Fotografie

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gdzr, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ik weet dat ik licht verlies en ook weet ik dat ik vignetting krijg in de hoeken maar dat maakt niet zo veel uit.
    Ik heb een lichtset van 3x 800 Watt dus dat kan mij mooi helpen daarbij:9
    Ik heb net een jumbo matte box besteld met rod support en aan die rods ga ik handvaten maken en een schouder mount zodat ik hem echt op mijn schouder kan laten rusten ja.
    Een LCDVF zit ik ook steeds meer aan te denken vooral bij focussen kan dat critical zijn.

2. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Leuk om te lezen hoe jullie er mee bezig zijn. Ik was sowieso al op zoek naar een nieuwe DSLR (m'n eerste) en had nog niet eens gedacht aan wat je kon doen met de filmfunctie. Als ik het hier zo lees had ik die namelijk heel erg onderschat. Maar lijkt mij dat je alleen met de nieuwere modellen echt tot iets fatsoenlijks kan komen wat betreft filmen? Of is het filmen met DSLR's al langer in opkomst? Misschien dat ik dit toch maar eens mee moet nemen in m'n oriëntatie voor welke camera ik ga kopen. :)

3. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Bij de nieuwere zit er pas de film functie op. Dus je komt dan sowieso bij de nieuwe uit als je wil gaan filmen.

4. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    de camera's met filmfunctie:

Canon:
    Eos 1D mark IV
    Eos 5D mark II
    Eos 7D
    Eos 550D (Rebel T2i)

Nikon:
    D3s
    D90

Dit zijn de meest gebruikte op het moment, pentax heeft er ook een paar maar die lopen met het zelfde probleem als nikon dat ze namelijk maar tot 720P kunnen filmen.
    Tot nu toe is canon dus eigenlijk een beetje de koploper met hun lijn aangezien ze tot 1080p gaan.
    De 7D blijft tot nu toe de beste keus voor video van dit rijtje, aangezien de 550D niet weatherproof is en minder handig met functies.
    De 1DmkIV is gewoon niet te betalen (rond 5000 euro) en de 5DMkII is een prachtmachine alleen ligt qua sensor verder van een 35mm film af dan de rest.
    De 7D is de beste tussenstap in mijn ogen met een 35mm film grote in de sensor (wat hollywood dus gebruikt) en een weatherproof body, alle functies zijn fijn bij te komen en je kunt er ook nog prachtige foto's mee maken!

5. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Heb nu een 400D met 70-200mm 4.0L USM IS en de standaard kitlens. De 17-55mm 2.8 USM IS wordt mijn volgende lens en ik wil dit jaar ook wel de 7D aanschaffen. :)

6. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Oftewel, je komt sowieso al uit in een prijsklasse van > €1000,- als ik het zo zie. Voor een eerste DSLR is dat misschien wat teveel van het goeie, want het is toch een hele investering. Ik begin nu eigenlijk pas net met de stap van alleen maar heel veel plaatjes schieten naar echt bedachtzaam foto's maken. Dan lijkt me een instapmodel (voor nu) beter, ook al ben ik heel enthousiast over alles wat ik zie en lees. En tja, stel ik koop iets als een 500D kan ik al enigszins een beetje klooien met het filmen en kijken of het me bevalt, ook al mis ik dan een hele hoop opties t.o.v. bovenstaande camera's. Het is in ieder geval iets. :9 Toch bedankt voor de info. :thumbs:

7. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    De 550D is een prachtig model hoor en de filmfunctie is zeker niet slecht! het gaat voornamelijk dat de 7D makkelijker in te stellen is qua diafragma enzo maar de videofunctie als je alleen naar het eindresultaat kijkt ligt bijna hetzelfde als de 7D. hij zal misschien wat meer ruis veroorzaken bij een hoge ISO waarde maar zelfs dat zal mee vallen denk ik.

@Goodfellas:
    De 17-55 F2.8 is idd een erg leuk lensje ja! ze zouden die van mij ook wel L mogen noemen qua kwaliteit, het is alleen jammer dat hij niet op een full-frame camera kan!
    Ik ben op het moment ook een beetje mijn lenzen pakket aan het uitbreiden, wil overstappen naar volledig primes!
    Heb op het moment de kitlens van de 400D (aangezien ik ook nog de 400D heb:9) ik heb een tamron 70-300 F4.5/5.6, een canon 50mm F1.8 (geweldig instapmodel voor primes! maar 90 euro ofzo echt een aanrader voor iedereen!) en sindskort heb ik nog een paar analoge lenzen:
    een travenar 28mm F2.8, een Carl Zeiss Flektogon 35mm F2.8 (alleen heeft deze een exakta mount en weet ik niet of ik die zo makkelijk kan om zetten naar een EOS mount:mad:) en een Minolta rokkor 135mm F2.8 (welke alleen om te bouwen is om op een EOS mount te krijgen maar is wel een prachtlens!)

Hopelijk heb ik binnenkort nog een rokkor 58mm F1.2!
    En dan nog wat andere lengtes zoeken, ik moet nog aan een leuke 85mm komen en een 200mm

8. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Scarluuk, heb je trouwens ook wat filmpjes van iets op youtube of vimeo staan oid?

9. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    De 24-105mm 4.0L IS USM en 35mm 1.4L USM staan ook op mijn lijstje. Een full frame camera zal ik overigens nooit aanschaffen, want zoveel geld heb ik er niet voor over.

Overigens denk ik aan de Canon S90 of Panasonic LX3 als 2e camera.

10. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ik ben persoonlijk niet zo'n fan van de 24-105, aangezien je een gigantisch zoombereik hebt moet je automatisch iets van je scherpte weg geven :mad: het gaat namelijk om een behoorlijke zoomfactor van groothoek naar tele.
    De IS daarintegen is wel weer heel fijn om te gebruiken!

Hier is een videoclip die ik laatst heb gemaakt.
    Hij is geschoten met de kitlens van de 400D, de 50mm F1.8 van canon en de sigma 18-50 F2.8 van mijn broer.
    Clip was volledig geschoten door snel hoeken aan te nemen, was niks van te voren bedacht aan die clip.
    Binnenkort meer werk van mij met ook een wat grotere naam in de rapscéne maar daar mag ik nog niks over los laten;)

Ik heb ook nog een timewarp commercial voor de grap gemaakt:

Laatst bewerkt: 9 mrt 2010
  11. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Videoclip is wel mooi gedaan! Heb alleen niks met rap :p

Laatst bewerkt: 9 mrt 2010
  12. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    danku:) als ik er op terug kijk dan zie ik 1000 dingen die ik zou willen veranderen maar ach:9 ik doe er telkens maar weer ervaring aan op.
    Ik heb zelf ook niet zo veel met rap, het is dat ik toevallig een gast kan die zijn eigen geluidsstudio heeft. daar komen vaak rappers en ja dan kun je de link wel leggen haha:p
    Ikzelf ben veel meer weg van goede rock en elektro.

Btw, waar monteer of waar ga je eigenlijk mee monteren? qua software dan he;)

13. math1js

math1js Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik 'probeer' te editen met Adobe Premier Pro CS4, maar eigenlijk kan ik er weinig mee.
    Veel geprobeerd te editen met m'n MiniDV cam, maar werd vrijwel elke keer ontmoedigt door de lage kwaliteit, en dus motivatie.
    Ben nog wel opzoek naar een Adobe After Effects, maar heb nog nergens de *kuch* gratis *kuch* versie kunnen vinden zonder een virus.
    Heb wel Sony Vegas 7 geprobeerd, maar leek een beetje meer op een hybrid tussen Premier en After Effects, en er werd mij verteld dat met Premier en AE je meer kon bereiken dan met alleen Vegas.

14. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Vegas is een alles in een pakket voor de gemiddelde consumer.
    Adobe is een complete suite, bestaand uit verschillende programma's.
    After effects gebruik je voor compositing/special effects en premiere voor monteren.
    Het is effe doorzetten maar daarna kun je er wel mee overweg hoor;)

Ik gebruik zelf de Adobe Suite maar het meest gebruik ik Final cut studio (maar dat is voor mac:9)

Edit: Hell yeah, net mijn 1e Anamorphic adapter binnen! dat betekend dat ik op cinema breedbeeld kan schieten (nog wijder als 16 : 9 breedbeeld dus)
    zal kijken of ik snel wat test footage kan schieten en die dan kan posten!
    Volgende week komt mijn 2e binnen en die geeft nog mooiere beelden.

Laatst bewerkt: 10 mrt 2010
  15. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    haha

Ben dankzij jullie de laatste dage op youtube aan het koekeloeren wat er mogelijk is met de 7D qua videomogelijkheden en wat ziet dat er schitterend uit zeg! Ik ben helemaal verkocht.

16. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Haha goed om te horen!
    Als je je er nog meer in verdiept komt er een hele wereld naar boven!
    Ik ben er ingerold via mijn broer die een filmpje liet zien van de canon 5DmkII (toendertijds de eerste spiegelreflex die full-HD kon filmen!) en was verkocht!
    Het was het filmpje Riverie van Vincent Laforet, gewoon geweldig!
    Toen kon ik er geen kopen ivm geldgebrek maar met de aankondiging van de 7D gelijk gaan sparen!

17. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Mijn vriendin zit al een tijdje te zeuren om die Canon 7D. Misschien moet ik onze spaarrekening maar eens plunderen. Alhoewel ik in juni naar Amerika ga en er daar ook een kan aanschaffen.

18. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    als je hem alleen voor video wilt, raad ik de 550D aan maar wil je ook veel fotograferen dan raad ik de 7D aan, heb je een nog hoger budget voor video en foto dan voor de 5DmkII (Full-Frame camera en dit is echt een beest!)

19. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Wat voor filters gebruiken jullie? En is iemand van jullie bekend met HOYA filters? Zien er namelijk wel goed uit. En de nieuwe serie zou hetzelfde of misschien wel beter zijn dan B+W.

20. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Fotograferen blijft de hoofdreden voor de aanschaf van onze volgende dslr. 5DmkII is mij iets teveel van het goede. Heb geen 1800 euro over voor een fotocamera.

Ik heb een polarisatiefilter van Hoya maar heb geen flauw idee hoe deze zich verhoudt tot filters van andere merken.

Laatst bewerkt: 11 mrt 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina