1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Problemen [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 14 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mr Xen0

    Mr Xen0 Active Member

    Berichten:
    1.250
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat voor een scherm is het?
     
  2. Majin

    Majin Bye bye~~

    Berichten:
    1.415
    Leuk Bevonden:
    0
    Acer lcd 20 inch met een 4:3 verhouding
     
  3. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Staat je scherm op de native resolutie?
     
  4. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een probleem dat mijn PC veel te veel stof aanzuigt en daardoor niet meer wil opstarten.:mad: (moet hem dan helemaal van binnen schoonmaken met een busje perslucht) is er een manier om te voorkomen dat je PC veel stof aanzuigt?
     
  5. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Stoffilters voor je fans plaatsen.
    En je PC van de grond halen. Zet hem op een verhoging op de grond (laag tafeltje), of op je bureau.
     
  6. Mr Xen0

    Mr Xen0 Active Member

    Berichten:
    1.250
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook gewoon de omgeving om de computer heen schoon houden, stofzuigen enzo.. Scheelt ook een boel. Had er eerst zelf ook last van, had ik hele haarballen van de kat achter m'n bureau. 8)
     
  7. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Shit ik ben fucked, m'n pc werkt niet meer, zelfs in veilige modus. Ik heb m'n pc bij paradigit aangeschaft en daar staat automatisch een system recovery op je schijf. Weet iemand hoe ik er bij kan zonder door eerst in Vista te komen?
     
  8. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Dan moet je toch met een tooltje een system recovery dvd maken? Wat nu niet meer kan..
    Ik zou zeggen: download een live cd van linux en druk die erin, hangt er een usb stick aan en haal je belangrijke shit eraf. Daarna formatteren die boel en opnieuw installeren.
     
  9. matthew843

    matthew843 Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    als je op gewoon op de hardeschijf van je computer wilt gaan maar zonder vista te instaleren kan je hirens boot cd gebruiken en dit is de link waar je hem kan downloaden:http://www.hirensbootcd.net/ en dat moet je branden op een cd en dan start je mini-windows op en dan kan je gewoon bij al je bestanden komen.
     
  10. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    :)
     
    Laatst bewerkt: 28 feb 2010
  11. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Met een nieuwe W7 cd lukt het trouwens ook prima :9
     
  12. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Damn it, dacht ik vrijdag leuk weer eens even Windows XP er opnieuw op te zetten, waar het hoog tijd voor werd, lukte de herinstallatie niet meer.
    Bij het formatteren van de c partitie blijft ie steeds hangen bij 20% en dan schiet ie later ineens naar de 100%, vervolgens neemt ie een tijd om alle files te kopiëren.
    Dan herstart de PC, maar in plaats van de XP installatie te starten, springt ie weer naar het blauwe scherm waarbij je partitie moet kiezen om op te installeren, of om te herstellen etc.
    Probleem: Ongeldige boot.ini.
    Op het net al gevonden dat je met bootcfg /rebuild XP aan de opstartlijst kan toevoegen, maar krijg dan foutmelding dat opstartvermelding niet aan de opstartlijst kan worden toegevoegd.
    WTF, kan toch niet zo zijn dat door een (poging tot) herinstallatie mijn zoveelste HDD naar de knoppen is?

    Na nog een paar pogingen nog geen succesvol resultaat, of niets, of een bsod etc. Gvd, waarom moeten de hdd's het bij mij altijd zo snel begeven. Chkdsk heeft ook geen effect, fijn weer alle data van beide partities kwijt. :mad:

    Edit2:
    Woot, na wat genaggel met de partities, die nu niet bepaald naar wens zijn, is de installatie wel succesvol doorlopen en is XP eindelijk weer eens succesvol opgestart.
    Een partitie weer kunnen formatteren tot bruikbare partitie. Een andere partitie wilt ie niet formatteren, grootte die ie aangeeft kan ook niet kloppen. Wellicht dat het na de nodige SP updates weer werkt. Morgen weer een dag, voor zover ik er dan aan toe kan komen.
     
    Laatst bewerkt: 27 feb 2010
  13. vagegast_112

    vagegast_112 Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds gister Windows XP opnieuw geinstalleerd, daarna alle cd's die ik bijgeleverd heb gekregen ook geinstalleerd. Maar nu krijg ik geen geluid. Als ik naar configuratiescherm en dan geluiden en audioapparaten ga, staat er onder het blad volume Geen audioapparaat. Onder het tabblad Hardware staat wel de geluidskaart de Realtek High Definition Audio. Deze werkt zonder problemen staat er...
    Maar hoe krijg ik nu uiteindelijk geluid eruit?

    Weet iemand wat ik moet doen?
     
  14. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Stomme vraag, maar zitten de snoertjes van je speakers wel goed?
    Anders even driver verwijderen en opnieuw downloaden / installen?
     
  15. vagegast_112

    vagegast_112 Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja alles zit sowieso goed, ik heb ook al zitten kijken idd naar drivers, maar nu heb ik een beetje lopen kutten.
    Ik wou ff alles eraf halen en opnieuw installeren maar als ik nu installatie ongedaan wil maken van het stuurprogramma krijg ik dat het apparaat niet verwijderd kon worden omdat het misschien gebruikt wordt voor het opstarten.
    Bij apparaatstatus stond eerst dat die correct werkte maar nu staat code 39:
    Windows kan het apparaatstuurprogramma niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigt of het ontbreekt.

    Deze melding geeft ie waarschijnlijk omdat ik die software heb zitten te verwijderen, niet echt slim maar goed...
     
  16. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Pak cdtje dan en installeer de driver weer.
     
  17. Oldsk00l

    Oldsk00l ouwe school

    Berichten:
    813
    Leuk Bevonden:
    4
    LOL drivers :+
     
  18. vagegast_112

    vagegast_112 Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat doe die nu dus niet meer. Bij de installatie geeft ie een foutmelding, dat installatie niet voltooid kan worden.
    Ik heb deze driver nog proberen te installeren maar als die is geinstalleerd verandert er niks zeg maar...
    http://www.megadownloads.nl/download/36/Realtek AC97 Audio Driver.html
     
  19. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Is het normaal dat Google Chrome rond de 30 werkgeheugen gebruikt? :eek:
     
  20. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Mem Usage per tabblad bedoel je? 30 Mb is nog niks :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina