[Muziek]Hiphop/Rap [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Modder-Eter, 28 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Iemand deze al downloadable gespot?:9
    [​IMG]

     
  2. Nonsubsisto

    Nonsubsisto Thieves in the Night

    Berichten:
    579
    Leuk Bevonden:
    0
    Man on the Moon net besteld. Had hem al gedownload maar ik vond hem zo goed dat ik hem gewoon moest kopen. :p
    En ik wil Cudi steunen door zijn muziek te kopen.
     
  3. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Net een videoclip gemaakt voor een rapper uit Tilburg
     
  4. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Wel nice gedaan.:) Die volledig zwarte hoody heeft trowens wel een chille fit. Iemand een idee waar ik die zou kunnen scoren? :+
     
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.596
    Leuk Bevonden:
    8.698
    [​IMG]

    Komt binnenkort. Must-have, zo te horen. :cool:

    Rhymesayers. _O_
     
  6. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    Met Freeway heb ik niet zoveel, maar Jake-one _O_
    Die track met Rea, is echt te sick!
     
  7. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Hoe oud is DOOM eigenlijk? Kan het nergens vinden :p
     
  8. xbox3604life

    xbox3604life Active Member

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    0
    dat jullie die mf doom zo goed vinden. vond alleen operation doomsday en madvillainy nog wel te pruimen, voor de rest vind ik die gast niks aan.

    ben jij blank!?
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.596
    Leuk Bevonden:
    8.698
    :confused:|:-:confused:
     
  10. w*s*c*

    w*s*c* Yikes!

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    0
    Tussen de 37 en 40 geloof ik ik dacht dat toen die begon in 1989, 16 jaar was
     
  11. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Oke:D Dus hij komt waarschijnlijk nog wel 1x naar nederland :+

    Want ik kan niemand vinden om mee te gaan.. vinden te duur of ze willen naar method man.

    Kon 1 iemand vinden maar die moest stage/werken alles. Dus afgesproken met hem als DOOM nog 1x komt, gaan we maakt niet uit wat *)
     
  12. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Madvillainy was alleen al geniaal. Overigens ga ik maar niet reageren op die achterlijke vraag. :emo:
     
  13. HansSpijker

    HansSpijker Active Member

    Berichten:
    110
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, bij Doom is er ook een beetje sprake van gewenning, ten minste wel bij mij. Ook ik dacht eerst;"Wat is dit nou?", maar daar kwam ik later op terug. Je moet zijn muziek de tijd gunnen en dan ga je het misschien vanzelf wel appreciëren. Ik vind zijn haast ongeïnteresseerde manier van rappen erg vet, het gaat niet snel vervelen, hij wordt ook nog eens vaak ondersteund door fantastische beats, die je op hun beurt ook nog wat tijd moet gunnen. Die korte tracks zijn ook weer wat anders en sowieso zijn de beats vaak best wat bijzonderder dan de meeste dertien in een dozijn troep waarop de hedendaagse TMF-rappers hun stem laten horen.

    Ik snap op mijn beurt weer niet wat velen hier zo goed aan Lupe Fiasco vinden. Ik vond het vroeger ook een erg leuke rapper, maar dat veranderde nadat je zijn stem steeds vaker en vaker hoort, ik vind het erg monotoon en alleen de beats waarop ie rapt maken het nog interessant, de rapper zelf niet.
     
  14. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Zo veel zijn het er niet. De echte fans zijn alleen Fiasco en Ferron. Modder-Eter vind 'em ook wel aardig en ik kan alleen zijn eerste album pruimen. The Cool is alweer rotzooi in mijn ogen. Komt eerder doordat er zo weinig inbreng is van andere mensen in deze thread dat je dat beeld hebt, denk ik.
     
  15. Nonsubsisto

    Nonsubsisto Thieves in the Night

    Berichten:
    579
    Leuk Bevonden:
    0
    Lupe Fiasco vind ik wel...'goed' en dat is het enige.
    Een hele goeie vind ik Kid Cudi, een van mijn favoriete artiesten, by far. :)
     
  16. xbox3604life

    xbox3604life Active Member

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    0
    was meer een grapje eigenlijk. maar een chille fit? kom op zeg.

    @HansSpijker: ik merk sowieso dat de mensen die posten in deze thread een andere soort hiphop smaak hebben dan mij. de smaak van de mensen hier is wel erg backpack'ish of hoe het ook genoemd wordt. (is geen diss, ik hou daar ook van, som en brother ali staan in me top 3 2009, maar hier lijkt het wel hoe deeper de underground in hoe beter de cd) wat bv al blijkt dat haast niemand hier cuban linx pt. 2 in zijn top 10 lijst had staan, een album die volgens mij in ieders top 10 (:cool: lijst hoort te staan, blijkbaar niet.
     
  17. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Volgens mij is dat gewoon HM
     
  18. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Vind hem ook wel een chille fit hebben. :)

    Overigens kan ik mezelf geen fan noemen van zowel Cudi of Fiasco, van Cudi ben ik dan meestal wel erg op de hoogte maar van Lupe helemaal niet (daar heb ik Patrick voor :+) vind hun muziek beide erg goed, kan er veel naar luisteren zonder dat het gaat vervelen (Man On The Moon verveelt me nu trouwens wel, misschien te vaak naar geluisterd) maar The Cool heb ik in totaal nog niet zoveel geluisterd iig, dus die verveelt nog niet nee. Zit dus echt te wachten op zowel Cudder and the Revolution of Evolution en Lasers. Niet iedereen zit misschien op Lasers te wachten, omdat ze bijvoorbeeld I'm beaming, Army Girl nog niet zo goed vinden maar dat vind ik dan weer wel. Heb trouwens echt niks met 'echte' underground hip-hop. Ach, meer heb ik nu niet te zeggen, luisterde een halfjaar terug trouwens echt nog amper muziek, maar dat is nu wel anders. :cool:

    Ach, op mijn last.fm is wel te zien naar wat voor Hip-Hop/Andere genres ik graag luister: klik

    //Edit

    Wtf, waar lul ik nou over? 8)
     
    Laatst bewerkt: 5 feb 2010
  19. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Bij mij is het juist andersom, ik kan niet veel luisteren naar een Doom of Madvillain bijvoorbeeld. Ik vind juist dat weer wat monotoom, ik vind het te saai klinken. Ik ben niet iemand die muziek gaat luisteren voor diepe teksten, ik luister iets wat lekker klinkt en daar past Fiasco voor mij perfect in. Wil niet zeggen dat ik een Madvillain niet kan diggen, want dat kan ik wel maar zolang het niet te veel is. 'Strange Ways' vind ik bijvoorbeeld geniaal. Ik kan van alles luisteren maar kom zelf altijd terug bij Fiasco. Al moet ik zeggen dat ik zijn nieuwe shit (Lasers) zwakker vind dan zijn oude mixtapes, F&L en The Cool. Beats klinken allemaal te computer achtig aan en teksten zijn niet bijzonder. Toch heb ik veel ontdekt door dit topic, Atmosphere vind ik geniaal, Fashawn is baas, Gift Of Gab is top en zo kan ik nog doorgaan.

    Wanneer komt die Jay Electronica mixtape nou eens? 8)
     
    Laatst bewerkt: 5 feb 2010
  20. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Jezus wat zegt die eerste zin van je veel over je. :emo: Want alleen met een donkere huidskleur mag je zeker het woord chill gebruiken? Flikker toch op, man. Hokjesdenker.

    En dat gelul over de "underground" smaak is ook overtrokken als wat. Ik heb o.a. The Ecstatic van Mos Def in m'n lijstje staan (en heb dat album vaker langs zien komen) en ik vind dat echt niet zoveel meer "underground" dan OB4CL Pt. 2. Maar omdat mensen dat album niet goed genoeg vinden om in hun top 10 te plaatsen lijkt het hier "wel hoe deeper de underground in hoe beter de cd"? Dat jij dat album geweldig vind moet je zelf weten, maar ik vond het niet meer dan aardig. Dat heeft gewoon met smaak te maken.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina