De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sjaakie1987

    sjaakie1987 Active Member

    Berichten:
    471
    Leuk Bevonden:
    2
    ik heb vorige maand een samsung p2470hd gekocht.
    Blijk ik vandaag opeens een ingang te ontdekken aan de zijkant van me tv, het lijkt op een digitale tv ingang voor een smartcard.
    Als ik bij de specificaties kijk
    http://www.samsung.com/nl/consumer/...x.idx?pagetype=prd_detail&tab=spec&fullspec=F

    Zie ik staan dat ik een ingebouwde Built-in DTV (DVB-T / C) Tuner heb ofzoiets haha, wat dus blijkbaar die ingang is op me tv??

    Ik lopen zoeken bij google op Built-in DTV (DVB-T / C) Tuner maar ik word er niet echt wijzer van.. kan ik hiermee nou digitale tv ontvangen of moet ik toch een digitale ontvanger kopen?
     
  2. pkager

    pkager Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier kun je digitale tv mee ontvangen. Je moet wel een CI module in de de gleuf stoppen. In de CI module moet je kaartje van je digitale tv abonnement. (formaat pinpas). Ik heb het een jaar lang met digitenne gedaan en dat werkt stukken beter dan met een decoder die met scart naar je tv loopt. Het voordeel is ook nog eens dat je maar 1 afstandsbediening hebt.
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Kan iemand mij alle poespas rondom 24p en ondersteuning van je tv eens uitleggen?

    Voor de info: ik heb een panasonic TX-p50g10

    edit: mbt keuze van de tv: Ik heb gewoon heel simpel gedaan. Selectie op de bekendere merken, budget vastgesteld en vervolgens tal van reviewsites afgegaan. Er zijn imo gewoon teveel variabelen om rekening mee te houden en daarnaast hebben winkels niet alle mogelijke modellen in huis staan. Als je vervolgens een tv vindt die in zijn budgetklasse knettergoede reviews krijgt van de betere sites dan geloof ik dat gewoon. :)

    vervolgens pricewatch ==> select goedgekeurde winkel met goede prijs ==> bestel -_-

    Uiteindelijk bovengenoemde plasma besteld bij Cameranu. Pixelprobleem gehad en echt perfect geholpen door die winkel. Daarnaast uiteraard een schitterend beeld thuis
     
  4. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Pa wil binnenkort een nieuwe tv aanschaffen, en 46" lijkt ons dan een goede grootte.
    Al even rondgekeken naar wat modellen en de P46G10 staat nu wel op #1 qua keuze.
    Bij plasmadiscounter voor €958 te krijgen.

    Maar heb nog een vraagje qua reflectie:
    hoe staat jullie plasma opgesteld (@ Ferry (42PX80) en Kevf (50G10) )? Dus gewoon in de woonkamer met lampen en zonlicht inval?
    Want ik vroeg me af of het dan niet hinderlijk gaat reflecteren ivm de glasplaat?
     
  5. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Zonlicht is in ieder geval erg vervelend bij een Plasma (Geen idee bij LCD). Overdag schijnt de zon bijna altijd hier naar binnen en reflecteert dat op mijn tv als hij aan staat, erg vervelend want het maakt alles veel minder. Maar goed, doe dan mijn gordijnen dicht en heb er niet zo veel last van. :+
     
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66


    Je wilt uitleg over 24p icm hdtv's bedoel je?

    Normaal zijn tv's en hdtv's 50 of 100 hz: het beeld wordt 50 of 100 keer per seconde getoond.

    Echter, de films worden origineel in 24hz (24 beeldjes per sec) opgenomen en zo staan ze ook op de blu-ray.

    Het probleem is dat de meeste hdtv's dit niet perfekt kunnen weergeven. Deze hdtv's kunnen namelijk alleen 50 of 100 hz tonen en t probleem ontstaat doordat 50 of 100 niet deelbaar is door 24

    Voorbeeld: mn Pioneer toont de 24p in 72hz. Ieder frame wordt 3 keer snel getoond, net als in de bioscoop.
    De Pana V en Z serie toont t in 96hz en dus 4x24.

    De meeste hdtv's kunnen dit dus niet en worden er methodes bedacht om dit passend te maken, zoals de 3:2 pulldown. Daarbij wordt ieder 3de frame 2x getoond en omdat de rest vd frames gewoon 1 keer wordt getoond, is te zien dat t beeld niet helemaal vloeiend loopt. Het beeld heeft kleine schokjes en dat noemt men judder.

    De ene tv fabrikant heeft hier betere methodes voor dan de andere. Sommige tv's doen dit omrekenen gewoon beroerd en dan is t beter om de blu-rayspeler/PS3 op 50 hz te zetten, want dan doet t apparaat t omrekenen ipv de tv.

    De G serie van Panasonic doet ook een pull down maar doet dit volgens reviews bijzonder goed.
     
  7. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Ja idd, en 's avonds heb je toch niet meer te maken met zonlicht maar hoe zit het met kunstmatig licht (lampen)?
     
  8. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Zonlicht is voor elk paneel (lcd of plasma) een ramp.

    Bij plasma krijg je een soort van reflectie door de glasplaat, hoewel er een laag over de glasplaat heen zit die reflectie erg goed tegengaat.

    Bij lcd heb je een matte plaat (of glas bij sommige modellen) en daar krijg je een soort glinstering als er fel zonlicht in de kamer zit. Het is per persoon verschillend wat je zelf irritant vind.

    Deze reflectie kan je hebben bij een LCD met glasplaat:
    [​IMG]

    Dit kan je ongeveer verwachten bij een lcd:
    [​IMG]

    En dit bij een oudere LG plasma:
    [​IMG]

    Dit zijn wat overdreven foto's, maar dit type reflectie hoort bij de technieken.
     
    Laatst bewerkt: 16 feb 2010
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Klinkt een beetje als het 16: 9 verhaal. 16: 9 standaard voor tv's, maar de films nu allemaal vrolijk 2.35:1
    Waarom passen ze dat niet op elkaar aan |:-
    Maar goed mijn G10 doet het dus prima, maar af en toe lijk ik het te zien, maar goed begin ook een aardige zeikerd te worden. ;)

    @Antrax: Mijn tv staat tegenover een schuin raam, voor dat schuine raam zit nu een verduisterings-rolgordijn. Kunstverlichting van boven boeit niks, het probleem ontstaat pas als er een lichtbron recht op schijnt. Ik kijk regelmatig films met het grote licht aan, iets minder mooi maar dan val ik tenminste minder snel in slaap :+

    Licht van buiten vind ik persoonlijk erg irritant, maar goed dat vond ik met die oude crt-bakken eigenlijk ook al. De soort spiegeling van een plasma is te vergelijken met een oude crt-tv (zit ook een glasplaat voor)

    Is trouwens een erg mooie prijs voor die tv :thumbs:
     
  10. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Oke, bedankt beide dan word het sowieso een plasma. :thumbs: Zonlicht kan makkelijk opgelost worden door gordijnen maar de tv word toch vooral 's avonds gebruikt dus eigenlijk niet zoveel last van. Het is vooral kunstverlichting van boven dat er op schijnt idd.


    @ Loonens en Ferry, wat zouden jullie doen: nu voor de G10 gaan of nog even wachten op de nieuwe modellen en dan gewoon een G20 halen?
    Is al bekend trouwens wanneer deze precies in de winkels liggen?
    En op verschillende fora's heb ik begrepen dat de prijzen voor een 46G20 rond de €1300 zullen liggen, klopt dit of is dit nog niet 100% zeker?
     
    Laatst bewerkt: 16 feb 2010
  11. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik persoonlijk zou wachten. De verschillen kunnen nog wel eens groot uitvallen omdat Panasonic nu met de KURO techniek aan komt zetten.

    Zeker nu de huidige lijn van Panasonic te maken heeft met die zwartwaarde-aanpassingen. Dit zal bij de volgende lijn een stuk langzamer gaan.

    Die prijs kan weleens gaan kloppen. Het is toch 46" en nog de G-serie ook. Ik ga alvast sparen voor de 42V20, zeker als de reviews goed uitvallen :D
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als jij Ziggo hebt koop dan een tv met een CI+ DVB-C tuner.

    Sinds 1 Januari ondersteund Ziggo geen CI meer!.
    Je moet er heel goed opletten dat de tv een CI+ (Cam Module) ondersteund.
     
  13. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    De PX80 staat in een zonnige huiskamer met veel ramen (4 vertikaal staand langwerpig) en een balkon met de deur en zijkanten van glas.

    Ik heb geen last van lampen die schitteren in de glasplaat.
    Als er zonlicht in de kamer valt en ik ben aan het gamen, dan zet ik de tv op stand ECO. De tv meet dan de hoeveelheid omgevingslicht en past het beeld hierop aan, geeft die meer licht en lijkt het meer op een lcd.

    Bij het kijken naar tv of films doe ik dat nooit. Soms doe ik dan een gordijn dicht, omdat het beeld dan mooier blijft.


    Als je erop gaat letten kan je het wel zien. Vooral bij langzame pans (de camera gaat van links naar rechts) en je focust goed op de lijnen, dan kan je het zien.

    Overigens zitten er in de 24p film ook al schokjes, omdat 24 beeldjes per seconde niet zo heel veel is en de tv's ook steeds groter worden.
    Als je erop gaat letten dan zie je dat dit in de bioscoop soms zelfs heel erg is! Ik zag een reclame van Coca Cola en het was verschrikkelijk! Het leek wel een snelle diavoorstelling.
    Gelukkig dacht ik er tijdens de film niet meer aan om t weer te checken.

    Die 24 beeldjes is historisch zo gegroeid en het geeft ook absoluut het filmische karakter. Er zijn hdtv's die tussenframes berekenen bij 24p content en veel mensen vinden dit verschrikkelijk om naar te kijken. Alsof ze naar een homevideo zitten te kijken.


    Panasonic moet heel rap met een firmware-update gaan komen, want anders verliezen ze heel veel van hun goede imago.
    Het is ondenkbaar dat ze hiermee wegkomen zonder een update, want dit pikt de consument gewoon niet.

    Als het mij zou gebeuren zou ik eisen dat die wordt omgeruild. Zo niet, dan zorg ik dat de tv ff wat teveel stroom krijgt en dan zou ik nog een keer bellen met de mededeling: ik begrijp het niet, hij doet het niet meer ;)
     
    Laatst bewerkt: 17 feb 2010
  14. sjaakie1987

    sjaakie1987 Active Member

    Berichten:
    471
    Leuk Bevonden:
    2
    oke bedankt plager en melbourne.
    Ik heb helaas ziggo dat word maar een andere provider.
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    @ Ferry: hou jij dat soort zaken in de gaten? Want daar wil ik uiteraard direct gebruik van maken
     
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Laatst bewerkt: 17 feb 2010
  17. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
  18. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Omdat jullie ervaring hebben met Panasonic: Ik zag de Panasonic TX-L32G10 in de winkel staan gisteren. Ook een erg mooie tv volgens mij. Kleuren waren wel erg mooi in ieder geval...

    Iemand ervaring mee??
     
  19. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
  20. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.854
    Leuk Bevonden:
    2.051
    De lovende reacties over Panasonic gaan echt voornamelijk over de plasma's. Qua LCD's is Panasonic niet echt beter dan de rest, geloof ik.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina