[Boeken] Wat lezen jullie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lucca, 21 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. XboxFreak36

    XboxFreak36 Suzuki GSX-R750 K9

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    Behouden huis! 17 pagina's :) Ik lees hem ook voor mijn Havo eind examen 8) anders "Het Rookoffer" van Tessa de Loo, deze heeft maar liefst 20 pagina's.. :cool: en mijn Nederlands leraar vind het allemaal goed :thumbs: En anders is Oeroeg ook nog goed :) (100 pagina's, echt te veel voor mij =])
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2010
  2. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.243
    Leuk Bevonden:
    4.757
    Het ligt er maar net aan waar je van houd. Als je met een echt boek, ipv de loo of slee boeken, aan komt zetten scoor je wel natuurlijk.

    Ik kan je wel een paar goede aanraden, zie mijn post op een of twee pagina's terug maar.

    Als je echt van geschiedenis houd raad ik je Rubicon van Tom Holland aan. Wil je geschiedenis met thriller, laat dan Dan Brown links liggen en neem het eerst deel in de Cotton Malone serie van Steve Berry - De Erfenis van de Tempeliers. ;)
     
  3. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Maar dat van Steve Berry is vertaald toch he?
    Wij mogen geen vertaalde boeken voor Nederlands lezen. Lekker bezopen, ik weet het ;)
     
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.243
    Leuk Bevonden:
    4.757
    Zal je leraar dat dan merken ofzo?

    Je kunt ze ook in het Engels lezen. Op www.bol.com hebben ze wel in het Engels en misschien heeft de plaatselijke boekenboer ook wel wat. ;)

    Vergeet niet dat de erfenis van de tempeliers in het engels: The Templars Legacy is.
     
  5. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben momenteel op rap tempo alle boekjes van Paulo Coelho aan het verslinden. Heb de alchemist en veronika besluit te sterven nu gehad en ben nu bezig in De pelgrimstocht naar santiago. Het leest echt heel makkelijk weg maar het is verre van lichte kost..
     
  6. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Onderbouw/bovenbouw? Maakt nogal veel verschil neem ik aan.
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    vind je? Ik vond het eigenlijk een beetje cheesy als ik heel eerlijk ben en de boodschap lag er wel erg dik bovenop. Heb trouwens alleen de Alchemist gelezen.

    Ik ben zelf bezig in 'The God Delusion' van Richard Dawkins. Een boek wat ijzersterk is en je neus op de feiten drukt mbt geloof.
     
  8. Sev

    Sev The Lone Wanderer

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    0
    The Road :thumbs:
     
  9. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Mjah is deels wel waar, is denk ik ook wel deels met wat voor oog je het leest , ben vrij filosofisch ingesteld daar over. Maar bij Veronika besluit te sterven is de boodschap heel anders gesteld.
     
  10. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Havo 4 ;)
     
  11. NapoleJon

    NapoleJon Active Member

    Berichten:
    634
    Leuk Bevonden:
    0
    Vond sommige argumenten anders ook wel open voor wat discussie. Ik vond het geen volledig waterdicht verhaal, maar het is wel een stuk overtuigender dan de argumenten die creationisten, agnosten ietsisten e.d. naar voren schuiven.
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    True: maar het is juist dat je er met je neus op wordt gedrukt dat sommige dingen juist WEL bespreekbaar zijn. En dat gelovige mensen vaak onterecht worden beschermd mbt hun overtuiging terwijl een atheist maar moet inbinden.

    @ The only ego: ik zal die ook eens lezen dan. Kijken of die beter valt. Niet dat ik de Alchemist erg slecht vond oid. Maar ik ben zelf ook redelijk filosofisch ingesteld en dit boek was minder 'diep' dan dat ik had gehoopt. Verder staat me bij dat ik de boodschap af en toe meer religieus vond dan spiritueel. Maar tis alweer een tijdje terug ;)
     
  13. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Mwah in vergelijking tot Pelgrimstocht naar Santiago is het vrijwel non existant, dit boek ligt dan ook buiten mijn comfort zone maargoed als je daar niet buitenstapt kom je ook nergens ;)..

    Veronika besluit te sterven heeft eigenlijk geen religieuze inslag imo :)
     
  14. Meanzo

    Meanzo A-Style

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik heb vandaag met Filosofie een amerikaanse talkshow gekeken met Richard Dawkins als gast, het ging inderdaad over dat boek. En jezus allemachtig, dat boek is nu al mijn bijbel.

    (terwijl ik het nog niet eens gelezen heb)
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Hoe was hij in de show. Want ook al zegt ie veel rake dingen, zelfs is zijn boek krijgt ie het voor elkaar om als een arrogante ass over te komen :+
     
  16. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ach, de arrogantie van veel gelovigen (met name Amerikanen, waar hij veel mee van doen heeft in het boek) kan best wat tegengas gebruiken ;)
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Ik weet niet of het deze is, maar de gast blijft wel een held:

    [yt]4tRpbkpNpgw[/yt]
     
  18. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Zijn nog wat interessante boeken te vinden in het onderwerp:

    Breaking the Spell - Daniel Dennett (beroemde filosoof)
    End of Faith - Sam Harris
    God is not Great - Christipher Hitchens (intellectueel en journalist)

    Komt ook een boek van bioloog PZ Meyers uit in de komende tijd over religie vs wetenschap, heeft nog geen titel.

    Dawkings heeft ook een nieuw boek over het bewijs van Evolutie 'The Greatest Show on Earth' en Jerry Coyne heeft 'Why Evolution is True'. Allemaal erg interessant.

    Dawkings schreef eerder bijzonder interessante boeken 'The Extended Phenotype' en 'The Selfish Gene'. Plus nog wat boeken over evolutie die de moeite waard zijn.
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2010
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik kan me niet voorstellen dat ik er meerdere boeken over ga lezen. Ben zelf een atheist in hart en nieren en val in categorie 6 van Dawkins. Wat zijn boek vooral doet is de dingen goed op een rijtje zetten en dat is zeker interessant.

    Iemand nog aanraders voor andersoortige boeken met een filosofische inslag? Het liefst in de verhalende vorm :)

    Voor de it-generatie is:
    JPod

    echt een dikke aanrader. 1 van de weinig boeken waarbij ik echt hardop heb zitten lachen

    [​IMG]
     
  20. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.243
    Leuk Bevonden:
    4.757
    Het Derde Geheim van Steve Berry heb ik uitgelezen. Wel een zeer ongeloofwaardig einde, vandaar dat ik de Cotton Malone serie van dezelfde schrijver ook stukken beter vind. Desondanks toch een aardig boek.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina