eigen team. Een discussie is vaak om de tegenstander naar beneden te halen in plaats van je eigen team te verdedigen. Zo werkt dat nou eenmaal, ook bij ajax en door ajacieden. Als ik jou hier zo hier zie typen denk ik alleen maar: de pot verwijt de ketel.

Je hebt het over gasten met calimerosyndroom (complex) terwijl dit bij ajacieden net zo erg naar voren komt. Als ik hier kom zitten de helft van de tijd fans van ajax te piepen dat ze iets niet gehad hebben of de scheids niet goed was. Wat ik hiermee eigenlijk wil zeggen is dat voetbal nou eenmaal een emotionele sport is, zowel voor de spelers als voor de fans. Daarom is een onbevooroordeelde discussie tussen voetbal fans ook bijna niet mogelijk.

9. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Nog even over Suk.
    [yt]pazUoX2zFrk&feature=player_embedded[/yt]

Hahaha, geniaal! 8)

10. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903

Dan ben ik blijkbaar geen voetbalfan, want ik heb er niet zo'n last van. En ik ben toch echt een Ajax fan. Ik zit ook niet klagen als Ajax geen penalty krijgt. Tuurlijk, op het moment zelf zit ik te schreeuwen over die kutscheids, maar blijkbaar kan ik beter relativeren dan dat anderen dat kunnen.

Je kunt wel zeggen, pot verwijt de ketel, maar ik ben niet zo bezig met andere clubs en zit geen theorietjes te bedenken waarom mijn club er slecht voor staat. En dan vooral wijzen naar anderen ipv naar je eigen club te kijken. Ik ging vroeger regelmatig naar het stadion, maar dat zingen over de tegenstander is nooit aan mij besteed geweest. Ook het rellen sprak me niet zo aan, daarom ga ik al een hele tijd niet meer naar het stadion. Ik wi lekker genieten van mijn club (het is lastig de laatste tijd, maar ach, het blijft toch je cluppie), dat onderlinge haat tussen clubs is niets voor mij.

Daarbij roep ik niet dat Feyenoord fans oogkleppen voor hebben. Ik denk wat dat betreft nu eenmaal niet zo in hokjes. Ik zie wel dat in de discussie waar ik aan mee doe het vooral gaat over de voordelen van Ajax, de schwalbes van Suarez, de NOS is voor Ajax, de Paus slaapt in een Ajaxtenue, iedereen is voor Ajax en tegen alle andere clubs.

Dat is een wezenlijk verschil tussen mij en sommige anderen hier die een erg duidelijk mening hebben over Ajax. Dus niet alle voetbalfans hebben dat, ik in elk geval niet.

Ajax is de meest succesvolle en grootste club in Nederland, de club waar ik toevallig wat mee heb. Als Ajacied is het daarom vrij lastig om een Calimerocomplex (het is niet eerlijk, want zij zijn groot en ik ben klein) hebben. We hebben hoogstens last van hoogmoedswaanzin :+

Laatst bewerkt: 5 feb 2010
  11. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Toch zie je het Calimero-syndroom ook bij Ajax komen. Vooral bij mensen die alleen de laatste jaren supporter zijn geworden, die weten niet hoe het was toen Ajax superieur was en kunnen zich dus ook niet 'superieur' voelen t.o.v. de anderen. Want eerlijk is eerlijk, dit decennium was overduidelijk het decennium van PSV. Dan zullen er vanzelfsprekend Ajacieden zijn die enigszins tegen hen opkijken en daarbij komt het Calimero-syndroom naar boven. Wat ik dan wel vreemd vind, is dat er dan PSV'ers(redelijk veel ook nog) zijn die ook Calimero zijn terwijl zij toch fans van DE voetbalclub van dit decennium zijn.

12. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Misschien heb je daar wel gelijk in, maar ik doel niet alleen op prestaties. Op dat gebied heeft Ajax al jaren niets te vertellen. Ajax is de grootste club van Nederland, de historie heeft de club gemaakt tot wat het nu is.

Ik praat ook niet voor alle Ajacieden, ik praat voor mezelf. En het valt mij gewoon op dat niet Ajax fans het vooral over Ajax hebben. Ik kom niet vaak in deze thread, ik kan niet oordelen of dat altijd zo is geweest.

13. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Jij voelt je superieur omdat je fan bent van een club. Behoorlijk triest is dat zeg:lol:

14. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    8) Hij is lachen. Ik moet ook steeds lachen om dat hoofd van die gast. Heerlijk...... Was het nou Aissati die hem probeerde na te doen?

15. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Lijkt me niet, hij heeft die periode niet eens bewust meegemaakt ;)

Volgens mij Greg

16. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Van der Wiel volgens mij.

17. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Stijve Hark 8)

18. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Haha, ik heb het net geprobeerd, kom echt niet ver met m'n been. D:

19. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ik red dat nog wel...... Komt waarschijnlijk door mijn kickbox verleden hoor. Want voetballers hebben over het algemeen korte spieren.

20. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Jij interpreteert wat je zelf wil lezen. :thumbs: Zie ook nergens dat ik het woord 'ik' of iets dergelijks heb gebruikt.

Laatst bewerkt: 5 feb 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina