Kabinet Balkenende IV gevallen!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Yellow 13, 20 feb 2010.

?

Als er nu verkiezingen zouden zijn, waar zou je dan op stemmen?

1. CDA

2 stem(men)
    1,2%
  2. PVDA

13 stem(men)
    8,1%
  3. VVD

28 stem(men)
    17,4%
  4. D66

40 stem(men)
    24,8%
  5. PVV

35 stem(men)
    21,7%
  6. Christen Unie

2 stem(men)
    1,2%
  7. SGP

0 stem(men)
    0,0%
  8. Groen Links

11 stem(men)
    6,8%
  9. SP

2 stem(men)
    1,2%
  10. Partij voor de Dieren

5 stem(men)
    3,1%
  11. Trots op Nederland

1 stem(men)
    0,6%
  12. Blanco

7 stem(men)
    4,3%
  13. Niet

15 stem(men)
    9,3%
  1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Het Kabinet Balkenende IV is gevallen.

Laat hier je reacties achter.

www.rtlnieuws.nl

2. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Krijgen we straks een kabinet met alle partijen en een PVV oppositie? :+

3. na lang zoeken hebben ze het stopkontakt eindelijk gevonden om de stekker er uit te trekken

4. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Tering, dat heeft me veel te lang geduurd.

PVV in de regering? Lijkt me sterk.. tenzij ze samen met CDA en VVD wellicht een meerderheid kunnen krijgen.

5. ExQuiZ

ExQuiZ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    als pvv in de regering komt emigreer ik

6. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Whaha, sorry hoor... Links is lekker...:emo:

Een overwinning voor Nederland dit. Had al veel eerder moeten gebeuren. Alles maar vooruit schuiven en dingen onder tafel stoppen. Gewoon achterbaks naar het volk toe. Geen ruggengraat in ieder geval.

Ik hoop op PVV, VVD en D66 ofzo.

7. KhaosFoShow

KhaosFoShow Ad Fundum!

Leuk Bevonden:
    0
    Aah dit is klote. Nu kan ik waarschijnlijk nog net niet stemmen. Hadden ze niet nog eventjes kunnen wachten.

8. ExQuiZ

ExQuiZ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zeg toch niet dat ik links ben...zie die pvv niet zitten

9. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Dude? 8)

10. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Niet spotten met politieke keuzes van anderen. Ik snap beat dat mensen op de PVV stemmen, in sommige buurten en dorpen in nl is de overlast van marrokkanen gigantisch.

11. het zal weer zo zijn dat er weer op balkenelende word gestemt maar wat van regering komt er nu ze kunnen allemaal niet overweg met elkaar ik weet zelf niet waar ik niet waar ik op zal stemmen zit zelf te denken aan ton

12. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Een Balkenende V zou toch wel belachelijk zijn, maar Geert Wilders zegt dat hij best met de CDA wil regeren. Dus we zouden zomaar een CDA - PVV regering kunnen krijgen. Met een of andere kleine partij erbij voor de kleine meerderheid...
    Dat zou in principe best kut zijn denk ik. Ik ben eigenlijk ook wel heel nieuwsgierig wat Geert Wilders zou uitspoken als hij in het kabinet zou zitten. Hij roept allemaal bizarre dingen, maar dat is (hoop ik) een tactiek om de mensen wakker te schudden. Als hij daadwerkelijk moet regeren, moet hij allerlei compromissen gaan sluiten.

Ik kijk even de campagnes en verkiezingsprogramma's aan en volg de debatten een beetje en dan maak ik tevens mbv Stemwijzer en Kieskompas een keuze. Op dit moment denk ik dat ik D66 zou stemmen. De pest is dat geen enkele partij alleen goede ideeën heeft. Het is allemaal een mix van goede en slechte ideeën. Dat vind ik wel jammer, maar natuurlijk ook logisch. Daar komt dan nog bij dat als je een partij hebt gevonden die in jouw optiek meer goede dan slechte ideeën heeft, deze dan samen met een andere partij zaken moet gaan beslissen. De toch al vage mix van goede en slechte ideeën wordt dan nog verder vervuild met de goede en slechte ideeën van de andere partij. En die heeft naar jouw mening meer slechte ideeën. Je eindigt dus (als je niet in de oppositie komt) altijd met een kabinet die naar jouw mening 1 of 2 goede ideeën heeft en 6000 hele slechte. En als kers op de slagroomtaart is het ook nog zo dat alle ideeën die de partijen spuien in de campagne allemaal bullshit is om jou te laten stemmen! Als ze uiteindelijk regeren, dan doen ze wat ze op dat moment het beste lijkt....

Weet je wat, fuck this shit. Ik stem niet.

