Een Balkenende V zou toch wel belachelijk zijn, maar Geert Wilders zegt dat hij best met de CDA wil regeren. Dus we zouden zomaar een CDA - PVV regering kunnen krijgen. Met een of andere kleine partij erbij voor de kleine meerderheid...
Dat zou in principe best kut zijn denk ik. Ik ben eigenlijk ook wel heel nieuwsgierig wat Geert Wilders zou uitspoken als hij in het kabinet zou zitten. Hij roept allemaal bizarre dingen, maar dat is (hoop ik) een tactiek om de mensen wakker te schudden. Als hij daadwerkelijk moet regeren, moet hij allerlei compromissen gaan sluiten.
Ik kijk even de campagnes en verkiezingsprogramma's aan en volg de debatten een beetje en dan maak ik tevens mbv Stemwijzer en Kieskompas een keuze. Op dit moment denk ik dat ik D66 zou stemmen. De pest is dat geen enkele partij alleen goede ideeën heeft. Het is allemaal een mix van goede en slechte ideeën. Dat vind ik wel jammer, maar natuurlijk ook logisch. Daar komt dan nog bij dat als je een partij hebt gevonden die in jouw optiek meer goede dan slechte ideeën heeft, deze dan samen met een andere partij zaken moet gaan beslissen. De toch al vage mix van goede en slechte ideeën wordt dan nog verder vervuild met de goede en slechte ideeën van de andere partij. En die heeft naar jouw mening meer slechte ideeën. Je eindigt dus (als je niet in de oppositie komt) altijd met een kabinet die naar jouw mening 1 of 2 goede ideeën heeft en 6000 hele slechte. En als kers op de slagroomtaart is het ook nog zo dat alle ideeën die de partijen spuien in de campagne allemaal bullshit is om jou te laten stemmen! Als ze uiteindelijk regeren, dan doen ze wat ze op dat moment het beste lijkt....
Weet je wat, fuck this shit. Ik stem niet.
Nou vooruit, ik stem wel, maar dan wel met tegenzin.
Laatst bewerkt: 20 feb 2010