Final Fantasy XIII

Discussie in 'Algemeen' gestart door Pegas, 14 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jelmen

Jelmen Capo

Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens, het gebrek aan open wereld hebben ze zo goed opgevangen.

2. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Waarschijnlijk omdat je gewoon niet van RPG's houdt ;)

3. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Tales of Vesperia (laatste vergelijkbare game die ik heb gespeeld) heeft een open wereld, je kunt als een idioot grinden en sidequests spelen. FFXIII heeft dat niet, maar een zeer goed en uitgebreid battle systeem, de paradigms werken super en het ziet er fantastisch uit. De characters zijn geloofwaardig, het is allemaal gewoon meer episch. Alles bij elkaar vind ik het allebei topgames die ik de afgelopen tijd heb gespeeld.

Mensen die twijfelen moeten zich ten eerste afvragen wat op dit moment een betere game is binnen dit genre (weinig imo) en ook waar ze meer waarde aan hechten (in gameplay dus). FFXIII wordt imo te veel vergeleken met oudere FF's ipv met soortgelijke spellen die op de next gen consoles zijn uitgekomen.

Deze game perst zoveel moois uit je 360/PS3 dat je het eigenlijk moet ervaren voordat je negatieve uitlatingen post. :)

0.02

4. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mja. Aan de ene kant ben ik het zeker met je eens Goiz, en neig ik ook meer naar "dit is een goed spel" dan de andere kant, maar een JRPG - al helemaal eentje van Square - kenmerkt zich toch wel door verstopte bazen, een world map, leuke stadjes, non-lineaire levels en vrij rond roamen.

Ik vind het ook jammer, met name omdat ik ook in een RPG het altijd superleuk vind om tussen de dungeons en levels door weer eens in een gezellig stadje te komen. Gewoon rustig effe shoppen, de sfeer proeven (want die wordt altijd geweldig neergezet in Final Fantasies!), wat sidequests doen, en weer verder.

Ook aan het eind van het spel nog vanalles doen qua hidden bosses (bijv de Dark Aeons in FFX) is altijd geweldig.

Maarja, Square heeft wat dorpjes en lineairiteit van dungeons betreft zeker een punt dat ze het eruit hebben gelaten (gezien de tijd dat het kost om dat grafisch te creëren), anders zou het nog langer duren voor dit spel werd gereleased. Qua overworld hadden ze het imo simpel kunnen houden, ik bedoel, kijk naar FF9... die overworld is ook erg simpel, steden zijn zo groot als de characters zelf en het is totaal niet realistisch, maar je kan wel rustig backtracken etc, en het plezier is er wel. :)

Ach. Toch vind ik het een goede game, maar die kleine dingetjes zijn toch wel een gemis.

Overigens, voor degenen die al wat verder zijn (of het hebben uitgespeeld), ik was na 7-8 uur al in disc 2, is er gewoon veel meer te doen in de laatste 2 discs of duurt het spel volgens mijn wiskunde maar ~25 uur?

5. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ja ik snap het ook wel hoor. Je hebt ook een goed punt, alleen word ik soms een beetje moe van dat gezeur ^^'

Het had inderdaad nog beter kunnen zijn, maar dat neemt niet weg dat dit een topgame is geworden. Misschien kunnen we met een volgende deel een mooie combinatie van dit alles krijgen. Maar tot die tijd is dit uitstekend vermaak voor mij.

En ik denk dat je nog wel even zoet bent. Ik dacht gelezen te hebben dat je voor het verhaal tussen de 40 en 50 uurtjes zoet bent. Niet zeker tho..

6. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Vandaag de Limited Collector's Edition in m'n brievenbus gevonden, dus ik ga straks ook lekker spelen. :D

7. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    normaal gesproken zou ik balen dat een FF zo is, maar nu ik wat ouder ben en minder tijd heb om te gamen kan ik wel optimaal genieten van een FF zonder teveel grinden en rondzoeken.

enne had je nou de Collectors Edition of de Limited edition gekocht?

want een limited collectors edition ken ik niet ;)

8. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716

Staat er toch echt op. :p

9. jvalks

jvalks Find the bird!

Leuk Bevonden:
    0
    Yep, ik heb em ook vandaag ontvangen... via FRS...

10. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    het enige extra daarvan is is toch dat daar een audio cd bijzit of nie?

11. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    En een hardcover book "The World of Final Fantasy XIII" (zeer mooi boekje), een paar kaarten met artwork van de personages + hun summon en 2x dezelfde decal. Audio cd bestaat maar uit 10 liedjes, het is dan ook een zogenaamde "best of".

12. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik mis Zifnap een beetje in dit topic... Zit ie vastgekleeft aan zijn beeldbuis ? :D

13. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Net een paar uur gespeeld en ik vind het weer een erg leuke Final Fantasy game. Lightning is sowieso hot _O_, verder doen veel dingen mij aan FF X denken wat ik als een pluspunt zie. Battletheme is even wennen maar ook erg catchy, graphix zijn erg mooi maar niet dat ik van mijn stoel was geblazen.

Gameplay is gewoon zoals het hoort, beetje rond rennen battelen etc. Het lineaire vind ik geen probleem.

14. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Mocht een modje dit lezen, graag maak ik morgen deel twee van dit topic aan, met een compleet nieuwe startpost. Mensen die mij eventueel willen helpen met handige informatie, gaat u gang en PM mij! :)

15. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    dit is wel beter om te horen. Ik twijfelde al na vele reviews en na hier het 1 en al lezen. Maar als je kwa verhaal alleen al 40/50 uur zoet bent! :thumbs:

16. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Heb er nu ook zo'n kleine 1-1.5 uur op zitten en zit ondertussen ergens in Chapter 2 en ik kan inderdaad ook toevoegen dat het gewoon een erg goede game is. Er zit zoveel zorg in de menu's en filmpjes. Zo vind ik het alleen al heerlijk om die statusscreens te bekijken, waar de characters even bewegen en dan grijs worden. Geweldig! Daarnaast vind ik tot nu toe de model van Vanille echt behoorlijk fraai. En het sfeertje is weer heerlijk.

Aan de andere kant zijn er ook wat tegenvallers:

- Geen MP? WTF? Ik kan gewoon Special Attacks blijven spammen op deze manier
    - Alle characters weer gehealed na fights, come on. Ik heb nu volgens mij al 30 potions die ik alleen tegen bosses gebruik...
    - De gameplay graphics zijn eerlijk gezegd niet zo speciaal. Ik vind het niet veel mooier dan Star Ocean, maar die heeft bij vlagen natuurlijk al heerlijke graphics.

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    heb de 5cd geluisterd, is echt gaaaaaar.

ben je beter af met die best of.

@modder: stukje tekst heb ik wat aan, tnx! Ook niet veel mooier dan LO dus? Welk spel beviel je overigens beter: so of ff?

18. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Mwuah, het is wel mooier dan LO, maar Star Ocean is ook mooier dan LO. Ik wordt gewoon niet weggeblazen van deze gehypte 'graphics' iig. De filmpjes zijn natuurlijk wel prachtig, maar ik verwacht ook niet minder van een FF.

Na 1.5 uur kan ik er weinig over zeggen, natuurlijk, maar ik denk dat nog steeds SO mij uiteindelijk beter zal bevallen. Die titel lijkt me gewoon meer jRPG dan FFXIII qua gameplay.

Toch is het een geweldige game en kan er geen enkele andere jRPG tegenop qua production values, wat je kunt zien in de details.

Ik zal wel een beter verslag geven als ik zo rond de 10-15 uur zit. Het is iig totaal geen miskoop. :)

19. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    - Geen MP: Wacht maar tot je wat verder bent je zult toch je Specials wat beter moeten uitkienen.
    - Alle Chars weer gehealed: klopt maar ik vind dit beter dan de hele tijd potions moeten gebruiken het houd de vaart er goed in. de battles worden toch echt wel moeilijker verderop en moet je goed paradigms blijven switchen.

20. Alpine

Alpine Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Inderdaad wacht maar tot je bij de Chapter 6+ bent dan word word het pas moeilijker en moet je inderdaad op het juiste moment van Paradigms switchen omdat het je waarschijnlijk fataal kan worden als je het vergeet

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina