Kabinet Balkenende IV gevallen!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Yellow 13, 20 feb 2010.

?

Als er nu verkiezingen zouden zijn, waar zou je dan op stemmen?

1. CDA

2 stem(men)
    1,2%
  2. PVDA

13 stem(men)
    8,1%
  3. VVD

28 stem(men)
    17,4%
  4. D66

40 stem(men)
    24,8%
  5. PVV

35 stem(men)
    21,7%
  6. Christen Unie

2 stem(men)
    1,2%
  7. SGP

0 stem(men)
    0,0%
  8. Groen Links

11 stem(men)
    6,8%
  9. SP

2 stem(men)
    1,2%
  10. Partij voor de Dieren

5 stem(men)
    3,1%
  11. Trots op Nederland

1 stem(men)
    0,6%
  12. Blanco

7 stem(men)
    4,3%
  13. Niet

15 stem(men)
    9,3%
  1. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Moet eens de eerst keer zijn, ik blijf lekker thuis _0/

2. Chillco

Chillco Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Weet nog niet wat ik ga stemmen, maar wordt waarschijnlijk iets rechts. Vorige keer SP gestemd, dit keer iets anders, maar ik moet me overal nog in verdiepen. Het rommelde al een tijd, maar ik dacht dat zowel CDA als PvdA het kabinet niet zouden laten vallen.

CDA zal, ook wisselen ze steeds met PVV in de peilingen, de grootste partij blijven, denk ik.

Ik verwacht een coalitie CDA-PVV-VVD.

3. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Ik ga vrolijk VVD stemmen.. vind Rutte vooral goed bezig de laatste tijd. PVV en D66 kan je eigenlijk nergens indelen, ze zijn niet rechts, niet links en niet midden, daarvoor varieren hun standpunten teveel. We hebben in Nederland sowieso eigenlijk geen écht rechtse clubjes, de liberale VVD valt op internationale schaal mooi in het midden.

4. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Tis toch juist mooi dat de D66 zich niet laat indelen? Zo kunnen ze anticiperen op de situatie zonder dat ze vastzitten aan een bepaalde indeling...

5. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    D66 is nu alleen populair omdat Wilders dat ook is. Wilders zegt A. dan zegt Pechtold B.
    Allebei populistisch gebral wat in de praktijk helaas niet veel voor gaat stellen.

6. mk katti

mk katti Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    +1

7. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Dan zou ik ook geen product in jou winkel willen kopen met zoon instelling.:emo:

8. coen the stig

coen the stig Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    -1

9. DimlightHero

DimlightHero Rule 7

Leuk Bevonden:
    9
    Feit is wel: Pechtold zegt al veel langer B dan Wilders A zegt. Dit ballonetje gaat niet op. D66 speelt al sinds 1966(duh) mee op landelijk politiek niveau. D66 gelooft in de democratie. Wilders zegt A en is dus een rasechte dictator. mooi hoe mensen ook echt daarin meegaan als je de rollen zo omdraait :b:

10. mr.elk

mr.elk een beetje maar

Leuk Bevonden:
    0
    Amen :+

Dat vind ik een beetje een vreemde constatering, dan zou bijvoorbeeld Groenlinks en de SP ook populair moeten zijn? Ik ga op Pechtold stemmen omdat ik het idee heb dat hij nadenkt over zaken en niet gewoon blind het standpunt van de partij uitkraamt, volgens mij hebben veel jongeren dit idee. Problemen worden door de D66 van twee kanten bekeken. Maar dit is meer een gevoel dat ik over ze heb dan dat ik daar daadwerkelijk bewijs voor heb ;)

11. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    GL en de SP blèren niet wat veel mensen willen horen, is dus een minderheid. De PVV en D66 zijn gewoon extreem populistische oppositie partijen die brullen wat veel mensen willen horen en zo halen ze eventjes veel kiezers binnen, maar dit houd nooit stand.

Er is op het moment een grote groep mensen die zich kan vinden in wat Wilders roept, 80% hiervan zijn een bepaald type mensen. Veroorzaakt veel controverse en daar springt Pechtold dan weer bovenop om zo ook mee te liften op het gebrul.

12. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Leuk dat ze meespelen, maar met welke vernieuwende, sprankelende zaken is D66 gekomen? N.I.K.S.
    Slap ouwehoeren over Wilders cs. en alleen maar bij de interruptiemicrofoon staan te brallen.
    De bijdrage van D66 tot nog toe is een grote ronde 0.

13. Sliv

Sliv The One and Only

Leuk Bevonden:
    230
    In mijn ogen kan je een partij moeilijk verwijten dat ze dingen roepen om stemmen te krijgen, want dat doet zo ongeveer elke partij in de politiek. De reden dat de PvdA het kabinet liet vallen was om stemmen te winnen, Wilders' gebral over buitenlanders is om stemmen te winnen, de nieuwe 'harde houding' van de VVD is om stemmen te winnen, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Als ik zou kunnen stemmen (en dat kan nog niet, pas volgend jaar) zou mijn stem naar D66 gaan, puur vanwege het feit dat ze niet gebonden zijn door een beklemmend partijstandpunt en daarom keuzes kunnen maken die nu goed (kunnen) zijn. Bovendien zitten er bij D66 toch echt politici met meer ervaring dan bij de PVV, voor mensen die de vergelijking maken tussen deze partijen.

14. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

En dat ervaring niks zegt, dat hebben we nu gezien. :)

15. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Fijn dat er nu een poll is, ben benieuwd hoe zeer deze een afspiegeling is van peilingen die Maurice binnenkort wel zal publiceren.

16. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Nou ik denk niet dat je die vergelijking echt kunt maken. Geheel ander publiek met heel andere belangen. :)

17. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Dat weet ik, daarom ben ik ook benieuwd. ;)

18. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Zo en dan kom je er hier in Spanje achter wegens het forum, op het nieuws is er niks bekend gemaakt over de val van het kabinet. Wat me meevalt is dat ze het zolang hebben volgehouden.

Maar goed waarschijnlijk krijg ik binnenkort hier in Spanje mijn stembulletin op de post en kan ik hem insturen ofniet, nou ben ik zelf altijd duidelijk geweest in mijn keuze en waarschijnlijk gaat mijn stem naar dezelfde als altijd, maar zal ik wel van elke partij die ik interessant vind doornemen. Wat ik wel weet is dat ik niet op een partij ga stemmen die mensen een probleem voorlegt zonder oplossing.

Het is vreemd dat het kabinet in Spanje nog niet is gevallen want deze staat onder extreme druk zij zouden in 2008 al weggaan uit Afganistan en later uit Irak. Enkel zijn ze nog altijd aanwezig in beide landen en is de Spaanse economie totaal op zijn gat gegaan. Hier leid momenteel links (PvdA) maar het begint hier ook naar de rechtse kant te gaan (VVD).

19. DimlightHero

DimlightHero Rule 7

Leuk Bevonden:
    9
    Je punt is? Als opositie zit je nou eenmaal bij de interruptie microfoon. En als ie je huiswerk had gedaan wist je dat D66 bijvoorbeeld heeft gezorgt voor gekozen burgemeesters wat volgens mij een goede toevoeging is voorde nederlandse democratie. Pechtold staat lijnrecht tegenover jouw grote leider, dan kan toch wel iets beters verzinnen dan die drie zinnetjes?

20. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

De grote sprankelende vernieuwing is een gekozen burgemeester? :emo: Dat is alles?
    Mag ik je eraan herinneren dat dat een wassen neus is en als er al een referendum over wordt gehouden dit niet eens bindend is? Hoe democratisch is dat?
    Oh, en dat referendum he, dat was zo'n enorm succes dat het eigenlijk al niet eens meer gebruikt wordt. Er zijn maar een paar gemeenten die er gebruik van hebben gemaakt. De burger zat er gewoon niet op te wachten. En zaten politici er niet voor de belangen van de burger? Geen realiteitsbesef dus van D66.
    Nou ja, als je dat al een enorme overwinning vindt......

Het enige wat Pechtold doet is steeds tegen Wilders in gaan. Zegt Wilders A (Wilders zit trouwens ook in de oppositie) dan zegt kereltje Pechtold B om zieltjes te winnen. Dat is mij iets te makkelijk politiek bedrijven.

Deel Deze Pagina