De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Dat gevoel komt vrij vlot hoor :p
     
  2. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Wel is het zo, dat je op een lichtere fiets beter je grenzen leert kennen, een 600cc zet misschien nog een stapje op zei en dan voel je de achterband glijden. Bij een 900 of 1000cc schiet de motor onder je vandaan en lig je zelf met je bakkes op de straat.

    Ik ben begonnen op een SV650S met 70pk en die wou ook weleens een stapje opzei zetten wanneer ik sportief aan het gassen was, als ik toen op een 1000 zat was het zeker wel een keer goed fout gegaan.
     
  3. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Vind m,n triple eigenlijk al veuls te snel :x

    En gaan er hier nog mensen na de beurs eind vd maand?
    Ben toch wel erg benieuwd.
     
  4. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Ik ga waarschijnlijk de vrijdag naar de beurs :)
     
  5. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik op donderdag, uit ervaring weet ik dat het dan het rustigst is.
     
  6. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    ik ben er ook vrijdag met wat vrienden.......iid altijd voor het weekend want dan kan je meestal over de koppen heenlopen.

    ga eens kijken of ik nog wat leuks kan scoren in de vorm van een helmpie,jasje of een stukkie carbon.

    @sjoerdie.....

    de hyperretard staat nog te wachten op het belangrijkste onderdeel nml het uitlaatsysteem.
    het meeste andere spul is binnen maar toine kan pas echt aan de slag als de "beuk pijp" binnen is :+........nu geen rare dingen denken sjoerd.

    dus waneer is de hyper klaar............als termignoni eens mijn uitlaat levert.
     
  7. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat wordt dus november de eerste kilometers maken!
     
  8. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Je was het jaartal vergeten :)
     
  9. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeker! Afgelopen jaren in ieder geval wel. Eens kijken of er nog wat leuks op de kop te tikken is, verder is het altijd leuk om lekker rond te kijken natuurlijk.
     
  10. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Richting aangeven op motoren zonder richtingaanwijzers gaat daar dus ook helemaal met je voeten :)
     
  11. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Wordt geen motorrijden voor mij tot juni. Van de week naar een motorshop geweest en de leeftijd om een motor te huren is 25 hier. :mad: Achja, des te leuker is het als ik weer thuis ben.
     
  12. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Nou heren, dit is em dan, m'n 'dagelijks gebruik' motorfiets, de Yamaha YZF 750 R:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Gisteren gekocht, 32000 kilometer uit 1995 voor een hele nette prijs. Ben erg tevreden.
     
  13. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Hey,

    Ziet er zekers niet verkeerd uit man :thumbs:
    Veel plezier ermee!
     
  14. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Leuke fiets idd! Denk alleen dat het niet echt een ideale fiets is voor dagelijks gebruik en ik vind hem ook nog te netjes om als pekel fiets te gebruiken. Maargoed jij denkt hier blijkbaar anders over ;) Hij ziet er in elk geval heel netjes uit!

    Owja ik ga vrijdag, samen met mijn vriendin kijken naar een auto'tje (mazda mx3 v6) :D
     
  15. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Thanks!

    En nee, nou ja, ik heb een beetje de afweging tussen praktisch en leuk gemaakt, en motorrijden moet ik vooral toch ook leuk vinden. En een 4 cilinder is al een stuk gemoedelijker dan die bokkende 998. Ook met oog op de prijs die ik betaald heb, zal ik me niet echt heel schuldig voelen over dagelijks gebruik. En geen zorgen, het wordt geen pekelfiets, want dat kan ik motorfietsen überhaupt niet aan doen. In de maanden december-februari/maart zal ie gewoon in de garage staan (hij staat op deze foto's ook bij m'n ouders naast de Duc).
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2010
  16. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Hey gasten,

    ben nu bijna 21:d op 16 april is het zover, maar ik vroeg me af of ik niet gewoon alvast kon beginnen met lessen op een lichte motor en dan gewoon afrij als ik 21 ben op een zware motor? doe ik laatste paar lesjes gewoon op zware motor om daar nog beetje aan te wennen maar is toch niet zo gek veel verschil.
     
  17. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Als je je examens maar aflegt op een zware motorfiets dan is het o.k.
     
  18. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Jep, als je maar op een zware motor je examen doet is het goed. Ook beide examens moeten op eenzelfde categorie motor worden gedaan, dus zowel bijzondere verrichtingen als echt op de weg rijden moet je op een zware motor doen.

    Ik baal nu dus dat ik 17 april 21 word en al een behoorlijke tijd bezig ben met lessen, maar gewoon stug doorga omdat ik het wíl hebben. Mijn bijzondere verrichtingen heb ik vorig jaar in juli gehaald op een lichte motor. Als ik nu voor vol vermogen wil afrijden moet ik bijzondere verrichtingen weer overnieuw doen.

    Zijn erg toffe auto's!!
     
  19. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb ook vlak voor m'n 21e m'n lichte motorrijbewijs nog gehaald, het moment was nou eenmaal daar (het moest gebeuren). Maar die 2 jaar waren zo om. Rij nou alweer drie seizoenen vol vermogen. En het is niet onverstandig om aanvankelijk iets kalmer aan te doen.
     
  20. dodonkey

    dodonkey Droog & Dodelijk !

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, Ik heb een Peugeot Fox Snor

    Toen ik vanmiddag uit school met mijn sleutel van de fox mijn conctactslot om wou draaien lukte het niet. Ik deed de sleutel dus gewoon in het contactslot (wat wel werkte) maar het omdraaien lukte niet, zo vast als een ^&*%$#. Ik dus slotenspray gevraagd, erin gespoten en geprobeerd het contactslot om te draaien maar lukte nog steeds niet. Me moeder dus bellen voor de reservesleutel, ook niet gelukt. Heb echt een uur lang geprobeerd maar niks werkt!!! Hij staat nu nog op school, WAT NU?

    Ik zou degene die me helpt echt super dankbaar zijn!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina