De volgende shops verzenden vanuit het eiland Jersey wat NIET binnen de EU ligt en dus KAN de douane je pakketje onderscheppen (boven de waarde van €22,-);
www.play.com, www.zavvi.com, www.thehut.com, www.mymemory.co.uk.
De kans dat je gepakt wordt door de douane is redelijk klein.
Ik heb bij alle bovenstaande shops tientallen games en wat dvd's/enkele blu-rays gekocht. Ben nog nooit gepakt.
www.game.co.uk, www.gamestation.com verzenden volgens mij wel van UK zelf. (binnen EU)
www.gamehubs.com, www.playasia.com verzenden vanuit Maleisië en ergens vanuit Azië. (buiten EU).
Bij gamehubs heb je de mogelijkheid om het gratis te versturen of via UPS (sneller + verzekerd) maar dit kost €9,-. Dit raad ik sterk af. Je betaalt veel meer, hebt de game hoogstens een paar dagen eerder (gratis duurt 5-14 dagen) en je hebt een hogere kans dat je pakketje WEL onderschept wordt. Tot nu toe heb ik zo'n ~18 games met gratis bestelt en nog niet gepakt.
Er is ook nog http://www.videogamesplus.ca welke in Canada ligt (buiten EU).
Zelf niks besteld, hoor er positieve geluiden over maar vind de verzendkosten erg hoog als ik wat in me shoppingcart stop.
Als je gepakt wordt moet je 19% over de waarde van het pakketje betalen en 12,50 aan inklaringskosten.
Ik blijf gewoon rustig doorbestellen en als er een keer een game gepakt wordt pech.
Laatst bewerkt: 15 feb 2010