En dat is exact waarom hij gelijk heeft. Het zijn ook mensen en je moet ze ook begeleiden en dat kost nu eenmaal tijd. Om de zoveel jaar komt er weer een nieuwe groep die we het land uit moeten gooien. Joden, Surinamers, Molukkers, Turken en nu zijn het Marokkanen. Straks worden het weer de Somaliërs. De reden dat deze groepen naar Nederland komen is een logische en een gezonde, maar vanaf de tweede generatie wordt het een ramp en na de 3e of 4e gaat de onrust weer liggen. Het gaat niet om het feit dat het Marokkanen zijn, maar omdat het een groep van 15 - 25 jarigen zijn die zich in een laag sociaal - economisch segment van de samenleving bevinden. Dit feit is al zo vaak gezegd dat mensen denken: "jaja het zal wel", maar het blijft toch echt zo.
Je onderbuikgevoel is het probleem hier, want je gaat dan zoeken naar dat puntje wat de "crimineel" anders maakt dan dat jij bent, want criminelen, dat zijn "zij" (zo wordt ook over Nederlandse criminelen gedacht, "wij doen dat soort dingen niet, dat zijn "zij"). En wat is de onderscheidende factor in sommige gevallen? Juist, de afkomst. Nou dan zal het daar wel aan liggen. Ik weet niet precies waarom ik dit aan het raaskallen ben, maar ik word zo oneindig moe van deze discussie...
En voordat je over Islamisering begint, het ligt opnieuw niet aan de Islam, maar aan het misbruik ervan door een paar halve gare idioten. Dat onderscheid moet je constant voor je houden als je leest wat Wilders wil.
En ik stem al jaren D66 vanwege hun pragmatisch karakter. Fuck geloof, links, rechts en whatnot. Rationeel handelen op één, ondersteund door wat juist is.
Laatst bewerkt: 20 feb 2010