[Muziek]Hiphop/Rap [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Modder-Eter, 28 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.596
    Leuk Bevonden:
    8.698
    Daarnaast was OB4CL 2 gewoon bagger vergeleken met het origineel. De beats waren saai en ongeinspireerd op een enkele na, sommige samples waren al eens door andere artiesten veel beter gedaan, te weinig Ghostface (ja, Ghostface was imo de beste op deel 1) etc.

    Overigens zou vandaag de nieuwe mixtape van Joell Ortiz moeten droppen. :cool:
    Edit: *Luistert. :cool:
     
  2. w*s*c*

    w*s*c* Yikes!

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    0
    Vindt die nieuwe van Joell tegenvallen ... Ghetto 1 & 2, en Stand Up zijn wel kicke
     
  3. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar kan ik die vinden? (A)
    Vond OB4CL 2 niet eens zo slecht eigenlijk, gewoon teveel tracks, als hij een slectie had gemaakt van de best 14 tracks of zo, was het al veel toegankelijker geweest.
     
  4. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Voor de 300.000.000.000ste keer: blogsearch.google.com.
     
  5. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    ik dank u vriendelijk.
     
  6. xbox3604life

    xbox3604life Active Member

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    0
    als ik een blanke op straat tegen kom die chille fit zegt is het volgens mij eerder een wigger dan een jongen bij zijn volle verstand.

    underground misschien het verkeerde woord voor mijn uitleg, maar ik bedoel dat raekwon is toch een andere artiest dan de pak 'm beet brother ali's, atmospheres en de mos defs van deze wereld. ik probeerde te zeggen dat het lijkt of de artiesten die niet in dat straatje vallen bij voorbaat al afgeserveerd worden. en cuban linx pt. 2 is gewoon mijn plaat van het jaar, goede beats, goede raps, 22 tracks waarvan ik toch bijna geen skippers kan aanwijzen, een boze ghostface, allemaal factoren die het tot mijn favoriete album van 2009 maakte.

    zo zag ik ook dat rick ross hier uitgelachen wordt, terwijl zijn album gevuld is met hele goede beats (en wat minder goede raps).
     
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.596
    Leuk Bevonden:
    8.698
    Nee hoor:
    http://www.djbooth.net/index/mixtapes/entry/joell-ortiz-novel-present-defying-the-predictable/

    Het is namelijk gewoon een gratis mixtape, dus het kan veel makkelijker :p

    Over het eerste gedeelte. Mijn post wel gelezen? De beats waren matig op een paar na (veel te saai). Juist te weinig Ghostface, terwijl hij imo de beste was op OB4CL1, etc etc.

    Over je tweede opmerking: Rick Ross mag dan toch uitgelachen worden? Hij maakt de beats niet en zijn raps zijn zoals je zegt niet zo goed. Daaruit leid ik af dat hij best uitgelachen mag worden. ;)
     
  8. xbox3604life

    xbox3604life Active Member

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    0
    oke maar ondanks dat ie van die matige raps heeft luister ik zijn album toch nog wel af en toe, omdat er vette beats op staan (veel te goed voor zo'n rapper).

    beats matig? dat is puur een opinie, ik vind ze wel goed namelijk. ghostface staat toch echt op 7 tracks hoor, niet echt weinig dunkt mij. en vergelijkingen maken met eerdere albums is ook niet eerlijk voor een top 2009 lijst, op basis van die redenering zou een rapper die ooit een classic album heeft released nooit meer terug in de top 2009 lijst komen.
     
  9. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Nogmaals, dit zegt enorm veel over jou. Mensen die mij kennen zullen mij niet bepaald als een wigger typeren, daar ben ik zeker van. Blijf jij maar lekker in je hokjes denken, want verder dan dat kun je blijkbaar niet komen. Wat dat betreft moet je denk ik maar eens bij jezelf te rade gaan m.b.t. dat volle verstand verhaaltje van je.

    Het lijkt echter nu meer alsof je het over de sound van de desbetreffende hiphop hebt. Verder is die beatsopmerking van Modder inderdaad voor een groot gedeelte subjectief. Dat mensen in deze thread die beats niet zo diggen en dat dat voor hen een grote streep door de rekening is als het aankomt op het totaalplaatje moet jij dan toch zeker wel begrijpen, zeker met die opmerking over Rick Ross. Dat album luister je immers zo te lezen puur voor de beats. At the end of the day moet je gewoon rekening houden met de mogelijkheid dat niet iedereen dezelfde muziek echt goed vindt, zelfs niet wanneer een bepaald album binnen het genre valt waar die mensen van houden. Live with it en vraag gewoon wat anderen van zo'n album vinden i.p.v. direct in de aanval te knallen en iedereen hier te "beschuldigen" met teksten zoals "hoe deeper de underground in hoe beter de cd". Namelijk totaal onnodig.

    EDIT: Die nieuwe mixtape van Jay Electronica moet inderdaad eens komen. :mad:
     
    Laatst bewerkt: 6 feb 2010
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.596
    Leuk Bevonden:
    8.698
    Haaard (single in de tracklist te checken):

    [​IMG]

    01 The eXXecution Intro f. DJ Revolution
    02 Death Penalty f. DJ Revolution
    03 Rearview
    04 Take Money f. Rock (of Heltah Skeltah) & Freddie Foxxx
    05 I’m On It
    06 Let’s Take A Sec f. Black Moon
    07 Bread On Ya Head
    08 Wings On Your Back
    09 Nobody
    10 Fuckin Wit A Gangster f. Sean Price
    11 Watch Yo Step
    12 You Can’t Stop Me

    De cover is trouwens ook sick. _O_

    Dropt 23 maart.
     
  11. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    R.I.P. J. Dilla. Het is alweer 4 jaar geleden.

    Dit hierboven ziet er inderdaad erg dope uit. Als ik Sean P zie staan moet ik alleen weer denken aan Random Axe. Rond dat album nou eens af...
     
  12. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    4 jaar en 2 dagen om precies te zien :'-(
     
  13. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Nog meer van Lasers geleaked, en het is troep. :emo:
    Lasers :emo:
     
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.596
    Leuk Bevonden:
    8.698
    Het was sowieso wel :emo:, maar als je het over Proceed en die andere hebt, die zijn niet van Lasers, maar gewoon unreleased.
     
  15. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    What U Want is wel van Lasers, en die is kut.
     
  16. Nonsubsisto

    Nonsubsisto Thieves in the Night

    Berichten:
    579
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind The Cool Fiasco's beste album. Is volgens mij ook zo. :p
     
  17. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Ok, Lasers is kut. (vind ik niet!)
    Heeft iemand misschien een lijstje met album releases van 2010?

    In iedergeval:

    * J Cole album. - Spring (:cool:)
    * Cudder and the Revolution of Evolution - Spring (:cool:)
    * Lasers - 'Coming soon' (:lol:)

    Hier kijk ik iig het meeste naar uit. :)
     
    Laatst bewerkt: 10 feb 2010
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.596
    Leuk Bevonden:
    8.698
    Nee.

    Done. Doorgestreepte albums zijn geen uitkijklijstjesmateriaal.
     
  19. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Wanneer komt die mixtape van Jay Elec nou Modder. :mad:
     
  20. w*s*c*

    w*s*c* Yikes!

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    0
    2010 ...

    Joell Ortiz - Free Agent
    Joe Budden - Great Escape
    Black Milk - Album Of The Year
    Random Axe !!!
    The Roots - How I Got over
    Vakill - Armor Of God (MOET DIT JAAR ECHT KOMEN)
    Sean Price - Mic Tyson
    Guilty Simpson & madlib - OJ Simpson
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina