1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] [PS3] Heavy Rain

Discussie in 'Games' gestart door egelhunter, 27 mei 2009.

1. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Oke, het gaat dus dieper in op de verschillende hoofdpersonages.

2. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Krijg net Heavy Rain binnen van HMV :D

3. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Nu hopen dat ik hem ook krijg .... veel plezier alvast!

4. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Had hem bij Mediaoffer besteld met addiscount voor 39 euro. En kreeg hem gewoon met de release. Ook niet verkeerd lijkt me.

Net uitgespeeld, echt een heel leuk spel. Ik ga morgen denk opnieuw beginnen, want sommige dingen wil ik anders aanpakken.

5. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Nou het gaat al lekker.,..

Geluid wat soms bij bepaalde stukken (FBI gast chapter) wegvalt..en net bleef de game volledig vastzitten.......kijk en DAN is het dus shit dat je niet kan saven wanneer je wil. Beter gebeurd dit niet weer zeg.

6. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    What ya gonna do , moonwalk all over Quantic Dreams ass ?

7. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Een medewerker van Sony raadde op Twitter aan om de Heavy Rain installatie te verwijderen, en 'm even opnieuw te installeren. Geen idee of het helpt.

8. geob81

geob81 Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    En de patch NIET te installeren..dat scheelt ook.

9. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Inderdaad. Ik heb de patch niet geïnstalleerd en hij loopt perfect.

10. geob81

geob81 Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    Heb hem vandaag voor de 2e keer uitgespeeld en dan is de ervaring niet meer zo heftig als de 1ste keer, ik zal in een spoiler uitleggen waarom (niet lezen als je net begonnen bent met de game):

De eerste keer werd ik compleet weggeblazen door deze game en had ik gelijk al zin om deze game nog een keer te spelen en dan hopelijk hele andere scenes mee te maken (door andere keuzes te maken)....dit blijkt dus in de praktijk heel erg miniem te zijn. Ik kan je zelfs zeggen dat hetgeen je de eerste 3/4 van de game doet voor iedereen hetzelfde is en nog vrijwel geen effect heeft op de rest van de game (pas op het einde als er characters dood kunnen gaan, krijg je een paar andere scenes).

Ik zal een voorbeeld geven waarbij het dus niets uitmaakt wat je doet:
    Je hebt die scene waarbij je die prostituee bij haar thuis om info vraagt. De eerste keer dat ik dit speelde deed ik heel vriendelijk tegen haar en gaf ik mijn naamkaartje en sloeg ik die gast neer die haar kwam bedreigen....later in het spel komt ze dus aan de deur bij Scott thuis en wil ze me dus helpen (ik dacht vanwege mijn vriendelijkheid).
    De 2e keer dat ik het speelde deed ik heel onvriendelijk tegen haar, gaf ik geen naamkaartje en liep ik weg terwijl ze inelkaar werd geslagen door die gast. Later in de game belt ze ook weer aan bij Scott thuis om te helpen (alleen het enige verschil is nu dat ze een blauw oog heeft). Waarom en hoe komt ze aan mijn adres? Ik heb toch echt geen naamkaartje gegeven..de teksten en het verloop van het spel blijven daarna ook vrijwel hetzelfde. En zo heb ik nog wel meer voorbeelden, waarbij het dus niks uitmaakt wat je doet, maar dat zal je zelf wel ondervinden als je het een paar keer uitgepeeld hebt.

Heel mooi en intens spel, maar de 2e keer valt je op dat je niet zoveel controle hebt op het verhaal en dat vind ik wel jammer

Laatst bewerkt: 2 mrt 2010
  11. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Wel jammer om te horen. :mad:

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ben er helaas nog niet in begonnen. Maar kan je wat abstracter uitleggen waarom het minder leuk is? Of is dat niet te doen?

13. iRoy

iRoy Held op sokken

Leuk Bevonden:
    1
    Wat minder leuk aan de game is? Je speelt eigenlijk erg weinig. De stukken dat je de character beweegt zijn erg houterig, de graphics vielen mij tegen en verder zit je eigenlijk alleen maar een film te kijken en af en toe op een knop te rammen. Het verhaal is leuk, maar ook niet echt bijzonder. En de keuzes die je maakt hebben geen heel verstrekkende gevolgen (tegen het einde aan is dit sterker). Het is zeker wel het spelen waard, maar niet voor de volledige prijs (tnx Game Mania voor de 30 euro actie).

