Oh absoluut, ik wou ook met die opmerking niets afdoen aan de grootheden van weleer. Champerlain, Abdul-Jabbar, Dr J, Magic, mijn eerder genoemde lijstje, ga zo maar door. Geweldige spelers in hun tijd en dat zouden ze nu ook nog zijn. Maar het zijn gewoon andere tijden. Zoals je goed zegt de tijd van 100 punten e.d. zijn gewoon voorbij. Niet geheel onmogelijk misschien maar nu is het een unicum, destijds kwam het gewoon vaker voor. Maar al die grootheden blijven gewoon helden.
Echte dominatie van een team is er niet meer en gelukkig maar. Zelf ben ik een beetje voor Cleveland, maar ik staar mij er zeker niet zo blind op dat ik er vreemd van zou opkijken als ze door Atlanta bij wijzen van uit de play offs geknikkerd worden.
Ik verwacht het niet, maar het is niet onmogelijk. En dat is wel eens anders geweest met teams. Dit jaar wordt ook weer een geweldige play-off serie.
Ik snap die ruil ook niet, Robinson heeft niet zijn seizoen en hij is altijd wel wispelturig geweest. En dan ruil je een vrij vaste waarde weg. Tuurlijk had House ook wel eens zijn dag niet, maar hij was toch wel wat stabieler. En Robinson heeft imo nog steeds de irritante eigenschap om voor eigen gewin te gaan. Het team waarmee ze kampioen zijn geworden was gewoon prima, misschien een grote naam/ster (b.v. dan Wallace) nog binnen halen, maar voor de rest was het toch ok? Teveel wisselingen en het is onstabiel en er is onrust.
Het kan heel goed dat hij idd niet tegen die druk kan. Het blijft (zeker van afstand) lastig inschatten dat soort dingen. Ze kunnen het, maar je hebt idd niet die 'zekerheid' die je van een James of Briant wel kan verwachten. En het is niet alleen de score mogelijkheid. Briant, James en nog een paar anderen zijn van die jongens die ook het inzicht hebben om op het allerlaatste moment nog de bal naar een ander te gooien die er beter voor staat. Maar je hebt gelijk, Calderon is een leuke speler imo. Maar zou ik hem kiezen als coach voor het laatste schot.....?
Bosh zou in veel teams passen en gevaarlijker maken. LA, Cavs,.. Denver, Miami, Atlanta idd. Maar wie weet, Wade en Bosh bij de Knicks. Wade wordt ook free-agent, James trouwens ook. En de Knicks maken er geen geheim van dat ze Wade, James e.d. wel willen. En hoewel het goud zou zijn om James én Wade te hebben is Bosh met één van die twee ook een mooie combo. Zo zeg, zul je zien dat de Knicks ze straks alledrie hebben, dat zou wat zijn. Maar goed, dat soort spelers willen hebben is één, ze daadwerkelijk binnen halen is een heel ander verhaal.
Klik om te vergroten...