1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

studie financiering

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Sun_Zize, 23 jan 2006.

  1. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    als je de thread ff doorgelezen had, dan had je begrepen waarom.
    jou maat heeft duidelijk een Aanvullende beurs aangevraagt en gekregen.
    Jij krijgt duidelijk alleen de basisbeurs.
     
  2. plazz

    plazz Active Member

    Berichten:
    1.325
    Leuk Bevonden:
    8
    ik volg deze hele thread en heb m helemaal gelezen en weet dat hij aanvullende beurs heeft slimbo...maar nog vind ik het nergens op slaan .

    het enige verschil is dat hij 2 schoolgaande broers heeft maar zijn vader verdient denk ik meer als mijn vader.
    Mijn vader heeft mij eens verteld dat ik geen aanvullende beurs kon krijgen.

    maarja alleen omdat hij 2 schoolgaande broers heeft een verschil van ruim 250 euro?
     
  3. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    ik krijg studiefinanciering, en een aanvullende beurs, en er wordt geen rekening gehouden met het inkomen van mijn ouders, omdat ik alleen met mijn moeder woon. Dus ik krijg voor thuiswonende volgens mij gewoon maximale.
    Moet wel idd zelf studie en boeken betalen, en dan verzekering eraf, dus zo bar veel blijft er ook weer niet over hoor. En (eigenlijk) kostgeld aan mijn moeder betalen. ( en dan nog lenzen, ADSL ... enz enz )
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2006
  4. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Raar,

    ik woon ook bij mijn moeder maar het salaris van m'n pa wordt wel degelijk bij de berekening van de aanvullende beurs betrokken (krijg daarom ook geen aanvullende beurs:mad:)
     
  5. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    naja, niet omdat hij 2 schoolgaande broesr heeft, maar gewoon omdat hij wel een aanvullende beurs kon krijgen.
    Vraag me niet waarom. Het valt me op dat IB-G tegenwoordig nog al vaag doet met het verlenen van aanvullendebeursen.
    Zo heeft mijn vriendin ook geen recht op een aanvullendebeurs terwijl haar ouders geen van beide werken (1 in de ziektewet en de ander is werkzoekende).
    Ook een klasgenoot van mij: heeft geen (contact met) pa en zn ma verdient ook niet veel (is kapster), maar heeft geen recht op aanvullendebeurs, zegt men.

    me kan niet meer volgen.
     
  6. plazz

    plazz Active Member

    Berichten:
    1.325
    Leuk Bevonden:
    8
    exactly...dat is mijn punt
     
  7. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    das niet raar.. ik heb geen vader.. daarom wordt er ook geen rekening mee gehouden.


    wat ik trouwens wel heeeel erg raar vind:

    een vriend van mij is nouja.. die heeft het redelijk goed zegmaar.
    zijn vader is gestopt met werken en is nu al aan het rentenieren.
    Omdat zijn vader dus geen vast inkomen meer heeft krijgt die vriend van mij ook nog eens een aanvullende beurs op zijn studiefinanciering. Dus hij krijgt onderhand bijna zoveel asl ik, terwijl ze het al zo goed hebben. erg vreemde regeling, want hij kan lekker allemaal games kopen van het geld.
     
    Laatst bewerkt: 27 jan 2006
  8. Sun_Zize

    Sun_Zize ^^

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    4
    als je ouders allebij werken valt de aanvullende beurs dus af ?
     
  9. Sindagon

    Sindagon use the clumsynes

    Berichten:
    2.387
    Leuk Bevonden:
    2
    nee hoor, is maar net hoeveel ze verdienen (3 jaar geleden)
    mijn ouders werken beide ook.
     
  10. Mickster

    Mickster Active Member

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik sta nu aangemeld voor een studie, maar deze maand zou ik ook al een stufi krijgen hoorde ik via via. Klopt dat of is het gelul aangezien m'n studie pas in september van start gaat!
     
  11. Amigo NL

    Amigo NL Macho NL

    Berichten:
    1.121
    Leuk Bevonden:
    5
    Dan begint je studiefinanciering natuurlijk ook pas op september.
     
  12. XmandyX

    XmandyX Active Member

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    0
    mmh dat klopt niet helemaal hoor. dat ligt eraan wat je heb ingevuld in het aanvraagformulier. Daar in staat de vraag wanneer begin je met de opleiding, dat is per 1 augustus ( dat kan je ook aankruizen, is alleen anders als je in februari begint ). Je krijgt dus eind augustus rond de 24ste meestal, je eerste studiefinanciering.
     
  13. EmJee

    EmJee Aiight

    Berichten:
    1.144
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook als je dan nog geen 18 bent?
     
  14. xbox3604life

    xbox3604life Active Member

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    0
    ja je kan al eerder studiefinanciering krijgen ik weet niet meer waarom maar je moet wel 18 zijn. ik had het vorig jaar ook al "stufi" in juli. :thumbs: maar dit kan er ook mee te maken hebben dat mijn ouders onder de gemiddelde inkomensgrens zitten ofzo. dan krijg je ook automatisch meer "stufi". voor de mensen die het nog moeten invullen (moet ik ook nog): het is veel handiger om gewoon naar de ib-groep te gaan en het daar te laten invullen door iemand die daar werkt. sommige vragen denk je echt wat moet hier nou weer mee als je thuiszit en daar vullen ze hem zo voor je in.
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2007
  15. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Tja bij jullie schijnt het héél wat beter geregeld te zijn.In belgie heb je méér kans om te winnen met de lotto dan een studiebeurs los te waggelen van de staat.Vooralleer je daarvoor in aanmerking kan komen moet je ofwel de juiste vriendjes hebben ofwel zo arm zijn als een kerkrat zonder één nagel om aan je gat te krabben...
    En daarbij komt dan nog dat ze ieder jaar rijkelijk laat zijn met de uitbetaling ervan.
    Het grootste deel van de studenten die voor het afgelopen schooljaar in aanmerking kwamen met een studiebeurs die verleden jaar in augustus werden toegekend hadden einde maart van dit jaar nog steeds geen euro ontvangen....Zoooo snel werken ze hier in belgié ......
     
  16. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Nee. Vorig jaar begon ik als 17-jarige aan mijn studie, en kreeg ik pas (ik dacht) in oktober studiefinanciering en een OV. Was wel nogal lullig omdat ik al een volle maand naar school moest en dagelijks van Assen naar Zwolle moet. Moest er eerst een dure maandkaart voor dat traject komen:{ Gelukkig betaalden mijn ouders die kaart.
     
  17. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Omdat je nog 17 was kregen je ouders als het goed is nog kinderbijslag. In dat geval krijg je inderdaad pas later stufi/ov, dus vanuit de overheid geredeneerd was het eigenlijk ook de bedoeling dat je ouders het zouden betalen. ;)
     
  18. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Ipv het openen van een nieuwe topic kwam ik in de duistere forumkelder dit topic tegen 8)

    Hopelijk weet iemand hier antwoord op mijn vraag, want ik heb geen zin om de hele dag aan de telefoon te hangen met de IBgroep... :x

    Heeft iemand een idee hoe ik mijn studiefinanciering met terug werkende kracht kan stop zetten? Ik ben namelijk in december 2009 over de bijverdiengrens heen gegaan en dus moet ik mijn studiefinanciering voor die maand met terugwerkendekracht stop zetten. Ik heb heel 2009 een nullening ontvangen met alleen een OV en hoef dus gelukkig alleen het OV terug te betalen voor december 2009. Alleen nu is de vraag, hoe/waar doe ik dat?

    Ik dacht dat het eenvoudig via 'Mijn IB-groep' kon, maar als ik inlog kan ik nergens iets met terugwerkendekracht wijzigen. Alleen in 2010 kan ik iets veranderen, maar ik moet dus iets in 2009 veranderen...:{
     
  19. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Volgens mij staat daar een heel mooi 10 cijferig nummer voor op de contact pagina.
     
  20. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm, dan moet ik maar een keer bellen. Hoop dat ze wel het een en ander hebben verbeterd, want de vorige keer dat ik belde was er geen doorkomen aan...
     

Deel Deze Pagina