Nou vooruit, ik stem wel, maar dan wel met tegenzin. :p

Laatst bewerkt: 20 feb 2010
  13. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ja heel leuk dat hij dit soort dingen aankaart, maar het gaat erom hoe hij het wilt OPLOSSEN. Terwijl mensen alleen op hem stemmen omdat hij het probleem noemt, zijn oplossingen zijn een grap.

14. Barcode

Barcode je moet toch wat...

Leuk Bevonden:
    0
    @ taab
    dan stem je toch blanco?

15. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Daar zit ook mijn angst. Fijn dat het kabinet gevallen is, maar nu wordt het nog alleen maar erger. :'-( PVV (bijna) de grootste partij van Nederland en niemand die ermee wilt samenwerken. Terecht overigens. Hopen dat het net zoals in 2002 met de LPF snel voorbij is.

En wat een onzin is dit toch ook weer. Nu is er alleen maar ruzie gemaakt en niks besloten over Uruzghan. Houd gewoon een inhoudelijk debat en laat iedereen lekker voor zich stemmen. Ik had je drie jaar geleden ook al kunnen vertellen dat ze het hier niet over eens zouden zijn...

16. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Lost ook weinig op. Wat ik schrijf, geldt voor een ieders stem, toch?

17. DimlightHero

DimlightHero Rule 7

Leuk Bevonden:
    9
    Ik denk niet dat het CDA opnieuw Balkenende als lijsttrekker wil, die man z'n imago is nu wel volledig door het slijk gehaald. hoop persoonlijk op iets van PvdA, D66. mag sowieso voor het eerst stemmen nu! Ik word 6 maart 18: lekker dan met gemeenteraadsverkiezingen op 3 maart :mad:

18. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    Prutsers!

ook zielig voor die lui in Uruzgan, wie gaat het nu beslissen?

19. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Niemand nog. Zoals het er nu voor staat trekken we ons inderdaad terug aangezien er nu geen nieuwe (grote) beslissingen kunnen worden genomen.

20. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Die komen komen eind dit jaar gewoon allemaal naar huis !
    Het vorige kabinet had de afspraak gemaakt dat de missie tot eind 2010 zou duren !!

De volgende zaken worden in de koelkast gezet !!

- Militaire missie in de Afghaanse provincie Uruzgan stopt, zoals eerder afgesproken, in augustus dit jaar.
    - Er kunnen geen keuzes gemaakt worden op basis van de voorstellen van werkgroepen die het kabinet aan het werk heeft gezet om via 'heroverwegingen' van beleid 35 miljard euro aan besparingen te vinden.
    - Crisis- en herstelwet, waarmee grote bouw- en infrastructurele projecten versneld moeten worden, ligt nog bij de Eerste Kamer.
    - De Tweede Kamer moet zich nog buigen over de verhoging van de AOW-leeftijd van 65 naar 67 jaar. Er zijn bijvoorbeeld nog veel vragen over het ontzien van mensen met zware beroepen.
    - Kilometerheffing. Niet alleen de oppositie is verdeeld. Van de drie coalitiepartijen verzet het CDA zich tegen een ruime inzet van een spitstarief, terwijl PvdA en ChristenUnie daar wel wat voor voelen.
    - JSF. Defensie wil twee testtoestellen van het Amerikaanse gevechtsvliegtuig kopen. Vorig jaar is na een fikse kabinetsruzie een eerste testtoestel besteld en deels aanbetaald. Dit jaar zou een besluit vallen over de test-JSF's.
    - Beperking van de koopzondag moet nog besproken worden door de senaat en is vooral een wens van de christelijke partijen.
    - Verdere marktwerking in de zorg om ziekenhuizen te prikkelen efficiënter te gaan werken. Dit lag al gevoelig bij de PvdA.
    - Rookverbod. In kroegen zonder personeel zal de vlag uitgaan. Daar mag gerookt blijven worden, totdat het kabinet met nieuwe regels komt. Dat gaat dus niet gebeuren, tenzij dit onderwerp als niet-controversieel wordt gezien.
    - Verplichte aansluiting van artsen, ziekenhuizen en apothekers op het Elektronisch Patiënten Dossier (EPD). De senaat moet hiermee nog instemmen. Er zijn veel vragen over beveiliging van de privacy.
    - Bezuinigingen op de AWBZ en overheveling van taken naar zorgverzekeraars.
    - Hervormen van de jeugdzorg, onder meer om de wachtlijsten weg te werken.
    - Nederlandse klimaatdoelstellingen. Een deel van de Tweede Kamer stelt dat de mate waarin de mens verantwoordelijk is voor de klimaatverandering overdreven wordt.
    - CO2-opslag in Barendrecht. De opslag van het broeikasgas onder een woonwijk, om klimaatdoelstellingen te halen, ligt gevoelig. Zowel bij bewoners van Barendrecht, als in de politiek.

Deel Deze Pagina