14. egelhunter

egelhunter It's all in the game

Leuk Bevonden:
    49
    Het is wel zo. Het enigste wat het verhaal veranderd als je iemand laat sterven. En je weet zelf wel als je hem al een keer hebt uitgespeeld waar die momenten zijn. Alhoewel ik de game echt een van de beste vind van zeker het laatste jaar, en dat met name door de spanning en het gruwelijk goed in elkaar gezette verhaal.

15. Prime NL

Prime NL ~Robot in Disguise~

Leuk Bevonden:
    1
    Bedankt voor de spoiler Egelhunter.... :mad:

16. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Welke spoiler?

17. egelhunter

egelhunter It's all in the game

Leuk Bevonden:
    49
    idd welke spoiler? Het is algemeen bekend dat je characters dood kunnen gaan door je eigen keuzes. Daar draait de game ook om.

18. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Het enige minpunt vind ik dat de 10 uur zo voorbij vliegen. Het is echt super, ik werd echt meegesleept in het verhaal. Ik vond het grafisch ook zeer strak, alleen hadden de gezichtsanimaties iets beter gekund. Het spel heeft mijn verwachtingen wel waargemaakt. Ik vind het juist 1 van de weinige spellen die wel het volle pond waard zijn. Er zijn maar weinig spellen die mij gedurende het spel aan de buis gekluisterd houden. Toevallig pas ook met Mass Effect 2, maar in heel 2009 was alleen Uncharted 2 van hetzelfde niveau voor mij.

Een spoiler:
    Bij mij ging die FBI gast Jayden dood. In zo'n hotelkamer kreeg die zo'n aanval en ik wilde die drugs helemaal niet gebruiken. Ging mijn gezicht wassen en ben de kamer uitgelopen, maar daar zag ik niets. Toen ging ik weer een kamer in. Ik dacht een andere kamer, maar toen bleek het weer mijn eigen kamer te zijn. En toen liep die automatisch naar die drugs en gebruikte het. En toen een tijdje later toen ik bezig was met de aanwijzingen, kreeg die weer een aanval en ging die dood. Blijkbaar iets fout gedaan, maar zou niet weten wat.

19. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Heel tijdje gespeeld vandaag en ik zit nu bij....

Shelby op die 'party' in dat grote huis

Ik geniet echt van de game en hoop echt dat ie niet erg kort is. Ik zal de game zeker weten een tweede keer spelen maar ik hoop dat ie nog even een tijdje duurt :).

Ik heb de patch van de game eraf gegooid en die FBI scene opnieuw geladen,maar het geluid bleef wegvallen.Echter bleef de game niet meer steken en kon ik dus doorspelen. Maar het is nog een aantal keer gebeurd dat het geluid de hele tijd wegviel.

Hoe dan ook..ik heb wat vragen..

Achterop het doosje en in het algemeen is het bekend dat je keuzes krijgt die de overleving of dood kunnen betekenen van je character. Is dit echt zo? Ik heb nou een aantal scenes gehad waarvan ik dacht...als ik nu niks doe, zou mijn character er dan aangaan. En toch overleefde die het dan. Dus in die zin lijkt het allemaal nog wat beperkt...of komt dat wel degelijk? Want zulke dingen kan ik echt waarderen in een game.

20. iRoy

iRoy Held op sokken

Leuk Bevonden:
    1
    De box spoilt al dat er mensen dood kunnen gaan, dus volgens mij spoilt hij niks meer ;)

@BigKabuto Ja dit is echt zo. Heel veel sequences mag je failen en die moet je dan gewoon opnieuw proberen, maar er komen situaties in de game dat het echt op leven en dood aankomt en dan kan 1 misser fataal zijn (trust me, I know :p). Je merkt in de game vanzelf wel wanneer dit van toepassing is :)

Deel Deze Pagina