Zoals ik al eerder had gezegd bijv. Lock stock, Pulp Fiction en nog een aantal andere waar ik de titel niet van weet.
Voorbeeldje. Die kat die rocco neerschiet in dat huis en de hysterische situatie daarna. Een schaamteloze kopie van de scene in Pulp Fiction waarin die neger z'n hoofd verliest en de scene daarna.
Schakelen tussen personen is niet bepaald een rip-off maar wel duidelijk waar 't zn inspiratie vandaan haalde. Daarnaast waren de personages ook nog eens veel minder interessant en de dialogen vrij slap. Rocco is gewoon een hysterische mongool.
Etc.
Er zijn nog wel wat voorbeelden te noemen, maar het is alweer een tijdje geleden dat ik die film heb gezien en voel me ook niet gemotiveerd om nog een keer door die hel te gaan. Het viel me een aantal jaren geleden al op dat die film niets origineels doet en zelfs dat ook nog eens slecht doet.
Iedereen mag z'n eigen mening hebben natuurlijk. Ik snap ook best dat mensen het een toffe film vinden om bepaalde redenen, maar ik heb me alleen maar zitten irriteren aan die achterlijke vertoning van Willem Dafoe met z'n theatrale maniertjes ("there was a firefight!!!!!!!(gadverdegadver)) en rocco met z'n hysterische gewauwel en de quasi-stoere hoofdpersonen. Dat hele godsdienstelijke gebeuren kwam niet geloofwaardig over en is ook nog eens een achterlijk concept. In bijv. Seven werkte het omdat er een totale psychoot achter zat. Deze gasten hebben amper een backstory en je moet maar gewoon aannemen dat het prima werk is wat ze doen. Kan nog wel even doorgaan mert ranten maar ik ga even bier drinken
Laatst bewerkt: 23 feb 2010