Damn it, dacht ik vrijdag leuk weer eens even Windows XP er opnieuw op te zetten, waar het hoog tijd voor werd, lukte de herinstallatie niet meer.
Bij het formatteren van de c partitie blijft ie steeds hangen bij 20% en dan schiet ie later ineens naar de 100%, vervolgens neemt ie een tijd om alle files te kopiëren.
Dan herstart de PC, maar in plaats van de XP installatie te starten, springt ie weer naar het blauwe scherm waarbij je partitie moet kiezen om op te installeren, of om te herstellen etc.
Probleem: Ongeldige boot.ini.
Op het net al gevonden dat je met bootcfg /rebuild XP aan de opstartlijst kan toevoegen, maar krijg dan foutmelding dat opstartvermelding niet aan de opstartlijst kan worden toegevoegd.
WTF, kan toch niet zo zijn dat door een (poging tot) herinstallatie mijn zoveelste HDD naar de knoppen is?
Na nog een paar pogingen nog geen succesvol resultaat, of niets, of een bsod etc. Gvd, waarom moeten de hdd's het bij mij altijd zo snel begeven. Chkdsk heeft ook geen effect, fijn weer alle data van beide partities kwijt.
Edit2:
Woot, na wat genaggel met de partities, die nu niet bepaald naar wens zijn, is de installatie wel succesvol doorlopen en is XP eindelijk weer eens succesvol opgestart.
Een partitie weer kunnen formatteren tot bruikbare partitie. Een andere partitie wilt ie niet formatteren, grootte die ie aangeeft kan ook niet kloppen. Wellicht dat het na de nodige SP updates weer werkt. Morgen weer een dag, voor zover ik er dan aan toe kan komen.
Laatst bewerkt: 27 feb 2010