Kabinet Balkenende IV gevallen!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Yellow 13, 20 feb 2010.

?

Als er nu verkiezingen zouden zijn, waar zou je dan op stemmen?

1. CDA

2 stem(men)
    1,2%
  2. PVDA

13 stem(men)
    8,1%
  3. VVD

28 stem(men)
    17,4%
  4. D66

40 stem(men)
    24,8%
  5. PVV

35 stem(men)
    21,7%
  6. Christen Unie

2 stem(men)
    1,2%
  7. SGP

0 stem(men)
    0,0%
  8. Groen Links

11 stem(men)
    6,8%
  9. SP

2 stem(men)
    1,2%
  10. Partij voor de Dieren

5 stem(men)
    3,1%
  11. Trots op Nederland

1 stem(men)
    0,6%
  12. Blanco

7 stem(men)
    4,3%
  13. Niet

15 stem(men)
    9,3%
  1. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Beweegredenen? Angst en vooral angst voor moslims. Meer is dat niet.

2. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Angst lijkt me echt niet het goede woord hoor. Ik heb ook gedacht aan stemmen op pvv, maar dat is echt niet uit angst voor moslims. :emo: Eerder omdat ze af en toe / vaak gewoon fucking irritant zijn. Wollah dit wollah dat.

3. Orange

Orange One of a kind.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind die wannabe 'New Kids' anders ook verschrikkelijk, maar daar horen we niemand over. Of van die nepgangsters in het algemeen.

Het is gewoon een bepaalde groep mensen, niet per se Marrokanen.

Angst voor Moslims vind ik dan ook weer zo'n onzin. Ik heb helemaal niets met god en al die onzin, maar het is absoluut onzin om te zeggen dat alle Moslims criminelen zijn. Er zitten overal rotte tussen, katholiek of moslim, het maakt helemaal nièts uit. Als die irritante kindjes echt zo gelovig waren, hadden ze zich wel beter gedragen, I think.

En waar bazeer je die angst op, aanslagen ver van je huis? Of bang dat je bestolen wordt?

Ook dit is niet te verklaren door Marrokanen, maar door armoede, er leven nou eenmaal meer Marrokanen in armoede.

4. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ga lekker met GG een club vormen, stomme =3 fanboys :+ .

btw, hij heeft het begrip troll dus echt niet bedacht.

Ik vraag me echt af waarom iemand PVV zou stemmen? Ik denk dat het vooral domme mensen en fascisten zich laten verleiden door Wilders. Ik wil niet dat Nederland veranderd in een land dat geen vrijheid van religie heeft, geen gelijke rechten, geen vrijheid om je eigen te kleden zoals je wilt, stadscommandos(WTF?), kampen waar mensen met een andere opvatting naartoe worden gestuurd, grenzen dicht voor mensen met een huidskleur. PVV'ers doen net alsof Wilders heilig is en dat alleen hij opkomt voor het volk en dat alle andere politici slecht zijn. Hebben die nou allemaal een bord voor hun kop of is de Nederlandse samenleving nou echt zo fucked up geworden?

Laatst bewerkt: 10 mrt 2010
  5. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Sowieso wordt er alleen nog maar gestemd op fractieleiders en niet meer op standpunten. Snap al die kiezers niet die om de haveklap van partij veranderen. De standpunten van een partij veranderen niet zo veel.

6. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    De PVV baseert alles wat ze aandragen op het feit dat er een zogeheten 'islamisering' over Nederland plaatsvindt. Dat is gewoon angst. Angst dat Nederland een moslimland wordt, terwijl er nog geen 5% van de bevolking in Nederland moslim is. Dat er lokaal problemen zijn met criminelen heeft verder niets met deze religie te maken. Als je nagedacht hebt om te stemmen op de PVV omdat je moslims 'fucking irritant snap' ik het ook niet echt. De PVV maakt moslims niet ineens voor jou minder 'fucking irritant'.

7. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    Het percentage wat je noemt klopt niet, het wordt al sinds 2004 niet meer bijgehouden door het cbs ;)

8. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
  9. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn stem is dit jaar nog niet helemaal weggegeven, ben geen zwevende kiezer maar ben heel benieuwd hoe de debatten gaan lopen in de aanloop naar de komende verkiezingen. Maar mijn stem zal links zijn, momenteel neig ik naar Halsema.

Net als Mtthz vrees ik voornamelijk de onbestuurbaarheid van het land, ongeacht wie wat stemt vrees ik dat er nooit een stabiele regering komt, juist nu we het zo hard nodig hebben.

De schofterigheid die de pvv brengt, en het feit dat dit schijnbaar een steeds grotere groep stemmers vertegenwoordigd is een pijnlijke afspiegeling van de maatschappij.
    Ik kan er werkelijk niet bij dat geen enkele pvv stemmer vragen heeft bij de haalbaarheid van Wilders zijn populistisch geschreeuw. Ik heb nog geen enkel steekhoudend argument hiervoor gehoord, ook Wilders zelf niet, laatste keer dat ik het checkte hadden ze er geen behoefte aan alles na te laten rekenen.

Nog enger vind ik trouwens dat een partij met een niet democratische opzet als de pvv, mee kan en mag doen aan het democratisch proces

10. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals de peilingen zijn zal er geen hele grote partij zijn, het zit dicht bij elkaar.
    Ik geloof dat de voorzitter van de Tweede Kamer als speculeerde dat 'mocht het zo zijn' er een minderheidskabinet zou moeten komen oid.

Of het wordt een soort van wedstrijd tussen het CDA en de PvdA, want Bos (en Balkenende?) hebben aangegeven niet met elkaar te willen reageren.

Ook een opmerkelijk bericht trouwens: Camiel Eurlings die uit de politiek stapt.

11. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik geloof dat de laatste peilingen aangaven dat het vooral een strijd was tussen PvdA en PVV.

12. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    :)
    11-03-10

13. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Mja, dan ook niet zeuren als je gescheiden moet zwammen straks 8)

:+

14. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Hey ik ben het niet met alles eens he :9. Voornamelijk haar instelling bij het vormen van een eventueel kabinet staat me aan, de manier waarop ze dit duidelijk maakte bij het slot debat van de gemeenteraads verkiezingen (en oa nog bij de DWDD) bevalt me.

Mocht het tot een links kabinet komen (wat ik betwijfel) ben ik van mening dat GL de verbindende factor kan zijn. Halsema heeft tot nu toe zeer sterk te weten analyseren wat in mijn ogen voor type beleid nodig is, zij lijkt mij instaat water bij de wijn te doen zonder daarvoor het gezicht van GL schade to te brengen. Ook haar standpunt wat betreft het MP schap is iets wat me zeer aanspreekt : Wordt je minister ?, prima maar dan leg je je functie als partijleider/lijstrekker/voorzitter van je partij neer. Ben het dan ook wel eens met Felix Rothenberg : Ze zou een goeie MP zijn, die de partij politiek opzij kan zetten in belang van het land

15. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Wtf, Bos stapt uit de politiek blijkbaar. Nu persconferentie op Nederland 1. Hij wilt meer tijd met zijn gezin doorbrengen...

Zal niet goed zijn voor de PvdA lijkt me.

Laatst bewerkt: 12 mrt 2010
  16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  17. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Bos die heeft als minister van financiën zijn schaapjes op het drogen gekregen, van onze belastingcenten, en nu gaat hij daar de vruchten van plukken. Flinke functie bij de ABN/ING o.i.d., wat ik je brom.

18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Jippppppppppppppppppppppppppppeeeeee \o/\o/\o/

19. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Als Cohen lijsttrekker word dan mag er hopelijk snel weer publiek mee naar de klassieker bedenk ik me net.:cool::cool:

Is de PvdA net goed weer op weg om kiezers binnen te halen en dan flikt bos dit 3 maanden voor de verkiezingen. Hoe help je je partij naar de afgrond.:emo:

20. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Vind Cohen een uitstekende opvolger en bovendien een geweldige kandidaat voor het minister-presidentschap. Tenminste iemand met rust en uitstraling en niet meer zo'n lulletje rozenwater, hoewel ik Bos dat ook niet vond maar JP bijvoorbeeld uiteraard wel. Bovendien een begenadigd politicus lijkt me. Cohen is iemand waar iedereen ontzag voor heeft.

Wel jammer dat Bos opstapt. Begon steeds meer fan van 'm te worden.

Deel Deze Pagina