[School] Een controversieel actueel onderwerp

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cybermaxxx, 11 feb 2010.

1. Cybermaxxx

Cybermaxxx It just a game!

Leuk Bevonden:
    0
    Beste allemaal,

Ik en een maat moeten een discussie op gang brengen in de klas. Hiervoor moeten we een omstreden actueel onderwerp voor gebruiken, een standpunt opstellen en argumenten voor en tegen geven.

Hierna leiden wij de discussie en gaat de klas discuseren. Het telt mee voor m'n examen, dus wil 't even goed aanpakken. Het probleem is dat ik niet zo 123 op een goed onderwerp kan komen.

Onderwerpen die al geweest zijn:

-Veroordeling geert wilders? Ja/nee.
    -Nederland langer in Afghanistan? Ja/nee.

Ik hoop dat jullie misschien nog wat suggesties in de trant van hier boven genoemd hebben.

Hoor 't graag alles is welkom :b:

2. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Buitenlanders terugsturen naar het land van herkomst na veroordeling van een misdrijf?

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Lekker orgineel weer. ;)

Bijvoorbeeld.
    Mogen Iraanse studenten hier Atomen studeren (weet niet precies hoe dat heet)

4. Roerbakmie

Roerbakmie .....

Leuk Bevonden:
    0
    Kilometerheffing ja/nee?

5. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Wilde ik net gaan posten, maar toen zag ik dat jou post. :9 Mijn stem gaat ook naar dit onderwerp uit. Genoeg argumenten voor/tegen te vinden en een actueel onderwerp.

6. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb ook ooit zoiets moeten doen, over het wel of niet illegaal maken van kraken. Inmiddels is het al illegaal, maar de discussie kan nog wel gevoerd worden. Genoeg voors en tegens ook.

7. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Heeft iemand info over de kilometerheffing? Politici zeggen dat we minder hoeven te betalen maar ik geloof het niet. Ik vertrouw beroepsleugenaars niet zo snel 8)

8. Cybermaxxx

Leuk Bevonden:
    0
    Over kraken en kilometer heffing zijn wel goede! Sta alsnog open voor andere suggesties, bedankt tot zo ver al!

9. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Kan Koninginnedag nog normaal gevierd worden?
    Moeten we wel tests doen met een deeltjesversneller om antimaterie genereren?
    Moet IJsland Nederland terug betalen over de rug van het IJslandse volk?
    Had de Overheid steun moeten verlenen aan de DSB bank?
    Mogen SMS diensten nog wel op TV aangeboden worden?
    Kan het spelen van geweldadige games schadelijke gevolgen hebben voor sommige mensen?
    Hebben de 80 km/u zones iets van toegevoegde waarde gehad sinds de invoering?
    Hebben wij wel zoveel invloed op het klimaat als nu wordt gesugereerd?
    Moeten we geld voor ontwikkelingshulp eerst in eigen land pompen?
    Moet 'Schwalbuarez' nog wel in de eredivisie blijven?
    Moet Goiz koning van Europa worden?Ja.

10. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Het wel of niet afschaffen van de basisbeurs.

11. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Wel, als je het niveau van de eredivisie niet nog lager wil zien worden:+.

12. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    kan je wel vertellen dat er heel veel onduidelijkheid is.

KM-heffing voor, en alléén voor snelwegen. Leuk en aardig, maar hoe betaalt de provincie dan de wegen? Verwacht dus nog een vaste toeslag er naast waarvan ik zeker weet dat niemand die heeft mee genomen toen ze beken dat die 'goedkoper' was.

Invoer van duitse systeem voor km-heffing (vrachtwagens) was een grote drama.

Verkeersveiligheid -> Minder mensen gebruiken snelwegen en dus eerder gevaarlijkere b-wegen. Dus meer op 80km en in de bebouwde kom. Beide wegen zijn relatief gevaarlijker als snelwegen.

Milieu vriendelijk omdat je mensen geen auto pakken??? zie bovenstaande, mensen pakken eerder b-wegen. B-wegen zorgen voor relatief meer vervuiling als snelwegen (veel stoppen, geen ideale snelheden).

Kan je leuke discussie over voeren.

Nog 1 punt: AOW leeftijd naar 67
    Nog 1 punt: Afschaf hypotheekrente aftrek
    Nog 1 punt: effect CO2. Zie ook "The Global Warming Swindle" (docu bbc hierover en hoe we worden opgelicht) en de dubieuze milieu maatregelen die vooral geld in het laatje van den haag brengen.

Laatst bewerkt: 11 feb 2010
  13. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Mag een voetbalclub met een schuld van 39 miljoen nog wel een proflicentie krijgen?

14. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Is voetbal nog wel moreel verantwoord? Top salarissen in bedrijfsleven wordt veel tegen geklaagd. Mag een voetballer nog wel zoveel verdienen?

Mag SBS6 doorgaan met brain wassen als ze weer een nieuwe serie hebben? :+

Zou een verwarde man in een wit gewaad zolang het spoorweg mogen vertragen waar veel mensen last van hebben?

Is het softdrugs beleid van Nederland nog de juiste koers?

Hebben gingers souls?

Laatst bewerkt: 11 feb 2010
  15. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Het was een niet echt serieuze reactie op een bovenstaande reactie, maar de salarissen van topsporters en andere topinkomens aankaarten is misschien wel een goede.

:lol:

16. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Hij klinkt als dat koekje uit Shrek @ 1 min 10. Ik besef op dit moment dat die koekjes Gingerbread heten :emo: omg

17. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik houd wel van lekker prikkelende onderwerpen, zorgt voor passie en betrokkenheid van het publiek..

Doodstraf? Maximumsnelheid omhoog, weigeren van pedofielen in woonwijken, alles mbt moslims etc etc..

18. Cybermaxxx

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt wat je zegt, 't moet alleen actueel zijn...

19. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Stelling: De basisbeurs voor studenten mag niet omgezet worden in een lening.

Zijn zoveel argumenten voor of tegen te verzinnen, en je zal er later misschien ook wel de gevolgen van ondervinden als je gaat studeren?

Deel Deze Pagina