De PX80 staat in een zonnige huiskamer met veel ramen (4 vertikaal staand langwerpig) en een balkon met de deur en zijkanten van glas.
Ik heb geen last van lampen die schitteren in de glasplaat.
Als er zonlicht in de kamer valt en ik ben aan het gamen, dan zet ik de tv op stand ECO. De tv meet dan de hoeveelheid omgevingslicht en past het beeld hierop aan, geeft die meer licht en lijkt het meer op een lcd.
Bij het kijken naar tv of films doe ik dat nooit. Soms doe ik dan een gordijn dicht, omdat het beeld dan mooier blijft.
Als je erop gaat letten kan je het wel zien. Vooral bij langzame pans (de camera gaat van links naar rechts) en je focust goed op de lijnen, dan kan je het zien.
Overigens zitten er in de 24p film ook al schokjes, omdat 24 beeldjes per seconde niet zo heel veel is en de tv's ook steeds groter worden.
Als je erop gaat letten dan zie je dat dit in de bioscoop soms zelfs heel erg is! Ik zag een reclame van Coca Cola en het was verschrikkelijk! Het leek wel een snelle diavoorstelling.
Gelukkig dacht ik er tijdens de film niet meer aan om t weer te checken.
Die 24 beeldjes is historisch zo gegroeid en het geeft ook absoluut het filmische karakter. Er zijn hdtv's die tussenframes berekenen bij 24p content en veel mensen vinden dit verschrikkelijk om naar te kijken. Alsof ze naar een homevideo zitten te kijken.
Panasonic moet heel rap met een firmware-update gaan komen, want anders verliezen ze heel veel van hun goede imago.
Het is ondenkbaar dat ze hiermee wegkomen zonder een update, want dit pikt de consument gewoon niet.
Als het mij zou gebeuren zou ik eisen dat die wordt omgeruild. Zo niet, dan zorg ik dat de tv ff wat teveel stroom krijgt en dan zou ik nog een keer bellen met de mededeling: ik begrijp het niet, hij doet het niet meer
Laatst bewerkt: 17 feb 2010