Heb hem vandaag voor de 2e keer uitgespeeld en dan is de ervaring niet meer zo heftig als de 1ste keer, ik zal in een spoiler uitleggen waarom (niet lezen als je net begonnen bent met de game):
De eerste keer werd ik compleet weggeblazen door deze game en had ik gelijk al zin om deze game nog een keer te spelen en dan hopelijk hele andere scenes mee te maken (door andere keuzes te maken)....dit blijkt dus in de praktijk heel erg miniem te zijn. Ik kan je zelfs zeggen dat hetgeen je de eerste 3/4 van de game doet voor iedereen hetzelfde is en nog vrijwel geen effect heeft op de rest van de game (pas op het einde als er characters dood kunnen gaan, krijg je een paar andere scenes).
Ik zal een voorbeeld geven waarbij het dus niets uitmaakt wat je doet:
Je hebt die scene waarbij je die prostituee bij haar thuis om info vraagt. De eerste keer dat ik dit speelde deed ik heel vriendelijk tegen haar en gaf ik mijn naamkaartje en sloeg ik die gast neer die haar kwam bedreigen....later in het spel komt ze dus aan de deur bij Scott thuis en wil ze me dus helpen (ik dacht vanwege mijn vriendelijkheid).
De 2e keer dat ik het speelde deed ik heel onvriendelijk tegen haar, gaf ik geen naamkaartje en liep ik weg terwijl ze inelkaar werd geslagen door die gast. Later in de game belt ze ook weer aan bij Scott thuis om te helpen (alleen het enige verschil is nu dat ze een blauw oog heeft). Waarom en hoe komt ze aan mijn adres? Ik heb toch echt geen naamkaartje gegeven..de teksten en het verloop van het spel blijven daarna ook vrijwel hetzelfde. En zo heb ik nog wel meer voorbeelden, waarbij het dus niks uitmaakt wat je doet, maar dat zal je zelf wel ondervinden als je het een paar keer uitgepeeld hebt.
Heel mooi en intens spel, maar de 2e keer valt je op dat je niet zoveel controle hebt op het verhaal en dat vind ik wel jammer