Kabinet Balkenende IV gevallen!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Yellow 13, 20 feb 2010.

?

Als er nu verkiezingen zouden zijn, waar zou je dan op stemmen?

1. CDA

2 stem(men)
    1,2%
  2. PVDA

13 stem(men)
    8,1%
  3. VVD

28 stem(men)
    17,4%
  4. D66

40 stem(men)
    24,8%
  5. PVV

35 stem(men)
    21,7%
  6. Christen Unie

2 stem(men)
    1,2%
  7. SGP

0 stem(men)
    0,0%
  8. Groen Links

11 stem(men)
    6,8%
  9. SP

2 stem(men)
    1,2%
  10. Partij voor de Dieren

5 stem(men)
    3,1%
  11. Trots op Nederland

1 stem(men)
    0,6%
  12. Blanco

7 stem(men)
    4,3%
  13. Niet

15 stem(men)
    9,3%
  1. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Marijnissen is/was echt een awesome gast, daar heb ik vorige keer nog op gestemd! Die Kant is een tuthola van jewelste. Blij dat ze weg is. :+

2. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn pa had er een geweldige grap over: 'Obama zegt altijd: 'Yes, we can!', Agnes Kant.' 8) Zo slecht dat ik moest lachen. :+

Maar waarvoor ik hier kom:

Lekker Nederland de afgrond in helpen, hij mag ABSOLUUT geen premier worden.

3. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    vraagje, wat heeft dit stukje ermee te maken dat hij nederland de afgrond in zou helpen? Nederland overleeft het wel als er restricties worden gemaakt tov marrokanen die hier komen.

4. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen zal neerkijken op Nederland, de EU verlaten zal onze hele economie om zeep helpen. Daarnaast zijn dit geen restricties, maar meer verboden. Ook is het belachelijk dat hij de Islamitische scholen meteen wilt sluiten, doe die Christelijke scholen dan ook meteen!

5. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    Toch te triest voor woorden dat iemand die een kopvoddentax wil invoeren, die de minimumlonen wilde afschaffen(!) en die criminele allochtonen (met de nadruk op allochtonen natuurlijk) door de knieën wil schieten gewoon 24 zetels krijgt in de peilingen...

6. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Het komt vooral doordat mensen geen weet hebben van wat hij allemaal van plan is. Het enige wat ze horen is dat hij de immigratie aan wil pakken. Helaas zien ze de andere zeer slechte dingen die hij roept niet. Het zal enorm slecht voor Nederland zijn als hij aan de macht zou komen. Die man spoort niet. Natuurlijk moet er wat worden gedaan aan de criminelen. Maar dat heeft totaal niks te maken met de Islam, alsof die criminele marokkanen ook maar iets om de islam geven.

Ik hou me hart vast.

7. FR-thaan

FR-thaan Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben het ook zeker niet altijd met Wilders eens en hier heb je een paar hele goede voorbeelden. Alleen hij heeft ook veel goede ideeën en deze zojuist genoemde ideeën maakt hij toch niet waar. Ik ben het zeker niet altijd met hem eens, maar op dit moment wel meer dan met andere partijen en dus ga ik zoals het er nu naar uitziet pvv stemmen. Maar wellicht dat dit veranderd.
    Weet in ieder geval dat ik gek wordt als pvda het wint met cohen als minister-president...

8. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Dus jij vind het niet erg een man met zulke ideeën als minister-president te hebben, omdat hij deze uitspraken toch niet waar maakt? Welke punten vind je wel goed dan?

Eén van zijn andere punten is de belasting verlagen. Vervolgens noemt hij echter talloze punten waar investeringen in plaats moeten vinden. Kan hij geld toveren? Allemaal mooimakerij. Net als zijn uitspraken over Islamitisering en integratie. Verdere punten kan ik niet ontdekken.

Waar ik niet kan bevatten is dat mensen zeggen dat ze op hem gaan stemmen, omdat de andere partijen niets te bieden hebben. Je gaat toch niet uit protest op een man met zulke uitspraken stemmen? Hoe kan je iets tegen Cohen hebben, maar wel op een man als Wilders stemmen? Stem dan gewoon niet, of blanco.

9. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet niet tegen mensen zeggen wat ze moeten doen Orange.
    Geld ergens vandaan toveren kan Wilders inderdaad niet, maar er is gewoon genoeg (onzin) waar op bezuinigd kan worden, neem bijvoorbeeld de miljarden die de immigratie kost, of al die miljarden die elk jaar naar het buitenland vertrekken voor hulp aan derdewereldlanden. Ik ben het met je eens dat hij zich te radicaal opstelt tegen de Islam in zijn algemeen, ik vind dat hij meer de nadruk moet leggen op de rotte appels. En ik ben het met hem eens dat wanneer een immigrant zich niet goed aanpast in de Nederlandse samenleven dat hij/zij gewoon zonder pardon mag worden teruggestuurd. Ik ben er verder nog niet uit of ik PVV of VVD stem, de VVD heeft iets realistischere standpunten maar ik ben ook wel weer benieuwd of de PVV het waar kan maken en de immigratie een halt toe kan roepen.

10. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Jawel, uit protest op Wilders stemmen is namelijk een misstap.

Alsof er alleen maar immigratie uit Islamitische landen plaatsvind? Alsof het uitzetten en controleren van de huidige immigratie geen geld gaat kosten? Het brengt alleen maar extra kosten met zich mee, absoluut geen besparing.

We moeten geen armen toelaten in ons land, en vervolgens ook nog eens alle ontwikkelingshulp stopzetten? Zoals ik al eerder zei: Vind ik dit gewoon te fout en egoïstisch. Hier zal ik echter niet op doorgaan want dan moet ik mijn hele mening over economie en politiek in het algemeen neerstorten, dus ik houd het maar gewoon realistisch.

Natuurlijk moet de criminaliteit aangepakt worden, maar daar zijn alle politieke partijen het over eens. Wilders doet echter of alleen Islamiten crimineel zijn, wat natuurlijk neit zo is. Ook Atheïsten, Christenen en Boedhisten kunnen aan illegale activeiten deelnemen, maar daar wordt neit over gesproken. Strengere straffen, ja, het land uitzetten, nee.

We hebben in Nederland al een redelijk streng integratiebeleid, je kan hier niet zomaar blijven wonen. Nederlanders (allochtoon of autochtoon) die een misstap begaan, moeten als een Nederlander behandeld worden. Wanneer iemand nog niet officieel is toegelaten is het anders.

Nogmaals: Iemand uit Turkije kan niet even beslissen: 'Laat ik eens in Nederland gaan wonen', zo simpel ligt het niet.

11. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wilders heeft wel een punt dat de (massale) immigratie uit de Islamistische landen voor de problemen hebben gezorgd, immigranten uit rijkere (westerse) landen hebben doorgaans veel minder problemen om zich hier aan te passen. Misschien is dit ook wel logisch aangezien onze cultuur zoveel verschilt, maar na een paar generaties is het nog steeds duidelijk dat het merendeel van deze mensen zich niet wil aanpassen, en zich richten op hun eigen sub-cultuur, veel (niet alle) immigranten families uit Islamitische landen willen vaak dat hun zoons of dochters trouwen met iemand uit hun eigen land of in ieder geval met hetzelfde geloof. (heb het zelf al een keer meegemaakt dat een meisje door haar familie is verbannen omdat ze koos voor een Nederlandse jongen, en haar familie het hier niet mee eens was) Nederland is geen Islamitisch land en zal dit ook niet worden, daarom vind ik het ook belachelijk dat het "Islamitisme" door sommige personen zo word gepromoot, enerzijds door de Islamitische cultuur enorm te stimuleren, anderzijds door de rotte appels uit de Islamitische cultuur te gedogen. Als het aan mij ligt zullen de immigratie voorwaarden enorm moeten worden aangescherpt, door bijv. een minumum diploma voor tenminste een lid van het gezin, en het eerst leren van de Nederlandse taal en cultuur VOOR ze de Nederlandse grens mogen oversteken. Helaas is dit decennia lang niet gebeurd, en zal er nu iemand moeten komen die al het vuile werk moet opknappen, ik ben benieuwd of Wilders hier in gaat slagen.

12. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Tuurlijk zijn niet alleen islamieten crimineel. Maar het zij vooral in grote steden wel de immigranten (niet alleen islamieten dus) die voor de grote problemen zorgen. In Rotterdam is laatst een onderzoek geweest, waaruit bleek dat 99% (!!) van de overvallen in Rotterdam door van origine geen Nederlanders is gepleegd. Dat soort cijfers zeggen wel veel imo. Wat Wilders op dat gebied doet is het beestje bij zijn naam noemen, iets wat de meeste andere partijen niet willen/durven doen. Voor de rest is Wilders verschrikkelijk ongenuanceerd, een echte populistische partij. Echt rechts is hij niet, want met betrekking tot andere zaken heeft hij weer hele linkse ideeën. Mijn stem zal ie iig nooit krijgen. Ik ben erg tevreden over de VVD, hoe Rutte zich profileert en hun standpunten in het algemeen.

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Maar dat is ook het enige wat die doet. Analyseren. Maar oplossingen ho maar. :)
    En nee mensen het land uitzetten en de grens dichtgooien gaat zo maar niet. Zelfs Wilders kan niet zomaar de Grondwet veranderen en de afspraken niet nakomen van de EU. :)

14. AapVader

AapVader Ja toch?

Leuk Bevonden:
    4
    Het gaat toch ook om mensen met een dubbel paspoort? Volgens mij heeft hij nog nooit gezegd dat hij elke allochtoon eruit wil zetten als ze een misstap begaan.

15. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Daarom zeg ik ook, ik zou nooit op hem stemmen. Hij brult wat feiten en vervolgens stemt iedereen op hem. Overigens denk ik dat het goed is om zo'n partij in de Tweede kamer te hebben, ze durven toch bepaalde problemen aan te kaarten, soms meer dan andere partijen dat doen. In de regering is een ander verhaal.

Laatst bewerkt: 5 mrt 2010
  16. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hij heeft natuurlijk ook de kans nog niet gehad om zich te bewijzen.;)

17. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Het 'Islamitisme' wordt niet gepromoot. Persoonlijk vind ik al het geloof gewoon puur onzin. Er op tegen zijn is echter iets heel anders, net als het promoten ervan. Er bestaat ook een tussenweg: Mensen in hun waarde laten. Iedereen mag doen, denken, dragen wat ze willen, zolang er ook aan anderen gedacht wordt.

Dat Islatmitische jongeren zich misdragen heeft in directe instantie niets met de Islam te maken. Er is echter een gebrek aan opvoeding en geld, waardoor ze in mindere wijken wonen, en vanzelf de criminaliteit ingedrukt worden. De achterstandswijken en opvoeding moeten dus aangepakt worden, niet de Islam.

Natuurlijk hebben immigranten uit 'rijkere' landen het hier een stuk makkelijker, de hele samenleving draait immers om geld.

Kortom: Ik ben voor gelijke behandeling van iedereen. Om de criminaliteit in mindering te brengen moet er geld in onderwijs, zorg en welzijn geïnvesteerd worden. Probeer de mensen ervan te overtuigen dat opvoeding erg belangrijk is, desnoods met hulp vanuit de Moskee. Achterstandswijken moeten extra begeleiding krijgen.

Ik ben voor het sluiten van alle speciale scholen, dus geen Christelijke en geen Islamitische scholen, hierdoor onstaat er ook vanzelf een gemengdere samenleving.

18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Oke mijn fout ik moet soms verder lezen voordat ik antwoord. ;)

En idd volgens mij wil de PVV geeneens regeren want dan hebben ze verantwoordelijkheid. En eigenlijk willen ze die niet hebben. En willen ze graag de oppositie blijven om lekker te blijven schoppen wat zeker ook niet verkeerd is en nodig is. :)

Maar ik heb geen zin 6 maanden na Juni weer te gaan stemmen. Geloof me PVV in een Kabinet gaat nooit lukken. Ook al vormen ze er een dan valt die binnen een half jaar. :).

Laatst bewerkt: 5 mrt 2010
  19. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    De PVV heeft nog nooit aangegeven dat ze niet willen regeren, sterker nog Wilders deed zojuist uitspraken in de zin van 'Stel dat ik premier wordt..'

Verschillende analysten denken echter dat ze niet in de regering willen.

20. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien willen ze het wel, maar het zal onmogelijk worden. Geen een partij komt in de buurt van hun standpunten. Dus of de partijen moeten enorm veel af gaan wijken van hun standpunten om maar tot een coalitie te komen, wat ongeloofwaardig zou zijn.

Deel Deze Pagina