1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 12]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Hybrid, 11 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nilamo

    Nilamo To Own or not to Own

    Berichten:
    904
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik sluit me aan bij de 'je bent niet goed bij je hoofd' statement. Gladiator was een geweldige film.
     
  2. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Ben het volledig met je eens, het enige pluspunt wat ik me kan bedenken is dat ik toch van tijd tot tijd moest lachen om bepaalde gebeurtenissen.

    We're fucked, so fucked like elephant dick.... of dat die oude ier zegt..... FUCK ....... ASS.... maar ja das was ook maar op 1 hand te tellen.

    De film mist gewoon de ''special sauce'' . Denk vanwege het feit dat de film gewoon gemaakt moest worden.....alles voelde ook zo ''overdone''
     
  3. NapoleJon

    NapoleJon Active Member

    Berichten:
    634
    Leuk Bevonden:
    0
    Deel 1 vond ik al een ontzettend strontfilm, dus misschien is deel 2 dan wel een goeie voor mij?
    Krijg weer rillingen als ik aan die film denk. brrrr

    Je wilt zeggen dat deel 1 niet overdone is? Ik kreeg gewoon plaatsvervangende schaamte op sommige momenten. Probeert een badass gangsterfilm te zijn o.i.d. maar is gewoon een aftreksel van Pulp Fiction, Lock Stock e.d. met een gore euroshopper, vol met E nr's zittende en ook nog over datum zijnde saus erover.

    Edit En er zitten ook nog eens muffe tofuballetjes in de saus in plaats van echte gehaktballetjes met spice.
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2010
  4. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Welke Antichrist moet ik trouwens zien...gewoon die uit 2009 zeker he? :)
     
  5. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Naja, of je hem moet zien... Ik vond hem (van 2009 idd) maar niks.

    En nog altijd snap ik het niet...
     
  6. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    haha, je hebt duidelijk niks van Boondock Saints begrepen als je hem vergelijkt met films als Pulp Fiction en Lock Stock :emo:

    Heb toevallig vandaag ook deel 2 gezien. Ik vond het geen slechte film, maar hij haalt het idd niet bij deel 1. Die Mexciaan haalt het bij lange na niet bij Rocco en Rocco zijn rol was ook beetje overbodig in deze film. Actie was wel ok, maar miste het over the top gedeelte van deel 1. Maar vond Julie Benz wel een hele leuke vervanging Dafoe :9
     
  7. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.705
    Leuk Bevonden:
    17.923
    vond het de kutste film die ik ooit heb gezien dus je bent niet de enige. :)
     
  8. NapoleJon

    NapoleJon Active Member

    Berichten:
    634
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb niet het idee dat er bijster veel aan te begrijpen valt. Ik zeg ook niet dat het dezelfde films zijn, maar er zijn overduidelijk dingen uit gejat. Daarnaast is en blijft het gewoon een overdreven gekunstelde kutfilm. Dat kan ik niet genoeg benadrukken. Ik weet dat er hier mensen zitten die die film verafgoden, maar je kunt niet ontkennen dat het een hoop trucjes overneemt van andere (betere) films.

    Trouwens blij te horen dat iig Dafoe er niet meer in zit. Meest verschrikkelijke rol uit z'n leven in deel 1.
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2010
  9. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Zoals?
     
  10. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
  11. NapoleJon

    NapoleJon Active Member

    Berichten:
    634
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals ik al eerder had gezegd bijv. Lock stock, Pulp Fiction en nog een aantal andere waar ik de titel niet van weet.

    Voorbeeldje. Die kat die rocco neerschiet in dat huis en de hysterische situatie daarna. Een schaamteloze kopie van de scene in Pulp Fiction waarin die neger z'n hoofd verliest en de scene daarna.
    Schakelen tussen personen is niet bepaald een rip-off maar wel duidelijk waar 't zn inspiratie vandaan haalde. Daarnaast waren de personages ook nog eens veel minder interessant en de dialogen vrij slap. Rocco is gewoon een hysterische mongool.
    Etc.

    Er zijn nog wel wat voorbeelden te noemen, maar het is alweer een tijdje geleden dat ik die film heb gezien en voel me ook niet gemotiveerd om nog een keer door die hel te gaan. Het viel me een aantal jaren geleden al op dat die film niets origineels doet en zelfs dat ook nog eens slecht doet.

    Iedereen mag z'n eigen mening hebben natuurlijk. Ik snap ook best dat mensen het een toffe film vinden om bepaalde redenen, maar ik heb me alleen maar zitten irriteren aan die achterlijke vertoning van Willem Dafoe met z'n theatrale maniertjes ("there was a firefight!!!!!!!(gadverdegadver)) en rocco met z'n hysterische gewauwel en de quasi-stoere hoofdpersonen. Dat hele godsdienstelijke gebeuren kwam niet geloofwaardig over en is ook nog eens een achterlijk concept. In bijv. Seven werkte het omdat er een totale psychoot achter zat. Deze gasten hebben amper een backstory en je moet maar gewoon aannemen dat het prima werk is wat ze doen. Kan nog wel even doorgaan mert ranten maar ik ga even bier drinken
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2010
  12. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ow, ik dacht dat het over Antichrist had, aangezien Dafoe daar ook inspeelt. 8)
     
  13. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.705
    Leuk Bevonden:
    17.923
    Lijkt me ook niet al te best.
    Bij serieus heb ik er al een bloedhekel aan, maar bij films heb je nog minder tijd om aan ze te wennen.
    Ach, t zal wel weer ownen.
    Deel 1 ownde, deel 2 vond ik minder..
     
  14. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    [​IMG]

    Leuk gedaan. Prachtige CGI. Toffe film.
    Niet te veel bij nadenken, Bently die een vliegtuig uitscheurt, vervolgens 10 auto's kan ontwijken, en netjes tot stilstand komt, in de sneeuw?
    Acteerwerk liet te wensen over, maargoed. Kon er wel om lachen.
    Hier en daar wat flauwe grappen van die dochter. En Woody H, ook een leuke rol. :)

    Alles kan in deze film, kennelijk. Instortende gebouwen ontwijken, in een vliegtuig? Really?
    Dat neemt niet weg dat het een genot was om te kijken, in 720p.
    Ga ook zeer zeker de BR versie kopen, want dit soort films vind ik echt tof.
     
  15. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Was vandaag ziek en wilde een rustige film kijken. Had de Bluray van Terug naar de kust "toevallig" op m'n HDD staan.
    Moet zeggen dat ik me best wel heb vermaakt bij de film. Af en toe vond ik het wel vervelend, omdat ik Linda de Mol zag en niet het karakter die ze speelde. Beetje voorspelbaar, maar ach.. Met mijn hoofdpijn van vandaag moest het ook niet té ingewikkeld worden. ;)

    7/10
     
  16. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Gisteravond Yes Man weer eens gezien. Blijft een heerlijke feelgood-comedy :)

    8/10
     
  17. Chillco

    Chillco Active Member

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    6
    Watchmen gezien. Ik heb het boek nog niet gelezen, maar ik vond het een erg toffe film. Het verhaal was goed en er zit genoeg actie in. Ik vond het einde alleen iets slechter in vergelijking met de rest van de film. Maar het is misschien de beste film gebasseerd op een comic, die ik de laatste tijd heb gezien (misschien nog wel beter dan The dark knight).
    9/10
     
  18. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    :eek:

    Dan moet ik 'm ook maar eens gaan zien...
     
  19. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Deel is is overdone JA, maar op een ongeforceerde manier. Deel 2 zat gewoon niet lekker in mekaar. Actie scenes waarbij de regisseur continu dezelfde trucjes uithaalde. Het leek wel alsof de stuntmannen 4x hetzelfde moesten doen , maar dan in een andere setting.

    Overdone bij deel 2 bedoel ik , het is geforceerd. Je kan heel diep nadenken over films en eeuwig doorgaan over dit en dat, maar wat is en blijft , is dat Boondock Saints in mijn ogen een popcorn flick is. Daar moet je niet over nadenken. Just lie back and take the ride.

    Over het algemeen kun je stellen dat bijna niks meer origineel is. Alles stamt af van iets anders.Dus , tjsa..........

    De film ligt jou gewoon niet. Klaar punt uit.

    Hoe was je biertje ?
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2010
  20. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Morgen naar Avatar 3D in de CineMec in Ede. :cool:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina