De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
  2. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Jongens om nog maar is ff lekker door te lullen over motoren :)

    Al sinds dat ik een heel klein Hannetje was droom ik van Ninja's en dan niet van die mannetjes in stof gewikkeld maar deze monsters:
    [​IMG]

    Ik weet dat velen van jullie Italiaans georiënteerd zijn maar hier klopt mijn groene hart dus van.
    Op dit moment vermaak ik me nog prima op mijn pas verbouwde ZRX maar ondertussen leg ik centjes opzij om volgend jaar dit groene monster aan te schaffen.

    Ik hoor vaak dat zo'n zx10r niet echt vergevingsgezind is. Iemand ervaringen met deze machines?
     
  3. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Het eerste model (2004/2004) was echt een monster omdat het vermogen er bij hogere toeren in 1x inklapt. De jaren er na is de zx10r wat rustiger geworden, maar nog steeds geen honda ;) Vind zelf een zwart 2004/2005 model erg vet, helaas kan je in nederland toch nooit het volle vermogen van zo'n motor benutten.

    Owja ervaringen: Ik zie op marktplaats etc dat een kawa supersport totaal NIET waarde vast is, een r1 van hetzelfde bouwjaar gaat zo voor 1500 tot 2000 euro meer weg.
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2010
  4. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Beter! dan kan ik waarschijnlijk volgend jaar een mooie 2008 ZX10 op de kop tikken ghehe ;)
    Nee snap je punt.. er is gewoon iets met een groene kawasaki wat ik ooit in mijn bezit moet hebben.
     
  5. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Kawa's zijn idd erg vet. Vind persoonlijk het 636 model het mooiste.
     
  6. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Same here.

    Vind perssonlijk de 2004-2006 mooier dan de niewere modellen.
     
  7. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    De kleur groen is ook vele malen mooier op die modellen.
    Nu maar proberen netjes de centjes bijelkaar te sparen en dan volgend jaar kritisch zoeken.
     
  8. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    ZX6R 2006 is...

    _O_
     
  9. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    XBW Motor Meeting

    Wanneer?
    Zondag 11 April 2010

    Hoe Laat?
    11.00-12.00 verzamelen, 12.00 vertrek vanaf verzamellocatie

    Waar?
    McDonald's Nieuwegein/Houten
    Ravenswade 1 te Nieuwegein

    Deze locatie ligt langs de A12.

    Overig
    Tussen 11 en 12 kan wie wil een lekkere salade eten in dit toprestaurant. Om 12.00 vertrekken we vervolgens om een tocht te gaan rijden. De route moet nog gemaakt worden, dus als iemand suggesties heeft hoor ik het graag.

    Laat even weten of je meegaat door een reactie achter te laten of een PM te sturen. Dan zet ik je naam in het topic.

    Ik weet dat er een aantal mensen in de omgeving van Den Haag wonen, misschien is het een idee om voor deze groep ergens bij Gouda ongeveer langs de A12 te verzamelen om vervolgens samen op te rijden richting de Mc. Laat maar weten of dit een goed idee is en wie daar aan mee zou doen.

    Wie gaan er mee?
    Bazzie
    Fallout
    2K
    Pimmy
    Smokey
    Hantheman
    Danger
    Sjorrit
     
  10. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik meld me bij deze ook aan voor groep omgeving Den Haag ;)!

    [2K], voorschoten? Pimmy, Zoetermeer?
     
  11. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Zou ik eerder een Daytona 675 kopen O-)
     
  12. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Vind eigenlijk alleen die blauw/witte SE editie erg mooi!

    Maar zo,n kawa ZX6R had ik toen bijna gekocht ipv m,n triple.
    Totdat veel collega,s/vrienden me toch overhaalden voor een naked te gaan.
     
  13. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Vorig motor seizoen op een 2008 zx6r gereden. Ik dacht dat ik 80 reed maar was 120... op die dingen rijd je echt zo snel te hard.. op mijn zrx heb je je kop in de wind en daardoor geef je wat minder snel gas bij (heb ik althans)
     
  14. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Je street is veel exclusiever en heeft meer koppel dan zon zx6r, die moet je eerst flink in de toeren jagen voordat er pas wat vermogen vrij komt.

    Street Triple heeft echt een heel fijn motorblokje!
     
  15. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    kan nog niks zeggen over de motormeeting boys.
    heb van de week te horen gekregen dat mijn uitlaatsysteem zo rond 25 maart pas in italië weer op voorraad is.
    dan moet het ook nog eens naar nederland komen wat een dikke week gaar duren en dan moet de motor nog helemaal klaar gemaakt worden,kenteken aanvragen (jawel ik wacht totdat alles binnen is) afgesteld worden en de bank op.

    hoop dat dit allemaal op tijd gaat lukken omdat ook een 2 weken daarna de superbikes op assen zijn........en op mijn scooootaaahh die kant op kan echt niet :+

    ill keep u posted.

    gr bassie.
     
  16. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Dat kan best. Moet mijn 9R ook flink in de toeren jagen om echt 'weg te schieten', maar dat vind ik eigenlijk wel fijn als eerste motor. Kan ik tenminste makkelijk 'rustig' rijden. Heb nu ook nog geen behoefte aan meer koppel, maar goed, dat zal na verloop van tijd best kunnen veranderen. Dan heb je meer ervaring en/of wil je weer eens wat anders.
     
  17. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    De street heeft juist veel minder het gevoel dat je wordt afgeschoten dus in mijn ogen een stuk veiliger. Stel je zit in een bocht en je geeft even flink gas en terwijl je in de bocht hangt krijg je dat eindschot, dan lig je zo op je snuffert als het een beetje glad is. Een motorblok met een vlakker koppel (minder eindschot dus) zou fijner moeten rijden als eerste motor.

    Owja aangezien ik het zonde vind om met de KTM kleine stukjes te rijden heb ik net zoals Fallout er ook maar een fietsje bij gekocht :+

    [​IMG]

    [​IMG]

    400cc V4 met 55pk.

    Volgend jaar 25jaar oud dus lekker belasting vrij rijden \o/ Ding kost ook maar 2 euro per maand aan verzekering :emo:
     
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2010
  18. MerQ

    MerQ Registered Bruser

    Berichten:
    1.874
    Leuk Bevonden:
    0
    Eindelijk motor gerepareed en al, dinsdag ophalen. Net weer berichten gekeken en vanaf woensdag zon!
     
  19. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3

    Klopt, bij die YZF750 klapt het er ook in 1 keer vol in, voelt een stuk gevaarlijker dan die 998.



    :thumbs: voelt idd wat fijner he? Leuk ding ook.
     
  20. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Sodeju,

    Kom net thuis,vanaf vanochtend 08.15 op de motor (241 km gereden).
    Samen met een collega (aprilia Tuono) zijn we door de veluwe gereden.
    Apeldoorn,Epe,Enkhuizen etc.. etc..

    Was af en toe wel erg koud met de handjes maar wat heb ik genoten.
    Wist niet dat NL ook nog mooie wegen had :+
    Triple staat nu op 755 km dus nog even en hij kan z,n 1e beurtje krijgen :D

    En dan kan ik ein-de-lijk de motor wat hoog in de toeren jagen ghegheghe....

    Ben trouwens wel helemaal kapot,voel me net een vent van 80 :cool:
    Maar wel weer een ervaring rijker.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina