Het vreemdelingen-legioen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Master Of Blades, 7 okt 2005.

1. donnyzbg

donnyzbg Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik doe nu de opleiding vrede en veiligheid op het roc van amsterdam dat is vooropleiding voor het leger en ik wil me hele leven lang al in leger en ik heb me net al aangemeld voor het vreemdelingenlegioen moet nu nog op bericht terug w8en voor wanneer ik voor de keuring moet komen.

2. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Geven je ouders toestemming dan?

3. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Waarom probeer je niet eerst gewoon het leger in te komen ipv zo gehaast jezelf al inschrijven voor het vreemdelingenlegioen?

4. donnyzbg

donnyzbg Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja dat hebben ze me gegeven maar ik maak deze opleiding eerst af en dan w8 ik tot ik 18 ben dan gaat het makkelijker andersm oet je nog hele gesprekken met de franse ambassade enzo

5. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Ik ben momenteel druk in het keurings proces bij de Luchtmacht (Luchtverkeersleider). Het is allemaal toch net even 2 tikkeltjes lastiger dan iedereen denkt om ook maar gewoon als soldaat aangenomen te worden. Laat staan een officiersfunctie als luchtverkeersleider o.i.d.

6. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Als soldaat wordt je zo aangenomen als je gezond bent, geen afwijkingen hebt en een redelijke conditie hebt, je hoeft geen hoog iq of eq te hebben.
    Luchtverkeersleider worden hogere aan gesteld waar een redelijk denkniveau voor nodig is.
    Luchtverkeersleider moet je al een MBO4 diploma voor hebben met bepaalde vakken waaronder wiskunde, voor soldaat hoef je geen diploma's op zak te hebben bijvoorbeeld.

Laatst bewerkt: 11 feb 2010
  7. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Ik ben benieuwd of jij eigenlijk wel weet waar je aan begint?
    Uiteraard sta ik helemaal achter je als je dit voor de volle 100% hebt uitgezocht en precies weet waar je aan toe bent (ofja, voor hoever je dat kan weten bij dit soort zaken), maar ik heb het idee dat jij dit als een lolletje ziet waar je even doorheen loopt.

8. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Maar hij kan wel lekker schieten!

9. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  10. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Jaaaa lekker schieten! \o/
    Schieten is leuk. Ik meld me ook aan.

11. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    bluf :+

12. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Vind het wel mooi, dat als je deze thread een beetje doorleest zo'n 80% komt met argumenten dat ze denken te weten hoe het gaat omdat ze het zo in films hebben gezien:+

13. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Vriend, en daar kom jij nu pas achter om op een post van bijna vier jaar oud te gaan reageren....:+:+

Alleszinds de snelste niet thuis zeker...O-)

14. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Snap sowieso niet dat mensen de realiteit gaan vergelijken met fictie.
    Ten eerste het is hard werken om ook maar iets voor mekaar te krijgen *het geeft wel voldoening* maar dan houdt het op, en om te mogen schieten moet je jezelf bewijzen en niet elke halve gare krijgt een gun in handen, dat vereist trainingen en discipline. iets wat sommige dus te lax nemen :+

Haalt niet weg dat het niet leuk kan zijn!

15. Master Of Blades

Master Of Blades aka BonkMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Hahaha tof van jullie dat jullie zo'n oud kuttopic van mij al 4,5 jaar lang in leven hebben gehouden :lol:

16. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    En, ben je nog in het vreemdelingenlegioen geweest? :+

17. Master Of Blades

Master Of Blades aka BonkMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Ja, was supergezellig en ze hadden koekjes en frambozenthee :+

Nee, ben toen toch gewoon nog een jaartje niks wezen doen (nou ja, fulltime werken op mijn werk toendertijd) en daarna een studie begonnen waar ik nog mee bezig ben. Als ik mijn diploma ooit een keer haal, ga ik, als ik niet meteen een leuke baan kan vinden, het nog eens bij de Landmacht proberen, maar dan de KMA.

Het enige voordeel wat he VL heeft is dat ze er vele lagere toelatingseisen hebben en je er de mogelijkheid is om je identiteit te veranderen, mja, of je er erg goed zit, denk het niet. Ik heb inmiddels ook een aantal maten van me bij de Landmacht, het is er wel hard werken, maar je zit er ook meteen goed. En is is voor nagenoeg iedereen wel een functie te vervullen binnen de Nederlandse defensie, dus ik raad iedereen echt gewoon aan of een vervolgopleiding te volgen of het bij het Nederlandse leger te proberen ;)

Deel Deze Pagina